Vw transporter 2001 2.4D Jakopää remppa!
Valvoja: ffp jäsenet
Vw transporter 2001 2.4D Jakopää remppa!
Tervehdys! Olisi aika tehdä kyseiseen transuun jakopää remppa ja kaipailisin vähän neuvoja. Ensimmäistä kertaa teen kyseiseen vehkeeseen jakopää rempan.
Hämärän peitossa on että tarvitsenko kampiakselin hihnapyörään/värähtelyvaimentimeen erikoisavaimen? vai onko se kiinni vaan kuusiokoloilla? Ja vaihtuuko kampiakselin hihnapyörä? 3 rullaa sinne ilmeisesti pitäis vaihtaa. Inan täydellinen sarja on huomenna tulossa ja vesipumppu vw merkkiliikkeestä. Vloppuna pitäisi vaihtaa kun saan "lainaan" tallin.
Minulla on nokka-akselin lukitus "levy" mikä tulee syöttöpumpun puolelle hihnapyörän taakse ja myös tappi millä lukitaan syöttöpumppu. Löytyy myös Avain missä kaksi tappia ja sillä sää pidettyä syöttöpumpun hihnapyörän paikallaan.
Ja onko hammashihnan kiristys kiristinrullalla vai vesipumpulla?
Tarvitsenko itse jakopään puolelle jotain erikoistyökaluja siis? Löytyy myös mittakello syöttöpumpun säätöä varten.
Kiitos etukäteen ja anteeksi jos tälläinen aihe on jo olemassa, en löytänyt.
Hämärän peitossa on että tarvitsenko kampiakselin hihnapyörään/värähtelyvaimentimeen erikoisavaimen? vai onko se kiinni vaan kuusiokoloilla? Ja vaihtuuko kampiakselin hihnapyörä? 3 rullaa sinne ilmeisesti pitäis vaihtaa. Inan täydellinen sarja on huomenna tulossa ja vesipumppu vw merkkiliikkeestä. Vloppuna pitäisi vaihtaa kun saan "lainaan" tallin.
Minulla on nokka-akselin lukitus "levy" mikä tulee syöttöpumpun puolelle hihnapyörän taakse ja myös tappi millä lukitaan syöttöpumppu. Löytyy myös Avain missä kaksi tappia ja sillä sää pidettyä syöttöpumpun hihnapyörän paikallaan.
Ja onko hammashihnan kiristys kiristinrullalla vai vesipumpulla?
Tarvitsenko itse jakopään puolelle jotain erikoistyökaluja siis? Löytyy myös mittakello syöttöpumpun säätöä varten.
Kiitos etukäteen ja anteeksi jos tälläinen aihe on jo olemassa, en löytänyt.
http://translate.google.fi/translate?hl ... 42597.html
Tuossa jakopää lähes sama, tuo kunkkupultti TARVII vahvan erikoiskiinnipito työkalun aukaisuun ja etenkin momentit+asteet kiinnipitoon ei onnistu muuten.
Tuossa jakopää lähes sama, tuo kunkkupultti TARVII vahvan erikoiskiinnipito työkalun aukaisuun ja etenkin momentit+asteet kiinnipitoon ei onnistu muuten.
kampiakselinpyöränpultti on sitte lujassa, ja lujaan laitetaan kiinni, tarvit siihen erikoistyökalun että voit pitää pyörästä kiinni ku aukset sitä ja kiristät. uusi pultti tarvitaan.
remminkiritys riipuu moottorinnumerosta. vanhemissa on vesipumpullakiristys ja uudemissa erillisellä pyörällä.
pumpunajoituksen tarkistamiseen tarvit heittokellon. vaikka lukitet sen ni ajoitus voi muuttua.
vauhtipyörällä oli muistaakseni useampi merkki mutta tais olla selkee merkki ykk:lle
remminkiritys riipuu moottorinnumerosta. vanhemissa on vesipumpullakiristys ja uudemissa erillisellä pyörällä.
pumpunajoituksen tarkistamiseen tarvit heittokellon. vaikka lukitet sen ni ajoitus voi muuttua.
vauhtipyörällä oli muistaakseni useampi merkki mutta tais olla selkee merkki ykk:lle
http://translate.google.fi/translate?hl ... 42597.html
Tästä linkistä osanumero t10025 löytyy, pyöreä avain mihin on tehty tuo hahlo. onko oikea avain pitämään kiinni? Osanumero 3355 ei löydy mutta se on ilmeisesti kiristäjän avain, varmaan saa kirittyä ihan 1.9tdi kiristysrullan avaimella?
Tästä linkistä osanumero t10025 löytyy, pyöreä avain mihin on tehty tuo hahlo. onko oikea avain pitämään kiinni? Osanumero 3355 ei löydy mutta se on ilmeisesti kiristäjän avain, varmaan saa kirittyä ihan 1.9tdi kiristysrullan avaimella?
Mikä vuosimalli sulla oli? Löysin tälläisen http://www.tooloutlet.fi/products.php?p ... ransporter tossa on ainakin samanlainen työkalusetti kun mikä mulla on lainassa.. Vuosiluku osuu tuohon ja moottorikoodi AJA:kin täsmää niin kai sitä voi uskaltaa jo uskoa että on oikeat vermeet :D
"Tästä linkistä osanumero t10025 löytyy, pyöreä avain mihin on tehty tuo hahlo. onko oikea avain pitämään kiinni? Osanumero 3355 ei löydy mutta se on ilmeisesti kiristäjän avain, varmaan saa kirittyä ihan 1.9tdi kiristysrullan avaimella?"
Minulla pihassa AJA 2.4 ja 2.5tdi käy nuo molempiin kun samoilla vehkeillä olen vaihtanut, jos lyhyt kunkkupultti niin se vedetään lähes 500Nm ei noilla ohjeilla sitä (venyvä pultti on asteilla ja lyhyt lujaan kiinni).
Minulla pihassa AJA 2.4 ja 2.5tdi käy nuo molempiin kun samoilla vehkeillä olen vaihtanut, jos lyhyt kunkkupultti niin se vedetään lähes 500Nm ei noilla ohjeilla sitä (venyvä pultti on asteilla ja lyhyt lujaan kiinni).
"Ok.. Jakohihnasarjassa tuli kolme kiristin rullaa.. Mitenhän ne sijoittuu siellä? jakopäähän kaikki vai?"
Tuo jakopää lähes sama kuin 2.5tdi, kaksi pumpulle, aukaiset niin löytyy niille paikat ;)
Jakopää tärkein/vaikein/hitain/työläin, pumpun pelkkä hihnan vaihto riittää tai vaihdat myöhemmin n.0.5-1h työ.
Tuo jakopää lähes sama kuin 2.5tdi, kaksi pumpulle, aukaiset niin löytyy niille paikat ;)
Jakopää tärkein/vaikein/hitain/työläin, pumpun pelkkä hihnan vaihto riittää tai vaihdat myöhemmin n.0.5-1h työ.
Viimeksi muokannut sa, 19.12.2014 17:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Osat oli väärät mutta sain oikeat samana päivänä ja nyt on jakopää ok.. Syöttöpumppu onkin sitten toinen juttu, kellollakin laitettuna pirun haastavaa. Ei vissiin vieläkään oikein kohdillaan kun ei starttaa yhtä hyvin kun aikaisemmin ja käyntiäänet on kauheemmat. Nokka-akselin takapyörän kiristysvaiheessa helposti karkaa. Onko vinkkejä miten sen saisi pidettyä niin hyvin että pumppu ei notkaha yhtään?
Jatketaas vielä tätä ketjua.. Laitoin youtubeen ääninäytteen kun kone käy kylmänä.. https://www.youtube.com/watch?v=dNXbaE_8U-M
Mitä mieltä transporter ammattilaiset on äänestä että onko ok.. Syöttöpumpun kohdalla kuuluu tollanen omituinen kalkatus mutta häviää kun kone lämpenee..
Mitä mieltä transporter ammattilaiset on äänestä että onko ok.. Syöttöpumpun kohdalla kuuluu tollanen omituinen kalkatus mutta häviää kun kone lämpenee..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa