Omassa IV Golf, 1.9 SDi AQM:ssä alkaa kytkin olla lopussa. TIlasin juuri kummemmin miettimättä Mr.Autolta reilun satkun maksavan LuK RepSet -kytkinpaketin tuohon, mutta kytkinpaketti näyttää tosiaan hieman kummalliselta; mm. paineasetelmassa on umpinainen keskiosa ja irroitinlaakerikin (tilasin samalla) on melko kummallisen näköinen myöskin.
Näitä vaihteistoja ilmeisesti on AQM:n jatkeena sekä vaijeri-, että tankovälitteisiä, itselläni on tankovälitteinen. Vaihtoehtoisesti myös kytkinpaketti taitaa olla erilainen tästä, eli ilmeisesti vaihteiston tyypistä, riippuen. Tämä selvisi vasta jälkikäteen.
Onko kukaan vaihtanut vastaavalla laatikolla ja motilla varustettuun volkkariin kytkinpakettia ja kuuluuko sen olla tuollainen, kun olen tilannut?
Linkissä vielä kuva tilaamastani kytkinpaketista:
http://www.moottorit.net/galleria/kuva23065/
http://www.moottorit.net/galleria/kuva23066/
1.9 SDi AQM:n oikea kytkinpaketti?
Valvoja: ffp jäsenet
Just vaihdoin emännän autoon mk3 golf kone aaz+020 vaihteisto.
Kuvan kytkin näytti juurikin samalta kuin golffiin ostamani. Ostin motonetistä Valeon setin jossa oli mukana keskitykseen muovinen kalikka joka toimi juuri niinkun piti.
Muutama vinkki jotka ainakin toimii Golfin kanssa
-ota vasen vetari kokonaan pois, laske alapallo auki niin tulee näppärämmin
-oikea vetari laipastaan irti, samalla pieni vauhtipyörän suojapelti joka on vetarin yläpuolella yhdellä ruuvilla isommassa pellissä kiinni, jälkeenpäin minulle selvisi että myös oikean vetarin "malja" kandee otta pois (kaiva vaseliinot pois kupista niin löytyy kuulemma kuusiokolo jolla malja kiinni)
-painelaakerin vaihto peace of cake, jos vaihteistosi on 020 ja hännässä on pyöreä peltinen kansi. Peltikansi kannattaa uusia vaihdon yhteydessä, on meinaa niin tiukassa että fakiiri saa olla jos meinaa irti otetun kannen oikoa, laittaa paikalleen ja saada vielä öljy tiiviiksi...
Kuvan kytkin näytti juurikin samalta kuin golffiin ostamani. Ostin motonetistä Valeon setin jossa oli mukana keskitykseen muovinen kalikka joka toimi juuri niinkun piti.
Muutama vinkki jotka ainakin toimii Golfin kanssa
-ota vasen vetari kokonaan pois, laske alapallo auki niin tulee näppärämmin
-oikea vetari laipastaan irti, samalla pieni vauhtipyörän suojapelti joka on vetarin yläpuolella yhdellä ruuvilla isommassa pellissä kiinni, jälkeenpäin minulle selvisi että myös oikean vetarin "malja" kandee otta pois (kaiva vaseliinot pois kupista niin löytyy kuulemma kuusiokolo jolla malja kiinni)
-painelaakerin vaihto peace of cake, jos vaihteistosi on 020 ja hännässä on pyöreä peltinen kansi. Peltikansi kannattaa uusia vaihdon yhteydessä, on meinaa niin tiukassa että fakiiri saa olla jos meinaa irti otetun kannen oikoa, laittaa paikalleen ja saada vielä öljy tiiviiksi...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Hjallis85, kiitoksia paljon vinkeistä! Millainen tuo keskitystyökalu oli? Itselläni ei tullut mitään vastaavaa tuossa Luk RepSet paketissa mukana, kotoa löytyy perinteisille kytkimille tarkoitettu Motonetin keskitystyökalu erikokoisilla hahloilla, mutta voiko sitä käyttää tämän kytkimen kanssa?
Onko tuo vaihteiston takapään suojapelti tiivistetty jollain tiivisteellä vai pelkällä tiivistemassalla tms, että tarvitseeko siihen hommata erillistä tiivistettä?
Onko tuo vaihteiston takapään suojapelti tiivistetty jollain tiivisteellä vai pelkällä tiivistemassalla tms, että tarvitseeko siihen hommata erillistä tiivistettä?
Se oli sellanen muovinen lautanen jossa keskellä "mulkku", se painettiin vauhtipyörän isoon reikään, laitettiin kytkinlevy "mulkkuu" ja nosto paikalleen + ruuvaus.
Kannessa ei erillistä tiivistettä ole, ainakaan itse en sellaista havainnut. Uusi kansi 10€ tomunetissä
Vinkkinä vielä, laita samalla stefat uusiks jos on autolla menty jo enemmänkin. Kampiakselille, vaihteistoakselille ja pikku steeffan kutkuttimen valittaja tankolle... Stefanit kustantaa muutaman kympin joten älä säästä tässä kohtaa...
Kannessa ei erillistä tiivistettä ole, ainakaan itse en sellaista havainnut. Uusi kansi 10€ tomunetissä
Vinkkinä vielä, laita samalla stefat uusiks jos on autolla menty jo enemmänkin. Kampiakselille, vaihteistoakselille ja pikku steeffan kutkuttimen valittaja tankolle... Stefanit kustantaa muutaman kympin joten älä säästä tässä kohtaa...
Hjallis85, vieläkö tuota keskitystyökalua sattuisi sinulla löytymään? Tarpeellisten stefojen uusimista jo mietinkin tuossa, eli siis uudet stefat: kampiakseli, kytkinakselin stefa laatikkoon? ja sitten vaihteensiirtäjän stefa laatikon päälle?
Passaisiko tällainen Motonetin keskitystyökalu tällekin kytkimelle?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/765173/K ... yokalu-O-o
Passaisiko tällainen Motonetin keskitystyökalu tällekin kytkimelle?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/765173/K ... yokalu-O-o
Mun työkalu jäi tallille pyörimään ja saattaa sieltä löytyäkkin... Pääsen sinne vasta ensi vuoden puolella seuraavan kerran käymään.
Tarjoamastasi Motonet työkalusta en osaa lausua oikein mitään... Tuo kytkinhän on aavistuksen vääränkätinen niin liekö nuo perinteiset keskitys kalut toimii? Viisaampia paikalla?
Saiskos sen levyn mitalla keskelle? Hollille ja kevyesti ruuvia kierteelle, mittaus ja keskitys ja ruuvit tiukkaan.... Vai olenko aivan hakuteillä?
Tarjoamastasi Motonet työkalusta en osaa lausua oikein mitään... Tuo kytkinhän on aavistuksen vääränkätinen niin liekö nuo perinteiset keskitys kalut toimii? Viisaampia paikalla?
Saiskos sen levyn mitalla keskelle? Hollille ja kevyesti ruuvia kierteelle, mittaus ja keskitys ja ruuvit tiukkaan.... Vai olenko aivan hakuteillä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa