'00 Golf IV 1.9 tdi vuotaa ALH-moottoristaan jäähdytysnestettä putken ja lohkon liitoksesta (ilmeisesti O-rengas). Putki ei mahdu pois paikaltaan mm. siksi että öljyn mittatikun alempi osa on tiellä eikä putki mahdu siksi liikkumaan kuin sentin taaksepäin. Onko tähän jotain kikkaa jolla tuon putken saa irti ja O-renkaan sitten vaihdettua?
Putki kiertää ikäänkuin koko koneen ympäri ja on kiinnitetty ruuveilla vasta toisessa päässä konetta. Jos vaikka putkea haaroineen yrittää kääntää, vaikuttaa siltä että puolet koneeseen kiinnitetystä pitää irrottaa, mukaanlukien vaihteisto.
Löysin kuvan vuotopaikasta:
http://ww2.justanswer.com/uploads/071TC ... ing001.jpg Tuossa vaan putki on erimuotoinen, minulla se on hankalampi kun haarat lähtevät alaviistoon kumpikin.
Samaan aikaan ylläolevaa pähkäillessäni ihmettelin miksi vaihteisto (automaatti) pitää (tai ainakin sen öljypohja) irrottaa etualatukivarren puslan vaihdossakin.. Ei taida olla ihan yhtäaikaa suunniteltuja tekniikka ja kori.
ALH vuotaa jäähdytysnestettä hankalasta paikasta
Valvoja: ffp jäsenet
Se putki on kiinni vain niillä vaihteiston päässä olevilla pulteilla ja jos väliin laittaa pätkän letkua, ei mikään enää työnnä putken päätä reikään vaan se tulee sitten ulos viimeistään kun jäähdytysnesteessä paine nousee.
Sivuhaarojen pätkiminen voisi olla ehkä mahdollista jos väliin saa mahtumaan mitään katkontavälineitä..
Olisi kiinnostava viedä tuo merkkiliikkeeseen ja katsoa monenko päivän työn veloittavat yhden O-renkaan vaihdosta:)
Sivuhaarojen pätkiminen voisi olla ehkä mahdollista jos väliin saa mahtumaan mitään katkontavälineitä..
Olisi kiinnostava viedä tuo merkkiliikkeeseen ja katsoa monenko päivän työn veloittavat yhden O-renkaan vaihdosta:)
-Nesteitä joutuu laskemaan pihalle.
-Kaikki letkut irti kyseisestä teräputkesta.
-Laatikonpuoleisesta kannen päädystä, teräsputkea kiinnipitävät pultit/mutterit auki.
-Öljytikun "tiivisteputki" irti(kannattaa varautua tämän hajoamiseen uudella) lähtee ylöspäinvetämällä pois, voi olla tiukassa.
-Pumpun, suuttimen ym johtoja irti/pois tieltä.
-Sitten vaan taitella koko putkihärpäke pois konehuoneesta ja tiiviste uusik ja takasin.
Sitten se jännin juttu, ainakaan omassa alh golffissa ei marmoritiskiltä(kahteen kertaan!) ostettu o-rengas käynyt paikalleen vaikka semmosta sinne tarjotaan. Oli liian iso vähän jokasuuntaan eikä paikalleen mennyt vaikka millä vaseliineillä yritti tunkea.
Minusta siellä alkujaan paikallaan oli ihan perus o-rengas ja taas marmorilta tarjottu oli aina semmonen "2-huulinen" ulkopinnaltaan.
Tuli laitettua ihan tavallinen o-rengas sinne sitten, joskin tämän kokoa en muista. Pitänyt on hyvin.
-Kaikki letkut irti kyseisestä teräputkesta.
-Laatikonpuoleisesta kannen päädystä, teräsputkea kiinnipitävät pultit/mutterit auki.
-Öljytikun "tiivisteputki" irti(kannattaa varautua tämän hajoamiseen uudella) lähtee ylöspäinvetämällä pois, voi olla tiukassa.
-Pumpun, suuttimen ym johtoja irti/pois tieltä.
-Sitten vaan taitella koko putkihärpäke pois konehuoneesta ja tiiviste uusik ja takasin.
Sitten se jännin juttu, ainakaan omassa alh golffissa ei marmoritiskiltä(kahteen kertaan!) ostettu o-rengas käynyt paikalleen vaikka semmosta sinne tarjotaan. Oli liian iso vähän jokasuuntaan eikä paikalleen mennyt vaikka millä vaseliineillä yritti tunkea.
Minusta siellä alkujaan paikallaan oli ihan perus o-rengas ja taas marmorilta tarjottu oli aina semmonen "2-huulinen" ulkopinnaltaan.
Tuli laitettua ihan tavallinen o-rengas sinne sitten, joskin tämän kokoa en muista. Pitänyt on hyvin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa