Ongelmana a6 seuraavanlainen, polkasee 2-3 kertaa nopeasti ajosta niin poljin kovettuu, käyttää kierrokset yli 1000rmp niin pehmenee. Alipaineet katoaa kun polkasee jarrua (auton sammutettua) nollan tienoille.
Kerran sammutettua jarrua polkastaessa kuulu suhahdus jarrutehostajasta. On irroitettu pienempi alipaine letku tulipellin luota (ei muita alipaine letkui kuin jarrutehostimelle) muttei auttanut.
Onkohan tehostin sökö, vai alipainepumppu?
2.5tdi ake, jarrupoljin kovaksi.
Valvoja: ffp jäsenet
Olis kai se enemmänki ihme jos auto sammuksissa sitä alipainetta olis aina vaan. Se sihahtaa ku ottaa sisäänsä uutta ilmaa ja niin sen pitääki tehdä. Eikä ole kyllä erikoista sekään että saat pumpattua polkimen kovaksi hetkellisesti.
Tarkenna kysymystä jos sulla on oikeasti joku ongelma sen kanssa. Minusta kait sen noin pitääki toimia.
Tarkenna kysymystä jos sulla on oikeasti joku ongelma sen kanssa. Minusta kait sen noin pitääki toimia.
Eli siis jarrupoljin kovettuu esim jos jarrutan voimakkaasti 120km/h nopeudesta. Sekä jos nyt kaupungissa letkan perässä köröttelen, jouidun jarruttelemaan niin poljin kovettuu 2 jarrutuksen jälkeen kovaksi (ei tarvitse edes pumpata). Useimmiten poljin kovettuu kun kierroksia ei juurikaan ole moottorissa.
Pienempi alipaineletku irroitettu ja tilalle laitettu ahtomittarin tapainen economy mittari, jolla selviää että kun jarrua polkaistaan, niin alipaineet putoavat nolliin josta alkaa hiljalleen nousta kun jarrua pidetään pohjassa.
Jarrun käytös ei ole normaalia, kun ajossa kovettuu poljin jollei ole kierroksia n,1500rmp ylitte.
Pienempi alipaineletku irroitettu ja tilalle laitettu ahtomittarin tapainen economy mittari, jolla selviää että kun jarrua polkaistaan, niin alipaineet putoavat nolliin josta alkaa hiljalleen nousta kun jarrua pidetään pohjassa.
Jarrun käytös ei ole normaalia, kun ajossa kovettuu poljin jollei ole kierroksia n,1500rmp ylitte.
Nyt ensimmäisenä tietty alipainepumppu tutkimukseen ettei siellä ole missään vuotoa ja toimii kuten pitääkin. Liitoksiin tuppaa tulemaan löysää välillä salakavalasti ja sieltä vuotamaan. Jarrutehostimen kalvokin olisi hyvä jotenkin tarkistaa ettei siellä ole vikaa. Yksi alipainetta käyttävä "haara" kerrallaan käydä läpi niin kyllä sen syyllisen pitäisi lopulta paljastua.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa