Auto on T5 BNZ 2,5 tdi koneella.
Auto kävi 300km sitten paikallisella pajalla kytkin ja vauhtipyöräremontissa, Darksiden vakio hilut. Todennäköisesti tällä ei ole yhteyttä allaolevaan, mutta taustatiedoksi.
Nyt autosta hävisi ajossa tehoja, käy epätasaisesti ja savuttaa harmaata, ilmeisesti palamatonta dieseliä. Suuttimien korjausarvot alla.
En saanut vcds:ää (kiinan) vielä toimimaan win 8:n kanssa, joten kuvat vag-comista.
Miten tässä kannattaisi edetä? Ilmeisesti siis 4.sen suutin rikki? Entä 5:nen? Kummassa päässä konetta on suutin nro 1?
Keulan purkujumppa on vielä tuoreessa muistissa, O-renkaat vaihdettu viime jouluna.
Suutinongelmaako, heti kytkinrempan jölkeen, T5
Valvoja: ffp jäsenet
Ei ollut mitään vikakoodeja. Aiheuttaako viallinen johtosarja vikakoodin? Kilometrejä on reilu 500tkm.
Helpolla en usko pääseväni, laitoin suuttimen tilaukseen ja laitan keulan taas purkuun. Johtosarjan uusinta on harkinnassa. Onko suuttimiin olemassa lievästi ylikokoisia o-renkaita? Noissahan ajan mittaan suuttimien reiät kuluvat kannesta hieman soikeiksi. Samalla olisi helppo vaihtaa loputkin o-renkaat myös uusiin, mutta en tiedä kannattaako, kun ovat vielä suht. uudet.
Helpolla en usko pääseväni, laitoin suuttimen tilaukseen ja laitan keulan taas purkuun. Johtosarjan uusinta on harkinnassa. Onko suuttimiin olemassa lievästi ylikokoisia o-renkaita? Noissahan ajan mittaan suuttimien reiät kuluvat kannesta hieman soikeiksi. Samalla olisi helppo vaihtaa loputkin o-renkaat myös uusiin, mutta en tiedä kannattaako, kun ovat vielä suht. uudet.
Pienemmilläkin kilometreillä on pytyistä lähtenyt pinnotteita kulumaan.
Aiheuttajana tukkeutunut hiukkassuodatin; toistuvat regenerointiyritykset aiheuttavat öljyn ohenemista sekaan menevän dieselin vuoksi. Ja voiteluhäiriö sitten johtaa pinnoitevaurioon.
Kannen irrottamalla saa varmuuden, puristuspainemittauksella suuntaa.
Aiheuttajana tukkeutunut hiukkassuodatin; toistuvat regenerointiyritykset aiheuttavat öljyn ohenemista sekaan menevän dieselin vuoksi. Ja voiteluhäiriö sitten johtaa pinnoitevaurioon.
Kannen irrottamalla saa varmuuden, puristuspainemittauksella suuntaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa