Kuinka paljon ajettuja 1.6 TDI CR: iä on?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

Kuinka paljon ajettuja 1.6 TDI CR: iä on?

ViestiKirjoittaja kvaan » 27.1.2015 7:43

Onko jossakin jo 300 tuhatta ajettua?
Ja minkälaisia vikoja on ollu - kestääkö pumppu, suuttimet, turbo, hiukkasloukku, yms.?

teemup
-
Viestit: 54
Liittynyt: 12.4.2011 19:24

ViestiKirjoittaja teemup » 27.1.2015 18:26

Miksei kestäis? Itellä tuli 150tkm täyteen. Kerran syttyny vikavalo egr:stä. Korjattiin merkkiliikkeessä ohjelmapäivityksellä.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 28.1.2015 13:09

185 mittarissa. Ilmastoinnin kompura hajos 140:n kohdalla, EGR hajos 160:n kohdalla. Ventiili jäi auki-asentoon ja sen seurauksena sitten meni hiukkasloukku tukkoon.
Ilmastointi oli heikkotehoinen viime kesänä uudestaan. Täytyy käyttää ennen tulevaa kesää näytillä uudestaan. Kait niille osille on takuu kuitenkin, Kompuran sain maahnatuojan good willinä, mutta EGR-hässäkän jouduin maksamaan. Tonnin se oli.
Ilmastoinnin kompura on invertterimallia ja pyörii jatkuvasti. Sisäinen kiertoa säätelevä ventiili on hajonnu. Tehdaskorjattu vaihto-osa tuli tilalle. Taitaa olla yleinenkin vika, kun osia oli hyllyssä eikä goodwillista tarvinnu kauheesti tapella. EGR-ventiilli on lapsellisesti tehty. Mulla oli se EGR-jäähdytin jäänyt pois päältä jo aiemmin, kun sen läppämekanismi oli hajonnu. Valoa vilkutteli ja huolto vaan ei löytäny vikaa. Lopullinen niitti oli, kun EGR:n pakokaasuja imupuolelle laskevan ventiilin toimilaite hajosi.

Polowagon
-
Viestit: 31
Liittynyt: 9.7.2009 20:24

ViestiKirjoittaja Polowagon » 28.1.2015 15:53

Autona Seat Leon kyseisellä motilla ja manuaalilaatikolla. Ajettu 187tkm. Vaihdettuja osia ovat Egr-venttiili 80tkm, jakohihnan kiristin 100tkm ja kaksoismassavauhtipyörä 135tkm. Onneton kone alaväännöltänsä ja kulutukseen hieman pettynyt. Öljyä syönyt saman verran koko omistukseni ajan 80tkm->187tkm. Kerran vaihtovälillä (15tkm) lisättävä reilu puoli litraa liukastetta.

teemup
-
Viestit: 54
Liittynyt: 12.4.2011 19:24

ViestiKirjoittaja teemup » 28.1.2015 18:01

Nyt kun kehuin että toistaseks vähällä päästy niin aamulla ilmoitti että jäähdytysneste vähissä. No pieni liru näkyi säiliön pohjalla. Mihin lie hukkunut.

kvaan: jouduitko hankkimaan uuden dpf vai poistatitko kokonaan? mitä kustansi?

felisia
-
Viestit: 30
Liittynyt: 6.10.2007 22:29

ViestiKirjoittaja felisia » 28.1.2015 20:55

ei sai kehua.nyt 60t ajettuna kaksi huoltoa tehtynä.30t välein tehtynä ei oletarvinnut lisätä öljyä ollenkaan.egr poistettu n15t sitten

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 29.1.2015 9:33

EGR:n poisto on vaarallinen hiukkasloukun polton kannalta. Näin ainakin joku softapaja kertoili mulle.

EGR:n vaihto maksoi tonnin verran, kun ensin piti testata ja etsiä vikaa. Siinä hötäkässä sitten vaihdettiin ilmamassamittarikin ja pestiin hiukkasloukku. EGR on tosi hankalassa paikassa ja sen vaihtoa varten pitää irrottaa vetoakseli, houkkasloukku, turbon öljyputket ja vesiletkuja.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 29.1.2015 13:50

DPF ei tarvitse EGR:ää toimiakseen.

teemup
-
Viestit: 54
Liittynyt: 12.4.2011 19:24

ViestiKirjoittaja teemup » 29.1.2015 15:58

Onko muuten tietoa tarkastetaanko määräaikaishuolloissa vakiona tuo dpf:n täyttymisaste? Sen ilmeisesti näkevät ohjelmallisesti. 150t huoltoon menossa pian.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 12.2.2015 12:05

Löytyykö jostakin 300 tonnia ajettu?
Luulis jossakin olevan taksi tolla koneella.


kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 16.2.2015 18:37

Juu, juu, mutta onko tällä palstalla semmosta hemmoa, jolla olis se 300 tonnia ajettu tai joka olis huoltanu tai korjannu semmosta, että tietäs minkälaisella remontilla on menty nuihin kilometreihin.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 16.2.2015 18:42

Lähtisin soittelemaan noille liikkeessä olevien autojen ex-omistajille.

teemup
-
Viestit: 54
Liittynyt: 12.4.2011 19:24

ViestiKirjoittaja teemup » 17.2.2015 16:53

Veikkaisin että egr, dpf, kaksoismassa+kytkin ehkä turbo menee 300tkm mennessä? Noiden uusimisen kun budjetoi 100tkm-350tkm välille noista kalliimista remonteista niin riittää. Tai sitten ei :P

Niin tai sitten se dsg paukahtaa jos semmosen uskaltaa laittaa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 17.2.2015 21:26

Ei hajoile CR koneista turbot ja vauhtikset läheskään samaan tapaan ku pd koneita. Myös DPF ovat paljon kestävämpiä. EGR nyt on asia erikseen mutta siihenkin on "päivitetty" osa mikä vaihdetaan..

Ei kannata liikaa siis veikkailla..

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 18.2.2015 6:49

Muuta en tiedä kuin, että firmassa kestävät manuaalivaihteiset Octaviat sen n. 3-4 vuotta ja 100 tkm ilman suurempia murheita.

Tutulla meni juuri -10 Passatista EGR vaihtoon 80 tkm kohdalla.

Mutta kiva olisi tosiaan kuulla miten käy pitemmässä juoksusa näille 1,6-litraisille. Eiköhän niitä rupea pikku hiljaa tämänkin palstan aktiivikäyttäjien talleihin ilmestymään.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 18.2.2015 7:46

mulla työajossa Caddy maxi tolla koneella, ajeltu kohta 175 tonnia, eikä oo ollut sitten niin ensimmäistäkään vikaa koko laitteessa. Yhden ainoan kerran moottorin vikavalo syttyi käynnistettäessä muutaman sekunnin viiveellä. Sammutin ja starttasin uudelleen ilman valoa :) Mulla on tainnu olla uniikkikappale toimivuudeltaan :D

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 27.2.2015 8:33

Tässä vähän nettiauton tämän päivän tarjontaa:

385 tkm ex-taksi, DSG laitettu
365 tkm ex-taksi, ei kerrottu rempoista
365 tkm ex-taksi, kone ja DSG:n kytkin vaihdettu 80 tkm sitten
325 tkm, kytkin laitettu
325 tkm ex-taksi, ei kerrottu rempoista

Että onhan noita. Vaikuttaisi, että kaksoismassa ei kestä näissäkään juuri yli 300 tkm:aa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 72 vierailijaa