1.6TD kampiakselin ajoitus ilman kytkinkoppaa miten?
Valvoja: ffp jäsenet
1.6TD kampiakselin ajoitus ilman kytkinkoppaa miten?
Ostin purkaamolta pelkän koneen (89-mallin passatista) ja kun yritin irrottaa kampiakselin kiilahihnapyörää niin avasin turhaa keskipultin ja tietysti hammashihnapyöräkin irtos ja jako karkas. Nyt ku ei ole kytkinkoppaa mulla tuohon niin missähän asennossa kampi on niin että sylinteri 1 on yläkuolokohdassa? Vautipyörässä on kyllä viiva-merkki ja 0-merkki, viiva on kai "ennakkovaroitus" jonka jälkeen tulee nolla, mutta mihkä sen nollan pitäis kohdistaa? Pumpun ja nokka-akselin oikean asennon tiedän kyllä.
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 22.8.2014 18:09
-
- -
- Viestit: 53
- Liittynyt: 2.6.2011 13:18
Joo vihdoinkin sain tarkistettua jaon kun lainasin kyläsepältä holkkiavaimen jolla sain suuttimen pois, mutta männän asentoa ei ainakaan tässä koneessa voi suoraa silmällä sylinteristä nähdä, taitaa näkyä vain suoraruiskutus koneessa.
Otin sen suuttimen aluslevyn ja hehkutulpankin pois, mutta ei voi nähdä. Niimpä tunnustelin työntämällä rautalangan männän päälle ja pyörittelin konetta.
Tässä yksilössä männät 1ja4 on ylhäällä kun vauhtipyörän nolla-merkki on suoraa kannensuuntaisesti ylöspäin ja siihen olin jo aiemmin ajoituksen kohdistanu, eli jako oli oikein.
Otin sen suuttimen aluslevyn ja hehkutulpankin pois, mutta ei voi nähdä. Niimpä tunnustelin työntämällä rautalangan männän päälle ja pyörittelin konetta.
Tässä yksilössä männät 1ja4 on ylhäällä kun vauhtipyörän nolla-merkki on suoraa kannensuuntaisesti ylöspäin ja siihen olin jo aiemmin ajoituksen kohdistanu, eli jako oli oikein.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa