Hei,
Tuli ongelma eli turbo hajosi. Ajoin n. 75km/h tuntivautia kun yht´äkkiä autosta kuului MOPS ja tehot hävisi sekä auto päästi tuhdin mustan savupilven joka sitten muuttui vähän vaaleammaksi. Ajoin n. 800-900m kunnes sain auton turvalliseen parkkiin ja tilasin hinausauton. No ei siinä mitään, oletinkin tämän osan jossain vaiheessa hajoavan, koska autolla ja turbolla oli jo mittarissa 275tkm.
No tilasin uuden huolletun alkuperäis turbon ja varasin sen huollettavaksi paikalliseen liikkeeseen jossa tiesin näitä hoidettavan, kunhan uusi osa vain saapuisi. Auto oli siis seissyt pihalla n. 2-3 viikkoa kun sain vihdoin turbon postissa. Sitten taas tilasin hinausauto kyydin huoltoon. MUTTA....
Nyt 1,5 viikkoa myöhemmin kävin kyselemässä huollossa, että mikä on tilanne auton suhteen siihen he totesivat, että:
Ei oo tehty mitään kun ei lähde käyntiin vaan "potkii vastaan käynnistettäessä" (olivat siis yrittänyt käynnistää sitä ulkona pakkasessa). Sanoivat myös että siellä on todennäköisesti kone kokonaan hajalla ja etteivät voi tehdä asialle yhtään mitään....
Onko jollain parempaa kokemusta TDI koneista mikä mahtaa olla vikana et vaikuttaako hajonnut turbo siihen että ei lähde käyntiin vai onko koko motti sökö???
Seat Leon TDI 110kw -02
Valvoja: ffp jäsenet
Ei oo katsottu tai luettu koodeja, kun huolto yritti käymään ajaakseen auton lämpimään halliin, mut kun ei lähtenyt yrittämisestä huolimatta käyntiin jäi se pihalle. Nyt ilmeisesti ei tee autolle yhtään mitään...
Lähinnä yritän pohtia että missä vaiheessa olis voinut hajota ja mitä??
siis olis hyvä vähän selvittää ennen kuin taas hinautan auton toiseen huoltoon jossa edes suostuis katsomaan autoa...
Lähinnä yritän pohtia että missä vaiheessa olis voinut hajota ja mitä??
siis olis hyvä vähän selvittää ennen kuin taas hinautan auton toiseen huoltoon jossa edes suostuis katsomaan autoa...
Kun nyt tuonkin verran on ajettu turbon hajoamisen jälkeen, veikkaan ja väitän että ahtoputkisto on melkolailla täynnä öljyä (välijäähy). Eli siinä on varmaan imupuoli kohtuullisen tukossa.. Toki luulisi pajan jossa vastaavia remontteja on tehty aiemminkin ymmärtävän tarkistaa ja putsata koko järjestelmän huolella ennenkun autoa alkaa käynnistellä minkään vertaa?
Ja sitten tosiaan jos se coolerissa oleva öljy on ehtinyt imusarjaan ja sitäkautta moottoriin, on kaikki mahdollista.. Mutta jos kerran auto kävi tyhjää ja sammutit sen normaalisti pysäkille ajettuasi niin en jaksa uskoa että katastrofia olis käynyt..
Ja sitten tosiaan jos se coolerissa oleva öljy on ehtinyt imusarjaan ja sitäkautta moottoriin, on kaikki mahdollista.. Mutta jos kerran auto kävi tyhjää ja sammutit sen normaalisti pysäkille ajettuasi niin en jaksa uskoa että katastrofia olis käynyt..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa