Golf IV 1.9TDI 85kw AJM menee limppiin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kadew
-
Viestit: 3
Liittynyt: 8.12.2014 13:38

Golf IV 1.9TDI 85kw AJM menee limppiin

ViestiKirjoittaja Kadew » 16.1.2015 17:10

Elikkäs ongelma on otsikon mukainen, auto menee limppiin. Entinen omistaja oli ajanut autolla vain vähän (200-300 km), muun ajan auto seissyt lämpimässä hallissa. Koeajolla ei ollut mitään ongelmia, eikä kotimatkalla ~250km. Auto seiso yön yli ulkona (nollakeli tai saatto olla pikkupakkanen) ja seuraavana päivänä kun lähdettiin ajamaan niin meni limppiin. Tokenee kun sammuttaa auton ja starttaa uudestaan. Menee limppiin (pienessäkin) ylämäessä, ajettaessa 4-6 vaihteella maantiellä. Kylmällä koneella menee helpommin, isommassa mäessä 3 vaihteella. Yksin ajaessa ei mene niin helposti, mutta heti kun on useampi ihminen kyydissä tai tulee vastusta (loskaa kaistojen välissä ohittaessa tai esim. kiihdytyskaistalla) niin menee varmasti.

Vikakoodit luettu, antoi seuraavanlaiset:

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 019 AM
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 0813
Coding: 00002
Shop #: WSC 01317
2 Faults Found:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
P1144 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A

MAFin koodin luulin johtuvan siitä, että liitin oli käytetty irti eikä koodeja oltu nollattu sen jälkeen. Kaikki alipaineletkut on vaihdettu sekä N75 venttiili (ei vaikutusta). Turbolle on annettu 2x muskelikäsittely joiden myötä kiihtyvyys ehkä hieman parani, mutta limppiin meno pysyi ennallaan. VNT-tanko liikkuu.

Mitä seuraavaksi? Pitäis varmaan lukea taas vikakoodit, että mitä antaa.. Maffin arvot oli ok kun vikakoodeja luettiin.

mehtäkonekuski
-
Viestit: 136
Liittynyt: 22.8.2014 18:09

ViestiKirjoittaja mehtäkonekuski » 16.1.2015 17:20

Varmaan vikakoodien nollaus -> koeajo -> menee limppii = vikakoodien luku uudestaan mistä sanoo

Vieläkin jotain vikaa -> MAF irti ja vikakoodien nollaus -> koeajo = vikakoodien luku.

weke
-
Viestit: 101
Liittynyt: 10.8.2004 13:49

ViestiKirjoittaja weke » 17.1.2015 9:03

veikkaisin että MAF:in vaihdolla tokenee.. itse vaihdoin eilen Fabia RS 1.9tdi MAFin kun moottorin vikavalo paloi ja puhti hävis koneesta. Antoi kans vikakoodia MAF:ista ja vaihdon jälkeen toimii taas normaalisti ja moottorin vikavalokin hävisi itsestään kun kävin ajelemassa ..

Kadew
-
Viestit: 3
Liittynyt: 8.12.2014 13:38

ViestiKirjoittaja Kadew » 17.1.2015 11:14

Onkohan tuossa koneessa käytetty kumpaako MAFia? Pierburgia vai Boschia, vai onko ihan sama kumman sinne laittaa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa