passat -00 1,9 tdi pd atj ei kierrä kuin 2000rpm (korjattu)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

joekopo
-
Viestit: 76
Liittynyt: 14.8.2009 22:04

passat -00 1,9 tdi pd atj ei kierrä kuin 2000rpm (korjattu)

ViestiKirjoittaja joekopo » 3.5.2015 21:49

autoon tehty juuri kansipoka ja turbo vaihdettu hieman ennemmin. samalla vaihdoin kaikki alipaine letkut yms.


paikallaan kun painaa kaasun pohjaan ei ota kierroksia kuin n. 2000rpm, mutta kun aavistuksen lipsauttaa kaasua ottaa normaalisti 5000 rpm.

sama jos ajaa pintakaasulla ja lähtee kiihdyttämään puutuu auto täysin kunnes taas lipsauttaa kaasupolkimella hieman niin voimaa löytyy taas normaalisti.

turbo, alipaine kello liikkuu hyvin ja alipaine vuotoja en ole löytänyt. vika koodeja ei ole.

paikallaan kun kierrättää väkisin 2-3000rpm ja päästää kaasun pois meinaa auto ikään kuin tukehtua, käy tyhjäkäyntiä sen jälkeen hetken vaivalloisemmin.

vika oli jo ennen kannentiivisteen vuotamista.
Viimeksi muokannut joekopo, 12.10.2015 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 4.5.2015 6:19

Kurkkaa VCDS:llä toimiiko kaasupoljin lineaarisesti. Onko tandempumppu sama ja wanha? Paljonko sillä kilometrejä takana?

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 4.5.2015 7:00

Mikä turbo on kyseessä? Joku kunnostettu? Vois olla tangon jatkamisen paikka, kunnostetuissa tai kiina-turboissa on harvoin säädöt kohdallaan

joekopo
-
Viestit: 76
Liittynyt: 14.8.2009 22:04

ViestiKirjoittaja joekopo » 4.5.2015 7:48

Turbosta ei tietoa sen enempää. Ostin auton kansivikaisena.
Kaasu poljin näyttää ok lukemia.
Ajettu 400 tkm.
Pumppu on vanha.
Kaasun lipsauttamiseen riittää parin millin nopea näpäys jalalla. Ja taas on voimaa.

Pitäisikö turbon kello liikkua heti ääriasentoon kun paikallaan painaa kaasun pohjaan?

ahtih
-
Viestit: 81
Liittynyt: 2.9.2006 19:06

ViestiKirjoittaja ahtih » 4.5.2015 15:55

Tarkasta jarrupolkimen kytkin joko jarruvalon, tai sitä toista. Muistaakseni noin pitäisi toimia jarrua painettaessa. Sen toiminnon näkee VCDS:llä.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 4.5.2015 16:56

Mikä ihmeen kaasupolkimen lipsautus :D

joekopo
-
Viestit: 76
Liittynyt: 14.8.2009 22:04

ViestiKirjoittaja joekopo » 4.5.2015 18:54

Kaasupohjassa eikä vetoja löydy niin nopeasti nostan poljinta muutaman millin \puoli senttiä ja painan kaasun heti takaisin pohjaan niin taas on voimaa. Tätä tarkoitan 'lipsautuksella' 😃
En keksinyt parempaa termiä....

tekee tosin myös pinta kaasulla samaa.

otin tänään vcds:llä logia, mutten ole kerinnyt purkamaan niitä vielä, kun sen avaa excelissä niin on melko sekavaa luettavaa. Tai sit en vaan osaa..

Itestä tuntuu kuin moottori ei saisi ilmaa ja tukehtuu.

Täytyy sitä turbon kellon säätöä vähän tutkiskella. Voisiko sieltä löytyä vikaa.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 4.5.2015 19:27

Jos oikein muistan, niin exelissä pitää asetuksista muuttaa piste desimaalierottajaksi tai jotain vastaavaa. joskus tuosta on täällä ollut juttua.
Kertokoon tarkemmin joku joka on tuon kanssa pelannut kun en ole itse tarkemmin perehtynyt exeliin

joekopo
-
Viestit: 76
Liittynyt: 14.8.2009 22:04

ViestiKirjoittaja joekopo » 4.5.2015 22:04

jep onnistui.

http://1drv.ms/1GL31X2

tuossa exceliä k.o. kikkareesta.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 7.5.2015 11:47

Tuosta logistapa ei selviä onko se kaasupoljin ehjä. Ajon aikana se pitäisi katsoa, antaako kaasupoljin 100% kun vika on päällä.

joekopo
-
Viestit: 76
Liittynyt: 14.8.2009 22:04

ViestiKirjoittaja joekopo » 7.5.2015 15:16

Kaasupoljin toimii normaalisti olen sitä testannut ja logannut.
Vika on alaväännössä joka siis puuttuu aina liikkeelle lähdössä sekä pinta kaasulta reilummin kiihdyttäessä. Kaasupollkimen asennosta riippumatta. Mutta poistuu 'lipsautuksella'

Nyt on kiirettä ja en kerkiä autoon syventymään ennen viikonloppua.
Yritän loggailla vian kanssa enemmän.

joekopo
-
Viestit: 76
Liittynyt: 14.8.2009 22:04

ViestiKirjoittaja joekopo » 12.10.2015 16:16

Viimein sain inspiraation (ei siinä kauaa mennytkään.) ja tutkailin passattia. Kiitokset axille. Jatkoin hukkaportin tankoa 2-3 mm niin nyt toimii hyvin.

Auto kun on vaimolla ajossa, niin pikkuvaivat ei haittaa 😊..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa