automaatti passatti alko kiiristelleen pakkasesta.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jannep32
-
Viestit: 13
Liittynyt: 25.10.2014 19:09

automaatti passatti alko kiiristelleen pakkasesta.

ViestiKirjoittaja jannep32 » 15.1.2015 22:58

Nii elikkä, alko tuo automaattilaatikko mullistelleen pakkasten jäljiltä. 1 ja 2 pellaa normaalisti, mutta kolmoselle ko vaihtaa niin alkaa oireilu joka kertaantuu mitä isomman vaihteen loota päättää vaihta. Pykälän vaihettua kerkiää joitaki metrejä rullata niin kierrokset putoaa ihanko vaihtais isomman pykälän. Mutta ko tätä vaihtoa ei tapahu. Sama homma on vitosellaki, kerkiää silläki hetken ajella ennenkö se puottaa kierrokset ja saapi ikäänkuin pitoa se laatikko. Öljyt on etellisen omistajan toimesta vaihettu kesäkuussa ja kuitinmukkaan öljy on oikeanlaista. Mutta onko oikeamäärä ja vaihon jälkeisiä ajokilometrejä en tiä. Että voiko öljynvaihola saaha tämän ongelman korjattua vai pittääkö alkaa suorittaan isompaa remonttia. Autola on tällähetkelä ajettu 313tkm ja se on 02 vuosimallin tiptroniklaatikon omaava volokkari.

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 16.1.2015 14:18

Tuohon vanhaan tippiin saa ongelmia aikaan jos vaihtaa ne öljyt liian myöhään.

Eli jos esim. tuo ~300tkm vaihto oli ensimmäinen niin voi olla varma että neulaventtiilikoneisto on tukossa.

Tosin kylmällä tippi saattaa pitää momentinmuunninta auki jotta laatikko lämpenee nopeammin.

jannep32
-
Viestit: 13
Liittynyt: 25.10.2014 19:09

ViestiKirjoittaja jannep32 » 17.1.2015 13:30

Saako siinä öljynvaihon yhteyessä putsattua mittään hiluja sieltä laatikonsisältä. Että tulleko niitä kuinka näkösälle ko ottaa laatikosta pohjan pois.

ella
-
Viestit: 39
Liittynyt: 26.1.2009 22:17

ViestiKirjoittaja ella » 17.1.2015 14:43

https://www.youtube.com/watch?v=P9foaj6Q-gE tuossa olis venttiilikoneiston irrotus, samalla tyypillä näytti olevan myös venttiilikoneiston purkamiseen videoita. Toki ensiksi vaikka vdcs:llä koodien luku, vaikuttais tuo turbiinilukon jumimiselta, mikä sen taas aiheuttaa on toinen juttu. Itse tehtävissä tuo homma, mutta aikaa kannattaa varata koko päivä niin ei tarvitse höntyillä. T:Nelipykäläisen 01N-laatikon venttiilikoneiston muutamaan kertaan irrottanut ja putsannut harrastelija

jannep32
-
Viestit: 13
Liittynyt: 25.10.2014 19:09

ViestiKirjoittaja jannep32 » 3.2.2015 17:33

Pikku lisäys tähänki. Tätä luistatusta ei minusta isommalti tapahu ko hämmentää itte vaihteita. Tai sen miten tuola tiptronikilä nyt voi hämmentää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa