Transporter 2.5Tdi vikoja -ei meinaa käynnistyä-hehkuissako?
Valvoja: ffp jäsenet
Transporter 2.5Tdi vikoja -ei meinaa käynnistyä-hehkuissako?
Toivottavasti nyt kyselen oikeasta paikasta. Pakko kysyä uudella keskustelulla koska en vikoihini löytänyt vastauksia en sitten millään. Löysin keskusteluja aiheista muttei kukaan ollut kertonut kuinka onkelmat oli ratkottu vai oliko kulkine jo romuutettu.
Siis. Mulla on nyt työ autona Transporter 2,5 Tdi 75kw malli. 1997vm.
Autossa on muutama vika.
Kaikki alko ku vuoden ajelun jälkeen tajusin että tämähän on laiskempi ku mun vanha 2.4d vapari vaikka ajattelis lastutettuna olevan enemmänkin vetoja. ei kärryä jaksanut vetää niin että olis isoja määriä esim. puuta kehdannut vetää. Kylmällä koneella, tai aamulla yön seisomisen jälkeen toimii erittäin hyvin ja vetää oikeinkin makosasti.
Tutkin siis kaikki letkut ahtimelta n75 venttiilille ja edellinen omistaja oli ihan itse asentanut ylipainekellon ohjautumaan alipaineella ja kaikkea muuta vastaavaa joten jouduin vetelemän kaikki pikkuletkut uusiksi. tarkistelin ja mittailin sen venttiilin toimii, asensin kunnollisen mittarin jolla seurata ahtoja kabiinissa, kyllä ahtaa(vähän tosin). egr ei ole käytössä, maf.sta en ole varma voiko sitä edes mitenkään mitata vähän tarkistelin ja hypistelin sitä.
Joka tapauksessa missä ihmeessä tämän auton vedot ovat lämpimällä koneella.
2vika
Sitten käytin auton alla 3 johtoista liitintä, josta lähti kahdelle "anturille" johdot niin irti. ja sen jälkeen auto ei meinannut lähteä edes käyntiin. jurnutti tyhjäkäynnillä 500 kierrosta ja sammui eikä vastannut kaasuun. vaihdoin polttoainesuodattimen ja ongelmat siltä osin katosi pariksi tunniksi.
Nyt auto sammuilee kesken ajon. ajaa mitä vauhtia tahansa millä kierrosalueella tahansa sammuu kuin seinään. virta pois ja starttaus käynnistyy ja taas mennään muutama sata metriä. mistä moinen vika voi johtua?
Ja mitä ne "anturit" sielä auton alla on. 3 johtoinen liitin. yhdestä johdosta "ryöstetty" johto menemään sinne pineen "lastu" boxiin joka on isomman johtosarjan välissä.
Toivottavasti tästä nyt jotain ymmärtää ja saisi asiallisia vastauksia.
Ei haluttaisi vaihdella osia summa mutikassa ku halvemmaks saattaa tulla hakea uus auto jos tolle linjalle mennään.
kiitoksia jo etukäteen.
EDIT: niin ja vikakoodeja luettu välillä. anto koodin että imuilman lämpöanturi olis rikki. johdot oli myös miten sattuu edellisen asetajan toimesta ja se oli niissä se vika. eli toistaiseksi ei mitään koodia.
Siis. Mulla on nyt työ autona Transporter 2,5 Tdi 75kw malli. 1997vm.
Autossa on muutama vika.
Kaikki alko ku vuoden ajelun jälkeen tajusin että tämähän on laiskempi ku mun vanha 2.4d vapari vaikka ajattelis lastutettuna olevan enemmänkin vetoja. ei kärryä jaksanut vetää niin että olis isoja määriä esim. puuta kehdannut vetää. Kylmällä koneella, tai aamulla yön seisomisen jälkeen toimii erittäin hyvin ja vetää oikeinkin makosasti.
Tutkin siis kaikki letkut ahtimelta n75 venttiilille ja edellinen omistaja oli ihan itse asentanut ylipainekellon ohjautumaan alipaineella ja kaikkea muuta vastaavaa joten jouduin vetelemän kaikki pikkuletkut uusiksi. tarkistelin ja mittailin sen venttiilin toimii, asensin kunnollisen mittarin jolla seurata ahtoja kabiinissa, kyllä ahtaa(vähän tosin). egr ei ole käytössä, maf.sta en ole varma voiko sitä edes mitenkään mitata vähän tarkistelin ja hypistelin sitä.
Joka tapauksessa missä ihmeessä tämän auton vedot ovat lämpimällä koneella.
2vika
Sitten käytin auton alla 3 johtoista liitintä, josta lähti kahdelle "anturille" johdot niin irti. ja sen jälkeen auto ei meinannut lähteä edes käyntiin. jurnutti tyhjäkäynnillä 500 kierrosta ja sammui eikä vastannut kaasuun. vaihdoin polttoainesuodattimen ja ongelmat siltä osin katosi pariksi tunniksi.
Nyt auto sammuilee kesken ajon. ajaa mitä vauhtia tahansa millä kierrosalueella tahansa sammuu kuin seinään. virta pois ja starttaus käynnistyy ja taas mennään muutama sata metriä. mistä moinen vika voi johtua?
Ja mitä ne "anturit" sielä auton alla on. 3 johtoinen liitin. yhdestä johdosta "ryöstetty" johto menemään sinne pineen "lastu" boxiin joka on isomman johtosarjan välissä.
Toivottavasti tästä nyt jotain ymmärtää ja saisi asiallisia vastauksia.
Ei haluttaisi vaihdella osia summa mutikassa ku halvemmaks saattaa tulla hakea uus auto jos tolle linjalle mennään.
kiitoksia jo etukäteen.
EDIT: niin ja vikakoodeja luettu välillä. anto koodin että imuilman lämpöanturi olis rikki. johdot oli myös miten sattuu edellisen asetajan toimesta ja se oli niissä se vika. eli toistaiseksi ei mitään koodia.
Viimeksi muokannut aemk89, 4.5.2015 19:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
ilmamassa mittari testattu juuri johtoa nyppäämällä. Hypistelyllä tarkoitin että pyörittelin katselin ja putsasin melkolailla.
Noh vika löydetty. Vetelin kytkentäkaavion kanssa ahtopaineen säätimelle uudet piuhat koska joku oli vetänyt ilmeisesti egr piuhan imunlämpöanturille ja anturin piuhan ahtosäätimelle ja säätimen johdon poikkaissut.
Välillä toimivuuteen vastaus oli nähtävästi välillä toimiva kcr huippu teholaatikko johtosarjassa joka on nyt tallin miljoonalaatikossa.
Kylläpäs tuntu niinku ois uudella autolla ajanu ku sai pelaamaa.
Kiitoksia vaivautuneille. Hyvät vaput :)
Noh vika löydetty. Vetelin kytkentäkaavion kanssa ahtopaineen säätimelle uudet piuhat koska joku oli vetänyt ilmeisesti egr piuhan imunlämpöanturille ja anturin piuhan ahtosäätimelle ja säätimen johdon poikkaissut.
Välillä toimivuuteen vastaus oli nähtävästi välillä toimiva kcr huippu teholaatikko johtosarjassa joka on nyt tallin miljoonalaatikossa.
Kylläpäs tuntu niinku ois uudella autolla ajanu ku sai pelaamaa.
Kiitoksia vaivautuneille. Hyvät vaput :)
Onko muuten kellään tietoa mitä tämä kcr tehoboxi tekee muutaku säätää syöttöjä?
Boxin kyljessä talttapäiselle ruuvarille paikka josta pystyi aina toimiessaan säätämään mustaa putkesta.
Mietin että onko tosiaan ylihintainen evrymod vai mikä sen idea on. Avasin sen laatikon ja sielä meni pääsääntöisesti johdot läpi ja oli se säätöpotikka piirilevyn tapaisessa levyssä kiinni. Oli niin täynnä jotai ihmeen liima pa××aa etten vielä aivan täyttä selvyyttä saanut mittarin kanssa.
Boxin kyljessä talttapäiselle ruuvarille paikka josta pystyi aina toimiessaan säätämään mustaa putkesta.
Mietin että onko tosiaan ylihintainen evrymod vai mikä sen idea on. Avasin sen laatikon ja sielä meni pääsääntöisesti johdot läpi ja oli se säätöpotikka piirilevyn tapaisessa levyssä kiinni. Oli niin täynnä jotai ihmeen liima pa××aa etten vielä aivan täyttä selvyyttä saanut mittarin kanssa.
Muuten sain toiminaan ja kas kas nyt ei meinaa lähtee millää käyntii. Saa hinkata akkukaupalla ja antaa vikakoodia hehkureleen kela. Eli mitä tämä mahtaa tarkottaa onko muille tullu samaa?
Käyntii lähtiessää tuprauttaa mahtavat kaasut pihaa ja sitte toimii. Tämä aamulla. Avasin hehkun releen ja laitoin paikalleen ja se napsahtaa navat kiinni ja aukaisee samantien. Virtaa ku pitää päällä 10sekuntia niin hehkunvalo syttyy ja releessä napsahtaa navat kiinni. Mitä tämän kanssa ny pitäis tehä? Vaihtaa merkkiä vai koittaa vaa saada joskus tämä kuukauden kestävä pikane huolto loppuun.
Käyntii lähtiessää tuprauttaa mahtavat kaasut pihaa ja sitte toimii. Tämä aamulla. Avasin hehkun releen ja laitoin paikalleen ja se napsahtaa navat kiinni ja aukaisee samantien. Virtaa ku pitää päällä 10sekuntia niin hehkunvalo syttyy ja releessä napsahtaa navat kiinni. Mitä tämän kanssa ny pitäis tehä? Vaihtaa merkkiä vai koittaa vaa saada joskus tämä kuukauden kestävä pikane huolto loppuun.
siis vikakoodi on hehkureleen kela. vika maadoituksessa tms. en tarkasti muista. tulostin sen paperin se on tuola tallissa. Mitä tämä nyt sitte tarkottaa tää että ottaa enemmän virtaa?
siis kuuluuko tuon toimia siten että navat yhdessä hehkuttaa? Onko kukaan koskaan ottanut sitä releestä muovikoteloa pois ja katsonut miten se toimii kun hehkuttaa?
siis kuuluuko tuon toimia siten että navat yhdessä hehkuttaa? Onko kukaan koskaan ottanut sitä releestä muovikoteloa pois ja katsonut miten se toimii kun hehkuttaa?
Näillä keleillä hehkuja ei kuitenkaan tarvitse enää käynnistykseen ja hehkutus on tyyliin max 1s. Starttiongelmaa pitää mielestäni etsiä nyt muualta kuin hehkutuksesta.
Onko pumpun ajoitusta katsottu, myöhäisellä ollessaan voisi olla moista ongelmaa että saa sahata kauemmin kuin laki sallii ja käynnistyessään on todella sankat dieselinkatkuiset käryt pihalla.
Onko pumpun ajoitusta katsottu, myöhäisellä ollessaan voisi olla moista ongelmaa että saa sahata kauemmin kuin laki sallii ja käynnistyessään on todella sankat dieselinkatkuiset käryt pihalla.
No joo en kyllä omista moista kuapelia. kirjotellaa nyt tänne välissä ku kerra toimii mukavasti päiväkirjana :D Huomasin tuossa että käynnistyy nihkeästi myös lämpöisenä, eli ei räjähdä käyntiin kuten kunnossa ollessaan. eli nähtävästi tämä jako on mennyt päin persettä?
Onko mitään yksinkertaista konstia tarkistaa jakoa että onko edes sinnepäin ettei nyt tarvi lähtee ajelemaa tolla rynttämyllyllä sitä mittakelloo maailman ääristä?
Onko mitään yksinkertaista konstia tarkistaa jakoa että onko edes sinnepäin ettei nyt tarvi lähtee ajelemaa tolla rynttämyllyllä sitä mittakelloo maailman ääristä?
http://translate.google.fi/translate?hl ... 42597.html
Tuolla ohjeita, pumpun alapyörällä ei kiristinpyörä voi säätää ajoitusta vähän niin tiedät auttaako mitään, itse laitan perusajoituksen "korvakuulolla" toiset mittaa mittakellolla ja lopuksi tietokoneella, säädä ensin aikaisemmalle ja kokeile.
Tuolla ohjeita, pumpun alapyörällä ei kiristinpyörä voi säätää ajoitusta vähän niin tiedät auttaako mitään, itse laitan perusajoituksen "korvakuulolla" toiset mittaa mittakellolla ja lopuksi tietokoneella, säädä ensin aikaisemmalle ja kokeile.
Sain ku sainkin sen säädettyä mauserin kans sen verran lähelle että sain käymää. Ehkä vähä tehoton on nyt mutta kattoo mikä vielä kiikastaa. lähti ku palmun alta ku vetelin virtalukokoon ja kaikkii liittimii vähä puhistus töfnää ja annoin vaikuttaa sen aikaa ku hain starttilaturin kaupoilta.
Eli nyt ei sitte tiiä onko sielä jossai jotai häverikkiä.
Alko meinaa vilkuttamaa hehkun valoo n.10-20s käynnistyksen jälkee. Mitähä tämä tarkottaa?
mites vastaako teidän 2.5tdi.t sillee "räjähtävästi" kaasuun vai onko ne vähä mopoja paikallaa kaasuteltaessa?
Kiitoksia kaikille avuista :))
Eli nyt ei sitte tiiä onko sielä jossai jotai häverikkiä.
Alko meinaa vilkuttamaa hehkun valoo n.10-20s käynnistyksen jälkee. Mitähä tämä tarkottaa?
mites vastaako teidän 2.5tdi.t sillee "räjähtävästi" kaasuun vai onko ne vähä mopoja paikallaa kaasuteltaessa?
Kiitoksia kaikille avuista :))
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa