Passat V6 tdi BDH tehot puuttuu ja jarrupoljin kova

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

Passat V6 tdi BDH tehot puuttuu ja jarrupoljin kova

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 19.5.2015 20:05

ilmeni tuollainen vika mökiltä ajellessa.. siinä letkassa ajellessa normi vauhtia tuli about sekunnin tärinä/rymähdys.. matka jatku samaa vauhtia jonkun matkaa kunnes laskin motarille ramppia ja eipäs kiihtynytkään.. ja jarrupoljin kova.. alavääntöä on pienillä kierroksilla mut siinä 2000/rpm jälkeen kiihtyy heikosti.. kyllä sen yli 100km/h saa kulkemaan kun aikansa odottelee :D
tutkin noita alipaineletkuja löytämättä vikaa.. ilma kulkee putkissa.. turbon alipainekellon alla se tanko liikkuu letkusta imemällä.. N75 venttiiliä putsailin aseöljyllä.. mikä lie mustavalkonen mötikkä hengittää vain yhteen suuntaan..sulakkeit kattelin ja ehjiä näytti olevan..
ilmamassamittaria mietin mut selittääkö se myös tuon jarrupolkimen?
ja mistä tuota jatkais vikaa etsimällä?

moottorinvikavalo, abs ja esp valot vilkkunu jo aikasemminkin.. vikavalo jatkuvasti päällä ja toiminut normaalisti jo pitemmän aikaa ennen tätä..

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 19.5.2015 20:13

"moottorinvikavalo, abs ja esp valot vilkkunu jo aikasemminkin.. vikavalo jatkuvasti päällä ja toiminut normaalisti jo pitemmän aikaa ennen tätä.."

Ei pahalla, mutta olisiko kannattanut korjauttaa jo tuossa vaiheessa, kun nuo rupesi palamaan?

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 19.5.2015 20:14

Alipaineethan sulla on ilmeisesti hukassa.
Helpoin olisi jarrutehostimen alipaineputki. Voihan tietenkin itse tehostin olla viallinen, tai alipainepumppukin

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 19.5.2015 20:20

vikavalolla herjaa abs keskusyksikköä.. ei vaikuta ajamiseen ja uudella osalla tilauksena hintaa kuulemma 1700€.. ni antaa valon palaa :D

meinaatko tehostajan alipaineputkella sitä kovaa putkea mikä tulee siitä pellin läpi josta haara alipainepumppuun ja toiseen suuntaan se mustavalkonen mötikkä?

mehtäkonekuski
-
Viestit: 136
Liittynyt: 22.8.2014 18:09

ViestiKirjoittaja mehtäkonekuski » 19.5.2015 20:45

Kyllä tämä alipaine ongelmalta kuulostaa. Eli ihan ekana joka ikinen alipaineletku tarkasteluun. Myöskin tukkeutunut EGR saattaa antaa vikavaloja ( kaverilla rupesi palaan ESP:n valo ).

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 21.5.2015 15:41

Ni pitäskö sen N75 venttiilin naksahtaa ku laittaa virrat päälle?

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 21.5.2015 17:50

Eipä se varsinaisesti napsahda, toimii pulssisuhteella.
Pieni värinä saattaa tuntua.

Otapa ja etsi se alipainevuoto, N75 toiminta ei vaikuta jarruihin.

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 21.5.2015 18:42

Ilmeisesti alipainepumppu sökö.. auto käynnissä otin tehostajalle menevän letkun irti eikä tunnu minkäälaista painetta letkussa..

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 7.6.2015 20:26

Elikkä.. parin murheen jälkeen "uusi" pumppu paikallaan mut ei vieläkään toimi.. pumpulta lähtevään letkuun ei tuu sormin tuntuvaa painetta ollenkaan..

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 7.6.2015 20:33

Mitä tarkottaa "uusi"?

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 7.6.2015 21:09

Mister-auto sivustolta ostettu.. en usko et on ihan uusi osa kuitenkaa.. uuden näköinen kylläkin ja suht jäykkä pyörittää.. vanhaa pysty käsin pyörittää..

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 8.6.2015 11:46

Pyöriikö alipainepumpun veto siellä nokka askelin päässä? Ettei ois nokka- akseli rikki tjtn...

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 8.6.2015 21:43

Hmm.. niinku siis miten :D
Kone pyörii kyl ja auto liikkuu.. ainoo et vetoja oo ja jarrupoljin kova..

taistelumarsu
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.4.2013 18:24

ViestiKirjoittaja taistelumarsu » 9.6.2015 7:13

Voiman puute ja jarrujen kovuus johtuvat edelleen siitä alipaineen uupumisesta. Pumppu saa käyttövoimansa auton moottorilta mutta nyt siis oli epäilyksenä ettei voima välittyisi pumpulle ollenkaan, eli pumppua pyörittävä osa olisi viallinen, pumppu ei pyöri -> ei alipainetta.

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 9.6.2015 14:37

Pumppu irti ja kone käyntiin niinkö?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 10.6.2015 21:33

Joo näin

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 10.6.2015 22:08

No ehkä nyt ei kuitenkaa :D viitti öljyi putsailla joka paikasta..

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 10.6.2015 23:34

No - ota alipainepumppu irti, katso miten siihen pitäisi tulla voima, viisastut. Siltä alueelta vika löytynee.

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 15.6.2015 15:50

Jos esim nokka-akseli ois poikki pumpun päästä ni pitäskö sen osan pyöriä käsin..? niinku mihin pumpussa olevan hahlot tulee..

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 15.6.2015 16:29

Eikö kannattais jo ottaa se silmä käteen ja katsoa? Otat pumpun paikaltaan pois ja mittailet yltääkö hahlo nokan päähän asti ja pyöriikö se nokan pää vaikka starttia napautellessa, ei sitä käyntiin tarvitse räjäyttää. Tai pyöritä vaikka porakoneella sitä pumppua irtaallaan. Alipainetta ei myös luonnollisestikaan muodostu jos joku haara alipainelinjasta vuotaa -> kokeilitko suoraan alipainepumpun päästä?

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 15.6.2015 16:56

Elä ny hermostu.. mä nii paljoo näitten päälle ymmärrä mut aina yrittäny itse korjailla :)
Mutta siis yltää hahlo nokalle asti kun yhdessä asennossa ainoastaan pumppu menee paikalleen.. konetta en oo pyörittäny pumppu irrallaan kun yksin hääräilen.. pitää kokeilla sitä kaverin kanssa..
Pumppu on ainakin jäykkä ettei käsin pyöri.. ja pumpun ollessa kiinni kokeilin pumpulta tulevasta letkusta painetta..

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

ViestiKirjoittaja arduaen » 15.6.2015 23:13

1,9tdi alipaine / löpö pumppu ainaki pyöri käsin kun sitä tossa näpeissäni aamulla pyöritin. Ja senhän luulis olevan jäykempi ku eikös v6 oo pellkä alipainepumppu?

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 16.6.2015 17:04

No.. tästä nyt ainaki on nokka poikki!! Ei pyöri pumpun päästä kun starttaa..

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 17.6.2015 20:22

Jep.. hauskoja juttuja.

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 18.6.2015 5:23

Kylkyl.. no onneks autoliike hoitaa korjauksen :)

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 12.7.2015 15:51

Nokka onkin keskelt poikki ja pari venttiliä samalla rikki.. tyyppivika et rupee nokat hajoilee 240tkm jälkeen korjaamon mukaan..

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 12.7.2015 16:40

Ei ne bdh koneessa tyypillisesti rikkoonnu saatika mene poikki..

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 12.7.2015 16:42

tää akseli oli ainakin kulunu aika paljon..
meinaatko et uskaltaa vaan korjauttaa tän akselin ja homma rokkaa??

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 12.7.2015 16:43

Ei vaan meinaan että ongelma ob tyypillisesti vanhemmissa laaharinokkakoneissa. Eikä niistäkään katkeile nokkia.. uutta vaan suoleen.

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 12.7.2015 17:46

mikähän vois olla sitten syynä jos näistä paremmista nokka katkee?

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 12.7.2015 17:51

http://www.opel6070club.com/Mantan%20kuvat/kulunut.htm tuossa kuvassa nuolen osoittamat kohdat nokassa halki korkeimmasta kohdasta ja heiluu.. ainakin siinä mikä omasta meni poikki.. viereisestä ei näyttäny olevan halki ne mitä näki.. parempaa kuvaa nyt löytäny netistä :D

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 12.7.2015 20:20

mikä kuvassa ympyröidyn osan nimi tai varaosanumero on?
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=561EAE2C

samanlainen osa siis omassa BDH koneessa siinä alipainepumpun päällä joka rikki ja pitäis löytää uusi..

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 12.7.2015 20:49

Ettei vaan ois alipainepumppu leikannut kiinni ja sen takia nokka poikki..

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 12.7.2015 21:28

Se kävi itselläkin mielessä.. vanhaa pumppua pysty kyl käsin pyörittää kun otin sen irti..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa