Tässä on jo jonkin aikaa tullut painittua otsikon mukaisen ongelman kanssa.
Kone on lastutettu uutena, vakio turbo vaihdettu noin 140 000 km:n kohdalla FIN-Turbon upgreidaamaan ahtimeen. Nyt mittarilukemat 380 000 km.
Auto oli laiskistunut ajan myötä ja aika ajoin meni yliahtojen takia limp modeen. Lisäksi puski kiihdytyksissä kunnon savut. Viat ei työmatka-ajoa haitannut, joten annoin asian olla.
Ennen joulua oli sitten pakko vaihtaa nokka-akseli 3-sylinterin pakonokan ja nostajan kuluneisuuden takia (nostajan kuppi puhki). Samalla korjasin ahtovuodon ja vaihdoin N75-venttiilin ja ajoitin VCDS:llä group 004 synchro anglen nollaan.
Annoin pari kertaa Mr. Muscle käsittelyn turbiinin johdinsiiville, koska epäilin siipien olevan jumissa.
Nyt kuitenkin vaivaa ahtoviive ja päivittäin limp modeen siirtyminen. Syynä
17964 - Charge Pressure Control - Negative Deviation. Limp modeen menee normi ajossa, kun kierroksen on 2000-3000 luokkaa.
Kertooko alla oleva logi asiantuntijoille, missä mahdollinen vika?
Logi otettu 3-vaihteella 3000rpm -->
MAF actual käy 2500:ssa. Onko normaalia?
Lisäksi ahdot tulee koko ajan pyyntiä jäljessä aina 3500 kierrokseen asti.
Engine speed..MAF (specified)....MAF (actual)..EGR duty cycle
1/min................mg/str......................mg/str............%
2646................715..........................637.................19,9
2835................670..........................612,5..............19,9
2982................800..........................632,1..............19,9
3297................850..........................1117,2............4,8
3675................850..........................1195,6............4,8
4011................850..........................1176...............4,8
4347................850..........................1117,2............4,8
4599............... 850..........................1029...............4,8
3066................545..........................490.................4,8
3045................375..........................514,5..............35,5
3024................350..........................460,6..............65,7
Engine speed...Spec, intake press,....Actual intake press,....D,cycle MAP
2850-3150.........2200-2400...................2100-2600....................35-80%
/min ..................mbar.....................................................................%
2520..................1723,8..........................1181,7..........................34,7
2709..................1713,6..........................1298,7..........................38,6
2877..................1642,2..........................1263,6..........................36,3
3087..................2458,2..........................1345,5..........................39
3423..................2458,2..........................2340.............................57
3801..................2458,2..........................2550,6..........................64,1
4116..................2407,2..........................2585,7..........................71,3
4431..................2284,8..........................2585,7..........................82,1
4179..................1111,8..........................1965,6..........................53,8
3066..................1417,8..........................1123,2..........................38,6
3024..................1162,8..........................1076,4..........................50,6
Ahtoviive --> yliahto --> Limp mode (1.9TDI AWX)
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 72
- Liittynyt: 22.4.2013 18:24
Siis MAF actual käy 1200:ssa eikä 2500:ssa. Täytyy huomenna liotella johdinsiipiä Mr. Musclella josko siitä olisi apua.
Itse alan kallistua turbon suuntaan. Imin VNT-kellon letkusta. Pitää paineet, mutta kellon tanko ei liiku kuin max. 2 mm. Eikö liikkeen pitäisi olla huomattamasti pidempi?
Turbo on rakennettu vakioturbosta. Kompressori pääty vastaa VW 150hp pumppusuutin turboa ja turbiini kokoluokka on 320BMW 150hv koneesta. VNT johdinosat on vakiot.
Itse alan kallistua turbon suuntaan. Imin VNT-kellon letkusta. Pitää paineet, mutta kellon tanko ei liiku kuin max. 2 mm. Eikö liikkeen pitäisi olla huomattamasti pidempi?
Turbo on rakennettu vakioturbosta. Kompressori pääty vastaa VW 150hp pumppusuutin turboa ja turbiini kokoluokka on 320BMW 150hv koneesta. VNT johdinosat on vakiot.
Softaan ei tehty muutoksia ahtimen modauksen jälkeen. Ahdin modattiin 2007 ja yli 6 vuotta mentiin ilman ongelmia.
Eikö VCDS Basic Settings - 04 Group 011 pitäis olla N75:n testi, eli kellon varren täytyisi liikkua edes takas? Mitään ei tapahdu. Otin kellon alipaineletkun testin aikana irti ja testasin letkun päästä kielellä syntyykö alipainetta sykleissä. Ei mitään eloa. N75:n on just vaihdettu. Seuraavaksi N75:n johtojen kimppuun, josko vika löytyisi sieltä.
Eikö VCDS Basic Settings - 04 Group 011 pitäis olla N75:n testi, eli kellon varren täytyisi liikkua edes takas? Mitään ei tapahdu. Otin kellon alipaineletkun testin aikana irti ja testasin letkun päästä kielellä syntyykö alipainetta sykleissä. Ei mitään eloa. N75:n on just vaihdettu. Seuraavaksi N75:n johtojen kimppuun, josko vika löytyisi sieltä.
Miten nämä pumppusuutin 1,9TDI AWX koneet ovat toimineet Turbojen kunnostuksen tai vaihdon jälkeen? Kuka sellaisen osaa kunnostaa Oulun alueella?
Onko näihin saatavana mahdollisesti jotain Kiinan Turboja?
Tunnistaako sellaisen jostakin esim valusta? Tässä ei ole alipainekelloa mukan . Taitaa mennä säätämiseksi vanhalla kellolla. Tuollainen oli netissä myynnissä 199€
Onko näihin saatavana mahdollisesti jotain Kiinan Turboja?
Tunnistaako sellaisen jostakin esim valusta? Tässä ei ole alipainekelloa mukan . Taitaa mennä säätämiseksi vanhalla kellolla. Tuollainen oli netissä myynnissä 199€
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: diffas ja 21 vierailijaa