Transporter T5 2.5TDI sammuilee kylmänä PÄIVITETTY

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

Transporter T5 2.5TDI sammuilee kylmänä PÄIVITETTY

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 19.1.2015 13:12

Transporter T5 2.5TDI BNZ-koodin koneella. VIKA KUVAUSTA PÄIVITETTY

Jo viimetalvena oli satunnaisena ongelma, heti kylmäkäynnistyksen jälkeen ajoon lähtiessä kun on ajanut noin 100m, alkaa rykiminen rötääminen ja kone yleensä sammuu. Uudelleen käynnistäessä vika on heti päällä, koneen saa uudelleen henkiin yleensä 10-20 starttauksen jälkeen ja kun kierroksia on saanut pidettyä vähän aikaa yli 2000rpm.

Pakkasta pitää olla -5 tai enemmän, Vikaa ei tule jos antaa koneen käydä paikoillaan 5-15min ennen ajoon lähtöä.

Vaikuttaisi ettei kone saa polttoainetta, tandem pumppu tai tankin siirtopumppu?

Vikakoodit:
- 13112 Hehkut?
- 01027 Egr?
Viimeksi muokannut tapsa 86, 3.2.2015 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 3.2.2015 16:04

Vian kuvausta päivitetty.

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 3.2.2015 16:10

Vettä polttoainelinjastossa tai suodattimessa?

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 4.2.2015 5:54

Suodatin on vaihdettu syksyllä, mutta voisihan sen kokeeksi vaihtaa.

Ilma vaivaakin on epäilty, mutta sitä se tuskin on koska oire vaatii pakkaskelin.

Jupo
-
Viestit: 97
Liittynyt: 26.3.2008 10:06

ViestiKirjoittaja Jupo » 4.2.2015 18:09

Saattaa sielä suodattimesa olla siltiki vettä vaikka vaihettukki..Sehä se helpoin ja varmaan halvinkin ensimmäisenä koittaa

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 5.2.2015 4:40

Täytyy vaihtaa se suodatin nyt ensin, tosin vähän epäilen sitäkin kun vika on kuitenkin jo toista talvea ja pahentunut siitä aika paljon, tässä välissä on vaihdettu se suodatin.

Seinäjoen käyttöautossa eivät osanneet sanoa mitään varmaa vikaa, muuta kuin että testeriin pitäisi saada kun vika on päällä. Suodattimen kehottivat vaihtamaan.
Hehkuvikakoodi on ollut 4000km sitten, osuu km perusteella kovempiin pakkasiin, tuo Egr vikakoodi on viime kesän paikkeilta.

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 5.2.2015 10:24

Itse tyhjäisin tankin samalla ennen suodattimen vaihtoa. Saa kaikki paskat ja mahd kuset pois sieltä. En tiedä pääseekö mahd vesi pois ikinä tankista ellei sitä tyhjätä.. Kummittelee varmaan jatkossakin jos vettä on paljon

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 5.2.2015 17:19

Saako tankin tyhjättyä purkamatta koko autoa?

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 12.2.2015 19:25

Viime viikonloppuna vaihdettiin polttoaineensuodatin ja uusi täytettiin LiquiMolyn dieselpuhdistajalla, käytettiin noin 1 minuutti ja tämän jälkeen muutaman tunnin vaikutusaika.
Tuloksena sammuilu hävisi, noin 100rpm kovempi tyhkjäkäynti, lisää voimaa ja ehkä vähän pienentynyt kulutus, mikä siten oli suodattimen osuus mikä puhdistusaineen?

Suodattimesta ei saanut ainakaan kaatamalla vettä eikä likaa ulos, pitää vielä joskus leikata se auki, edellinen suodatin oli todella likainen.

Nyt täytyy vaan odotella kovempiapakkasia ja tehdä kylmänä liikeelle lähtöjä, niin selviää poistuiko vika noin helpolla.

Ainoa mikä alkoi mietityttämään on se että toimiiko tankissa oleva sähköpumppu, kun mitään ääntä ei tuntunut kuuluvan, tämähän voisi aiheutaa kyseistä vikaa?

taistelumarsu
-
Viestit: 72
Liittynyt: 22.4.2013 18:24

ViestiKirjoittaja taistelumarsu » 12.2.2015 22:15

Oliko vanha suodatin aivan musta sisältä? Öljyjäämät suodattimessa viittaisivat vuotavaan tandempumppuun mutta tuskin tuo puhdistusaine olisi sitä korjannut, joten mahdollisesti tankissa vain huomattava määrä paskaa.

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 12.2.2015 22:44

Expoliisiauto niin joku on kussut tankkiin?

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 13.2.2015 5:49

Se toissa syksynä vaihdettu suodatin oli musta/öljyinen, joten viittaa siihen tandempumppuun, mahdollista tarkastaa?

Ei ole Ex-poliisiauto. Tuo on ollut yksityiskäytössä ja uutena lähisukulainen on sen ostanut, siitä jäänyt "käsiin". Ajettu tuolla on jotain 200tkm, en nyt muista tarkemmin, ollut pelkässä maantieajossa ja pääasiassa kevyellä käytöllä, välillä on vedetty painavaakin kärryä.

Pääseekö sinne tankkiin näkemään jostain luukusta, samalla tavalla kuin henkilöautoissa?

peeki
-
Viestit: 1311
Liittynyt: 3.9.2005 19:43

ViestiKirjoittaja peeki » 13.2.2015 7:00

Mulla on purussa tuollainen T5-06. Voin myydä tankin siitä sulle edullisesti niin saat lennosta vaihtaa. Eli ensin putsaat tuon "uuden" tankin ja asennat sen vanhan tilalle. Voin kyllä myydä sen tankin pumpunkin, sekin tulee testattua kun tyhjään tankin. Enemmän tästä vaikkapa spostilla [email protected]

Samppooti
-
Viestit: 6
Liittynyt: 1.3.2018 16:00

Re: Transporter T5 2.5TDI sammuilee kylmänä PÄIVITETTY

ViestiKirjoittaja Samppooti » 1.3.2018 17:06

Loppuiko kylmänä sammuilu tuohon vai löytyikö muuta vikaa? itselläkin 2007 T5 bnz portteri lähtee pakkasella käyntiin kyllä kuin palmun alta, mutta kaasua ei kärsi tarjota ennen kuin moottori on lämmennyt, muuten alkaa rötääminen ja sammuilu. Tämän jälkeen kierrosten annostelu onkin sitten tarkkaa kuin satiaisen nainti jos sammumisen meinaa välttää. Ja välillä kaasun painamisella/pumppailulla ei ole edes vaikutusta koneen käyntiin.

Kovimmilla pakkasilla ei edes 45 minuutin webaston käyttö helpottanut sammuilua. 5-10 minuutin käynnin jälkeen auto pelaa moitteetta. Samoin jos auto on roikassa yön yli ja lisäksi webastolla lämmitys ennen käynnistystä, niin ongelma ei esiinny.

Polttoainesuodatin vaihdettu, ei helpotusta.
Kaadoin tankkiin vielä dieselin puhdistuslitkua, ei ainakaan näin aluksi tuntunut tilannetta helpottavan.

Samppooti
-
Viestit: 6
Liittynyt: 1.3.2018 16:00

Re: Transporter T5 2.5TDI sammuilee kylmänä PÄIVITETTY

ViestiKirjoittaja Samppooti » 19.3.2019 11:59

EGR:n uusiminen ratkaisi tämän ongelman minun osalta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa