Tässä pyörittelen ajatusta, että pystyykö otsikon mukaisen vauhtipyörän muuttamaan 210mm kytkimestä 228mm kytkimelle?
Noita aaz-koneen vauhtipyöriä tuntuu olevan vain enemmän liikkeellä kuin esim. 1Z:n vauhtipyöriä.
AAZ vauhtipyörä 228mm kytkimelle
Valvoja: ffp jäsenet
Ei pysty, koska pitäisi vaihtaa 020 laatikko 02A laatikoksi.
Koska 020 paineasetelma on kampurassa kiinni ja 228mm on taas normaalipäin, eli vauhtipyörä on kampurassa kiinni.
020 kytkin
Koska 020 paineasetelma on kampurassa kiinni ja 228mm on taas normaalipäin, eli vauhtipyörä on kampurassa kiinni.
020 kytkin
-
- -
- Viestit: 186
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
-
- -
- Viestit: 186
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Pointtina tässä vaan on , että tuon AAZ moottorin perässä on jo alkuperäisesti 02A-laatikko. Joten sitä vain tässä ajattelin että mitenkä noissa 02A vauhtipyörissä mitat heittää keskenään? Kuitenkin vaikka ostaa esim. 1Z:n vauhtiksen sen "joutuu" keventämään, niin samalla siihen sorvaisi isomman tilan 228mm kytkinlevylle...
Ei tässä välttämättä mitään järkeä ole?
En tarkasti tiedä noita mittoja, mutta perstuntumalta ajateltuna ulkohalkaisijat on samoja, paksuus on sama?, kiinnitys kampuraan sama.
Ei tässä välttämättä mitään järkeä ole?
En tarkasti tiedä noita mittoja, mutta perstuntumalta ajateltuna ulkohalkaisijat on samoja, paksuus on sama?, kiinnitys kampuraan sama.
-
- -
- Viestit: 186
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
No ei tuo kiinteä diiseliin tarkoitettu painavempi 228mm vauhtipyörä nyt niin harvinainen ole, että alkaisin 210mm vauhtiksesta sitä sorvaamaan. Löytyy poikittais-koneisista 1Z ja AHU TDI:stä, joita on purettuna pitkin suomenmaata melkosesti.
Ja mitään ylimääräisiä "kevennyksiä" noihin ei kyllä kannata mennä sorvaileen... hyvin pelaava vauhtipyörä painaa sen ~10kg.
Btw: 02A laatikollisessa AAZ:ssa on 1Z/AHU:n kaltainen kiinteä vauhtipyörä mutta kytkinpinta on 210mm. Kaikissa AAZ+020- yhdistelmissä on tuo nurinkurinen kytkin. Ai miksikö? No siksi kun kytkimen käyttö on toteutettu erilailla 020-02A kesken.
Ja mitään ylimääräisiä "kevennyksiä" noihin ei kyllä kannata mennä sorvaileen... hyvin pelaava vauhtipyörä painaa sen ~10kg.
Btw: 02A laatikollisessa AAZ:ssa on 1Z/AHU:n kaltainen kiinteä vauhtipyörä mutta kytkinpinta on 210mm. Kaikissa AAZ+020- yhdistelmissä on tuo nurinkurinen kytkin. Ai miksikö? No siksi kun kytkimen käyttö on toteutettu erilailla 020-02A kesken.
Pointtina tässä vaan on , että tuon AAZ moottorin perässä on jo alkuperäisesti 02A-laatikko. Joten sitä vain tässä ajattelin että mitenkä noissa 02A vauhtipyörissä mitat heittää keskenään? Kuitenkin vaikka ostaa esim. 1Z:n vauhtiksen sen "joutuu" keventämään, niin samalla siihen sorvaisi isomman tilan 228mm kytkinlevylle...
Passatissa on 02A Golf ja Vento AAZ koneisissa on 020.
Eikös 1Z vauhtipyörä ole ihan valmiiksi 228mm kokoinen. Ei sitä tarvii sorvailla. Onkos 02A pienempiä ku 228mm vauhtiksia ees olemassa?
1Z on joo 228mm. 215mm. vauhtista löytyy Esim. AAZ Passatista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa