2.5tdi ake, jarrupoljin kovaksi.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

[Jesse
-
Viestit: 7
Liittynyt: 1.1.2015 19:49

2.5tdi ake, jarrupoljin kovaksi.

ViestiKirjoittaja [Jesse » 10.4.2015 14:39

Ongelmana a6 seuraavanlainen, polkasee 2-3 kertaa nopeasti ajosta niin poljin kovettuu, käyttää kierrokset yli 1000rmp niin pehmenee. Alipaineet katoaa kun polkasee jarrua (auton sammutettua) nollan tienoille.

Kerran sammutettua jarrua polkastaessa kuulu suhahdus jarrutehostajasta. On irroitettu pienempi alipaine letku tulipellin luota (ei muita alipaine letkui kuin jarrutehostimelle) muttei auttanut.

Onkohan tehostin sökö, vai alipainepumppu?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 10.4.2015 16:25

Olis kai se enemmänki ihme jos auto sammuksissa sitä alipainetta olis aina vaan. Se sihahtaa ku ottaa sisäänsä uutta ilmaa ja niin sen pitääki tehdä. Eikä ole kyllä erikoista sekään että saat pumpattua polkimen kovaksi hetkellisesti.

Tarkenna kysymystä jos sulla on oikeasti joku ongelma sen kanssa. Minusta kait sen noin pitääki toimia.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 10.4.2015 16:43

Niin onko se poljin pehmeä kun auto on käynnissä?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 10.4.2015 18:50

Alipaineletku irroitettu ja silti poljin kova ja mitä mitä mitä.... Ei millään pahalla mutta nyt on kyllä aika helvetin vaikeaselkosta tekstiä.

[Jesse
-
Viestit: 7
Liittynyt: 1.1.2015 19:49

ViestiKirjoittaja [Jesse » 11.4.2015 20:42

Eli siis jarrupoljin kovettuu esim jos jarrutan voimakkaasti 120km/h nopeudesta. Sekä jos nyt kaupungissa letkan perässä köröttelen, jouidun jarruttelemaan niin poljin kovettuu 2 jarrutuksen jälkeen kovaksi (ei tarvitse edes pumpata). Useimmiten poljin kovettuu kun kierroksia ei juurikaan ole moottorissa.

Pienempi alipaineletku irroitettu ja tilalle laitettu ahtomittarin tapainen economy mittari, jolla selviää että kun jarrua polkaistaan, niin alipaineet putoavat nolliin josta alkaa hiljalleen nousta kun jarrua pidetään pohjassa.

Jarrun käytös ei ole normaalia, kun ajossa kovettuu poljin jollei ole kierroksia n,1500rmp ylitte.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 11.4.2015 21:06

Nyt ensimmäisenä tietty alipainepumppu tutkimukseen ettei siellä ole missään vuotoa ja toimii kuten pitääkin. Liitoksiin tuppaa tulemaan löysää välillä salakavalasti ja sieltä vuotamaan. Jarrutehostimen kalvokin olisi hyvä jotenkin tarkistaa ettei siellä ole vikaa. Yksi alipainetta käyttävä "haara" kerrallaan käydä läpi niin kyllä sen syyllisen pitäisi lopulta paljastua.

[Jesse
-
Viestit: 7
Liittynyt: 1.1.2015 19:49

ViestiKirjoittaja [Jesse » 11.4.2015 21:32

Itsekkin tuota alipainepumppua miettinyt, mutta kuinkas sen purkaminen, onko paljonki pikkuosaa tms?

Ei oo muita alipainehaaroi kuin 1 pienempi letku ja siittä sitten suoraan jarrutehostimelle.

[Jesse
-
Viestit: 7
Liittynyt: 1.1.2015 19:49

ViestiKirjoittaja [Jesse » 1.5.2015 17:41

Alipainepumppu vissiinkin sökö kun imuteho aivan onneton. Saako elvytettyä vai pitääkö uusi ostaa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa