Seat Leon TDI 110kw -02

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Joste
-
Viestit: 4
Liittynyt: 31.10.2006 8:34

Seat Leon TDI 110kw -02

ViestiKirjoittaja Joste » 26.1.2015 17:34

Hei,

Tuli ongelma eli turbo hajosi. Ajoin n. 75km/h tuntivautia kun yht´äkkiä autosta kuului MOPS ja tehot hävisi sekä auto päästi tuhdin mustan savupilven joka sitten muuttui vähän vaaleammaksi. Ajoin n. 800-900m kunnes sain auton turvalliseen parkkiin ja tilasin hinausauton. No ei siinä mitään, oletinkin tämän osan jossain vaiheessa hajoavan, koska autolla ja turbolla oli jo mittarissa 275tkm.

No tilasin uuden huolletun alkuperäis turbon ja varasin sen huollettavaksi paikalliseen liikkeeseen jossa tiesin näitä hoidettavan, kunhan uusi osa vain saapuisi. Auto oli siis seissyt pihalla n. 2-3 viikkoa kun sain vihdoin turbon postissa. Sitten taas tilasin hinausauto kyydin huoltoon. MUTTA....

Nyt 1,5 viikkoa myöhemmin kävin kyselemässä huollossa, että mikä on tilanne auton suhteen siihen he totesivat, että:

Ei oo tehty mitään kun ei lähde käyntiin vaan "potkii vastaan käynnistettäessä" (olivat siis yrittänyt käynnistää sitä ulkona pakkasessa). Sanoivat myös että siellä on todennäköisesti kone kokonaan hajalla ja etteivät voi tehdä asialle yhtään mitään....

Onko jollain parempaa kokemusta TDI koneista mikä mahtaa olla vikana et vaikuttaako hajonnut turbo siihen että ei lähde käyntiin vai onko koko motti sökö???

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 26.1.2015 17:38

Ettei olisi käynyt pahimman skenaarion kautta ja ahtoputkistossa öljyä/kosteutta niin reippaasti että lähtenyt kiertoon ja männän päälle kunnon nesteisku -> veiviä mutkalla yms.
Onko turboa katsottu vielä missä kunnossa se on, nokkahihnaa/ajoitusta tai mahdollisia vikakoodeja?

Joste
-
Viestit: 4
Liittynyt: 31.10.2006 8:34

ViestiKirjoittaja Joste » 26.1.2015 19:20

Ei oo katsottu tai luettu koodeja, kun huolto yritti käymään ajaakseen auton lämpimään halliin, mut kun ei lähtenyt yrittämisestä huolimatta käyntiin jäi se pihalle. Nyt ilmeisesti ei tee autolle yhtään mitään...

Lähinnä yritän pohtia että missä vaiheessa olis voinut hajota ja mitä??

siis olis hyvä vähän selvittää ennen kuin taas hinautan auton toiseen huoltoon jossa edes suostuis katsomaan autoa...

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 27.1.2015 21:08

Kannattasko sitä ite kattoa? Vaikka ahtolekuja löysäilee ja kattoo onko sielä öljyä ja kuinka paljon. Noin niinku aluksi.

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 28.1.2015 5:30

Jos noin tapahtunut, niin miksi autoa yritetty edes ajaa sisälle? Melkoista amatöörimäistä puuhastelua.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 28.1.2015 8:36

Kun nyt tuonkin verran on ajettu turbon hajoamisen jälkeen, veikkaan ja väitän että ahtoputkisto on melkolailla täynnä öljyä (välijäähy). Eli siinä on varmaan imupuoli kohtuullisen tukossa.. Toki luulisi pajan jossa vastaavia remontteja on tehty aiemminkin ymmärtävän tarkistaa ja putsata koko järjestelmän huolella ennenkun autoa alkaa käynnistellä minkään vertaa?
Ja sitten tosiaan jos se coolerissa oleva öljy on ehtinyt imusarjaan ja sitäkautta moottoriin, on kaikki mahdollista.. Mutta jos kerran auto kävi tyhjää ja sammutit sen normaalisti pysäkille ajettuasi niin en jaksa uskoa että katastrofia olis käynyt..

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 28.1.2015 10:58

Kukaan muuhan ei tiedä totuutta mitä siellä huollon pihassa on tapahtunut kuin he itse, kaikki on mahdollista. Se kone on voinut lähteä käymään öljyilläkin siellä huollon pihassa ja mennyt romuksi, nyt vain ilmoittavat että ei lähde käyntiin ja hoitavat homman asiakkaan piikkiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa