Hellou!!
Eli rupes esiintmään seuraavaa, lämmöt ei noussut enään ollenkaan ja puhalsi hyvin haaleaa.
Kävin ostamassa uuden termostaatin (motonet) lykkäsin paikoille ja uudet nesteet sisään. Starttasin ajoin 1km, syttyi varotus (tsekkaa nesteet). ja nesteet todellakin tuli JOSTAIN solkenaan pihalle, mutta en tiedä mistä. Vuotoa en vaan nähnyt ihan kuin olisi tullut jostain hyvin alhaalta ne pihalle.Sen verta kerkesin kokeilemaan että nesteet oli kyllä kuumat että jollain muotoa kiertäneet. Termostaatin muovikotelo oli ehjä...
Passat 1.9TDI vm.03 Jäähdytinneste ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 22.4.2013 18:24
Jos ennen termarin vaihtoa nesteet pysyivät sisällä niin veikkaisin että kuitenkin vuotaa siitä termostaatti kotelon ja lohkon välistä ja nesteet valuvat sitten lohkon kylkeä pitkin alas. Eihän järjestelmässä ole ylimääräistä painetta (nyt tietysti vaikea todeta jos vuotaa reilusti) tai muita kannentiiviste/kansivikaan viittaavia oireita?
Vika löytyi oli O-rengas tiiviste muljahtanu pois puolittain ja valutti nesteet lohkoa pitkin jne.
Nyt nosti lämmöt kun kävin ajaa lenkin ja nesteetkin pysyi sisällä.
Mutta nyt sitten taas ilmeni uusi vika. Lämpötila mittari ei sano mitään eli neula alhaalla vaikka lämppäristä puhaltaa tuli kuumaa.
Mikä veikkaus oisko se lämpöanturi siellä kannen takaosassa tulipellin puolella (oolant temperature) anturi leipassu tiensä päähän vai voiko mittaristossa olla vikaa. mä oon vaihtanut sen anturin kyl tossa oisko 6kk sitten...
Kun käynnissä ei ole ongelmaa kun eikö se (coolant temperature) anturi keskustele ECU boxin kanssa niin luulisi että jos se on ihan kuoleentunut niin jtn häikkää ilmenisi käynnissä tai kulutuksessa?!?
Nyt nosti lämmöt kun kävin ajaa lenkin ja nesteetkin pysyi sisällä.
Mutta nyt sitten taas ilmeni uusi vika. Lämpötila mittari ei sano mitään eli neula alhaalla vaikka lämppäristä puhaltaa tuli kuumaa.
Mikä veikkaus oisko se lämpöanturi siellä kannen takaosassa tulipellin puolella (oolant temperature) anturi leipassu tiensä päähän vai voiko mittaristossa olla vikaa. mä oon vaihtanut sen anturin kyl tossa oisko 6kk sitten...
Kun käynnissä ei ole ongelmaa kun eikö se (coolant temperature) anturi keskustele ECU boxin kanssa niin luulisi että jos se on ihan kuoleentunut niin jtn häikkää ilmenisi käynnissä tai kulutuksessa?!?
Mielenkiintoista vaihdoin anturin ja vika oli ilmeisemmin anturissa MUTTA anturi kyrvähti uudestaa. Lämmöt nousi nätisti 90 mutta yhtäkkiä pamautti mittarin taas nolliin. En tiedä löytyisiko syy ja yhteys siitä että järjestelmässä ei ollut tarpeeski nesteitä ja pääsi nesteet alarajan alle niin heitti vikaherjan (tsekkaa nesteet) näytölle ja sen jälkeen n.puolenkilometrin jälkeen mitä ilmeisemmin anturikin meni sököksi kun lämppärin neula laski taas nolliin.Vai onko jtn muuta ideaa mistä tuon (coolant anturin) rikkoontuminen voisi johtua koska toi nyt oli jo kolmas vaihdettu anturi.
Ostin sen hieman kalliimman anturin eli (vihreä kantasen), ja tota oisko heittää vinkkiä kuka tai missä pääsisi täällä PK seudulla tsekkaamaan nuo lukemat?? Pikkusia huomioita enne kuin mittari laski taas nolliin lämpöjen suhteen.
-kummankin anturin kohdalla ensi starttauksella hehkuvalo palo ja sammu mutta sitten kun lämpöviisari heitti nolliin niin starttauksen jälkeen hehku valo vaan palaa ja palaa eli ei sammu mutta tärähtää aivan normaalisti tulille. Termari aukeaa mielestäni normaalisti eli tulikuumaa pukkaa kabiiniin.
Ei käyntihäiriöitä, ja kulutus maantiellä 5.5
Eikä käynisttäessä pölläyttele mitään ylimääräsiä savuja putkesta.
Ahtaa hyvin alhaalta ylös asti.
Sillon kun tämä viisarin helahti nollille ensimmäisen kerran ennen kuin rupesin selvittelemään niin havaittavisaa aivan pientä tärinää tyhjäkäynnillä kierrokset normaalit 900rpm mutta tosiaan aivan pientä tärryytystä havaittavissa mutta nyt en ole havainnut sitäkään.
Tosta vaan mietin kun ei ole sen isompaa häikkää ei havaittavissa kuin viisarin lasku että mittariston kolvaukset hapettuneet tj. Mutta sitten taasen että mittari on toiminut hetkellisesti aina uuden anturin jälkeen niin se viittaisi kuitenkin sinne anturin suuntaan olevaan vikaan tai johdotukseen tj en tiedä
Koneella ajettu 320000
-kummankin anturin kohdalla ensi starttauksella hehkuvalo palo ja sammu mutta sitten kun lämpöviisari heitti nolliin niin starttauksen jälkeen hehku valo vaan palaa ja palaa eli ei sammu mutta tärähtää aivan normaalisti tulille. Termari aukeaa mielestäni normaalisti eli tulikuumaa pukkaa kabiiniin.
Ei käyntihäiriöitä, ja kulutus maantiellä 5.5
Eikä käynisttäessä pölläyttele mitään ylimääräsiä savuja putkesta.
Ahtaa hyvin alhaalta ylös asti.
Sillon kun tämä viisarin helahti nollille ensimmäisen kerran ennen kuin rupesin selvittelemään niin havaittavisaa aivan pientä tärinää tyhjäkäynnillä kierrokset normaalit 900rpm mutta tosiaan aivan pientä tärryytystä havaittavissa mutta nyt en ole havainnut sitäkään.
Tosta vaan mietin kun ei ole sen isompaa häikkää ei havaittavissa kuin viisarin lasku että mittariston kolvaukset hapettuneet tj. Mutta sitten taasen että mittari on toiminut hetkellisesti aina uuden anturin jälkeen niin se viittaisi kuitenkin sinne anturin suuntaan olevaan vikaan tai johdotukseen tj en tiedä
Koneella ajettu 320000
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 45 vierailijaa