96 golf.1.9tdi käynnistys ongelma.evryvitunviritys on

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ippe70
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 6.2.2015 19:59

96 golf.1.9tdi käynnistys ongelma.evryvitunviritys on

ViestiKirjoittaja ippe70 » 6.2.2015 21:16

joo kattoos,15 raatia ku on pakkasta ni lähtee ilman lohkoo ku enkeli käyntiin,lohkossa jos on ni ei.helvetin kuumana kans hyvin mut jos jäähtyy vähä ni taas ei! mutta mäkistartilla millisekunnissa käy ku eturengas vähä pyörähtää oli lämpö mikä vaan. uus akku ja starttaa hyvin.hermostoo kysyy jo moinen vika,koodeja ei löyvy ku datalla vai mikä saatana se ny on ni katottiin.kuusankoski vai stena?onko kokemuksia kellään?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 7.2.2015 8:41

Startti pyörittää joka tilantessa hyvin ? Lämmitin voisi sotkea lämpöanturia.

Kokeile antaa lämmön tasaantua lämmittämisen jälkeen esim. 15-20 min.

vwp
-
Viestit: 37
Liittynyt: 5.2.2015 6:38

ViestiKirjoittaja vwp » 7.2.2015 17:11

Kyllähän toi vähän siltä haiskahtaa, että joku lämpöanturi siinä lohkolämmittäessä kans lämpenee ja luulee, että moottori on lämmin ja säätää sen mukaan. Vaan kun ei olekaan, niin ei lähe.

ippe70
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 6.2.2015 19:59

ViestiKirjoittaja ippe70 » 10.2.2015 20:34

starttaa ok,uus akku ja sillai,mut miks sit mäkistartilla ok käynnistys aina? mikähän lämpöanturi ois kyseessä

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 10.2.2015 20:47

Joissakin ecuissa on rpm-raja minkä pitää startissa ylittyä että ruiskutus alkaa. Vaikka vanha startti kuulostaisi pyörittävän hyvin niin se voi olla kuitenkin siinä rajoilla että ei aivan yllä tarpeeksi korkeille kierroksille. Tämä ongelma on pahimmillaan juuri "välilämpöisellä" koneella. Mäkistartilla koneen kierrokset nousevat helposti yli tämän rajan. Olikohan 150rpm mikä pitää ylittyä jos en aivan väärin muista.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 11.2.2015 21:18

Parani Skodassa välilämpösen tai vajaasti lämmitetyn koneen käynnistyvyys uuden startin myötä. Ajoituksia ei ole katsottu jakopäärempan jälkeen sen kummemmin, voisi parantua vielä lisääkin siis. Vanhalla startilla ja hehkuilla oli välillä näitä muutaman sekunnin starttauksia, muutaman kerran joutui kolmannenkin kerran starttaamaan ennenkuin lähti käyntiin. 250rpm muisteleisin useammankin kertoneen rajaksi ruiskutuksen alkamiseen.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 12.2.2015 16:28

Hyvin vahva mutu että jos on vuoden -96 Golf 90-heppainen (AHU/1Z) niin ei ole tätä starttikierrosrajaa ohjelmassa. 110hp AFN voi jo olla tuon ikäisessäkin.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 9.3.2015 7:14

90-prosenttisella varmuudella sanoisin, että ketjun aloittajan tapauksessa pumpun ennakko on myöhäisellä. Jostain kumman syystä tuppaa aina jäämään jakohihnan vaihdossa juurikin myöhäiselle. vag.comilla tarkistus ja ennakko sinne vag asteikolla viidenkymmenen päälle ja lähtee aina kun palmun alta.
Moottorin käydessähän tuo säätää ennakon automaattisesti eli ongelma ilmenee vain startissa ja näin ollen pumpun enakkoa on käynnistä mahdoton päätellä.
Kun ajoitus kohdillaan niin tuo ruiskudiiseeli lähtee vielä -5 c avainta kääntämällä ilman hehkua melko nätisti samantien käymään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa