Skoda octavia rs tdi BMN alavääntö

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

Skoda octavia rs tdi BMN alavääntö

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 11.4.2015 11:04

Oon koittanut haulla ettiä mutta en ole mielenrauhaa tuovaa vastausta löytänyt.

skoda octavia rs 2.0tdi moottorikoodi BMN, DPF pönttö tyhjennetty sekä ohjelmoitu pois ja tehoja nostettu samassa samassa yhteydessä.

Onko normaalia että alle 1700 kierroksen kone on oikeasti aivan hengetön ja sen jälkeen vetää pirun hyvin läpi kierrosalueen? Jaksaa kyllä lähteä hyvin liikkeelle mutta jos kierrokset sattuu olemaan vaikka n. 1500 ihan vaikka kaupunkiajossa tai maantiellä niin mitään ei tapahdu kun kaasua painaa. Vauhdin jaksaa jotenkin pitää mutta mitään ei tapahdu ennenkuin tuo 1700 kierrosta saavutetaan.

Mitään tyhjäkäyntitärinöitä tai nykimisiä ei ole esiintynyt ollenkaan, muuten auto pelaa loistavasti.

Autossa ollut kaksi eri ohjelmaa, molemmilla tuo alakierrosten käyttäytyminen samanlainen.

Onkohan tuo vika vai ominaisuus? Ainakaan 2.0tdi 140hp versiossa tuota ei esiinny. Olisiko tehty ihan voimansiirron osien suojelemiseksi..?

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 11.4.2015 19:21

...No eihän tämä mikään alaväännön juhlavuosimalli ole. Mulla sit kai toimii paremmin, kun kuitenkin 1500 rpm alkaa vääntämään. Samat modit kun sulla, vakiona oli kyllä melkoisen hengetön. Oli muuten ennen softausta tuollaisia oireita, tosin herääminen oli vielä hitaampaa, tapahtui vasta 2100 rpm. Vaihdoin ahtopaineen säätösolenoidin, niin parani sillä.

arduaen
-
Viestit: 198
Liittynyt: 16.11.2009 20:13

ViestiKirjoittaja arduaen » 12.4.2015 6:55

Mites tuo legendaarinen Ilmamassamittari? Koska vaihdettu /
PAINOTAN sanaa eihän ole se 40€:n tarvike vaan saman merkkinen ja mallinen mikä kuuluukin olla!

Muuten vikakoodit? Jos ei mee vikatilan niin ahtoahtiopaineen anturin signaalin reaaliaikainen luku. Itel oli semmonen et alhaalla hengetön ja ku kierroksen nousi johonki 2000rpm paikkeille, nii sit mentii. Syy oli se että ilman ahtoja ko anturi näytti 3bar ja sitte ku ahtoja tuli alko näyttään taas oikeeta arvoo ja auto lähti vetää ns. Normaalisti..

Turbon siivet jumis?

Aika hengettömältä tuo kuulllostaa ku kyl 1.9 (130hp) alkaa ahtaa ilman softaa 1400 paikkeilta...

timetuned
-
Viestit: 256
Liittynyt: 20.7.2008 15:40

ViestiKirjoittaja timetuned » 12.4.2015 9:11

Eiköhän tuo ole ohjelmalla tehty toimenpide, millä turvataan kytkimen kestoa..

sambolo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 8.9.2014 11:03

ViestiKirjoittaja sambolo » 12.4.2015 14:22

Oma vakio bmn ainakin ihan puhditon alle 1700, sammuileeki helposti, vaikka liikkellä ois :D 1.8t softattuna oli kaikin tavoin puhdikkaampi eikä edes kuluttanu paljoa enempää..

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 15.4.2015 21:17

...Jotain vikaa kenties? Tai sitten tärpättimoottori on mennyt tosi pienellä. Mun BMN vie matka-ajossa 4,9-5,2 ja kaupungissa 6,2-6,5...
Ja ei, en kuskaa mummoa kirkkoon :D
Mutta totta tuo alaväännön puute vakiosoftalla! Saa sammumaan tosi helposti!

Kihveli90
-
Viestit: 82
Liittynyt: 24.8.2010 16:37

ViestiKirjoittaja Kihveli90 » 17.4.2015 17:08

Kuten sanottu, auto toimii viimesen päälle normaalisti kunhan kierrokset on yli 1700, mun mielestä oireet ei viittaa ilmamassamittariin tai turbon siipiin. Vikakoodeja ei ole. Täytynee kokeilla tuota ahtopaineensäätöventtiilin vaihtoa. Uskon siihen että on tarkotuksella tehty tollaseks ettei alaalta väännä mutta siellä ei tapahdu kertakaikkiaan mitään.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 17.4.2015 18:24

Tarkasta ahtojen pyynti ja toteutus testerillä. Kuulosta kyl aika normaalilta mitä noita oon ajanu.

sambolo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 8.9.2014 11:03

ViestiKirjoittaja sambolo » 15.5.2015 11:20

Mulla nyt kesän tultua pitkän ajan kulutus 6.8l. Talvela oli 6.1, Ibiza 1.8t ajoin työmatkaa parhaimillaan 5.9l kulutuksella tietsikan mukaan ja leonilla bmn ennättys tais olla 4.9l samalla matkalla tietsikan mukaan. Pitää kyllä pikimiten softata tuo bmn jos se sit edes kulkisi jotenki.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa