AVF kierrosten seilaaminen tyhjäkäynnillä
Valvoja: ffp jäsenet
AVF kierrosten seilaaminen tyhjäkäynnillä
Kierrokset seilaavat välillä tyhjäkäynnillä kierrosalueen välissä n. 850-950rpm. Vähänkin kun laittaa kaasua niin ei seilaa enää esim. 1100rpm kierroksilla. Mistäköhän voisi johtua?
Toisinaan käy tyhjäkäyntiä normaalistikin. Ei täristä ajossa tms.
Kierrosalue menee hyvin kokonaisuudessaan läpi, paitsi yhtenä päivänä nypäytteli välillä n. 3200 rpm kohdalla. Tämä poistui kun antoi kenkää autolle.
Autolla ajettu 300tkm. Kaikki vakiota koneessa.
Toisinaan käy tyhjäkäyntiä normaalistikin. Ei täristä ajossa tms.
Kierrosalue menee hyvin kokonaisuudessaan läpi, paitsi yhtenä päivänä nypäytteli välillä n. 3200 rpm kohdalla. Tämä poistui kun antoi kenkää autolle.
Autolla ajettu 300tkm. Kaikki vakiota koneessa.
Päivitystä
Kylmänä ei kierrokset seilaa, kuten ei myöswkään lämpöisenä KUN laittaa ilmastoiniin ja kakki särkövermeet päälle...
Jäähdytin nesteen lpyt kuvana
En ole nyt varma löysinkö noiden kahden anturin lukemat? Mutta tässä jäähdytin nesteen lämpötiloja.
http://aijaa.com/n8gEMl
http://aijaa.com/n8gEMl
Tuossa kuvassa engine-osiosta katsottuna näkyy ecun näkemä moottorin (jäähdytysnesteen) lämpötila. Mittariston näkemä lämpötila löytyy instruments-osiosta.
Tuon yhden lukeman pieni ero muista johtuu siitä, että lukemat päivittyvät hieman eri aikaan, ja lämpötila on ehtinyt muuttua kun seuraavaa lukemaa heitetään ruudulle.
Moottorin ja mittariston lämpötilaa ei saa vcds:llä yhtä aikaa näkymään, koska ne tulevat eri ohjainlaitteilta.
Tuon yhden lukeman pieni ero muista johtuu siitä, että lukemat päivittyvät hieman eri aikaan, ja lämpötila on ehtinyt muuttua kun seuraavaa lukemaa heitetään ruudulle.
Moottorin ja mittariston lämpötilaa ei saa vcds:llä yhtä aikaa näkymään, koska ne tulevat eri ohjainlaitteilta.
Apuja!
Tämä lukema on nyt otettu tuolta instrument osiosta (alin): (onko arvo jota haettiin?)
http://aijaa.com/Ff1sl4
Lukemat toisessa valikossa:
http://aijaa.com/WnC4o8
http://aijaa.com/zPelnc
Vikakoodi, joka ei poistunut nollaamalla: (ei näkynyt aiemmin, vaikka käynti aaltoili)
http://aijaa.com/bAe9xI
Nuo MAF arvot ihmetyttävät ja Injected quantity. Selittyvätkö tuolla polttoaineen lpt anturin vialla? Entä aaltoileva käynti?
http://aijaa.com/6MjUDw
http://aijaa.com/Ff1sl4
Lukemat toisessa valikossa:
http://aijaa.com/WnC4o8
http://aijaa.com/zPelnc
Vikakoodi, joka ei poistunut nollaamalla: (ei näkynyt aiemmin, vaikka käynti aaltoili)
http://aijaa.com/bAe9xI
Nuo MAF arvot ihmetyttävät ja Injected quantity. Selittyvätkö tuolla polttoaineen lpt anturin vialla? Entä aaltoileva käynti?
http://aijaa.com/6MjUDw
4-pytty on mittausarvojen mukaan heikko, korjausarvo on maksimissa.
Puristuspaineet kannattaisi mitata; jos ne ok niin seuraavaksi pumppusuuttimien johtosarja vaihtoon.
Moottori näyttäisi myös käyvän kylmänä.
Termostaatin vaihto voisi olla paikallaan.
**
Joo, ja polttoaineen lämpötila-anturin johdot kannattaa tsekata
Puristuspaineet kannattaisi mitata; jos ne ok niin seuraavaksi pumppusuuttimien johtosarja vaihtoon.
Moottori näyttäisi myös käyvän kylmänä.
Termostaatin vaihto voisi olla paikallaan.
**
Joo, ja polttoaineen lämpötila-anturin johdot kannattaa tsekata
Mites tuo injected quanity 14,3 mg/str? Entä MAF arvo (reilusti yli)?
MItenkäs tuo puristusmittaus käytännössä tehdään dieselissä?
Katselin tuossa noin vuosi sitten ja 20tkm mittaamia arvoja jolloin esiintynyt nykyminen (ei nyi nyt, vaan tyhjäkäynti seilaa ja kone tärisee hiukan enemmän kuin normaalisti) poistui johtosarjan putsauksella. Arvot otettu ennen putsausta
Suuttimien korjausarvot tyhjäkäynnillä tuolloin:
1: 1.20 mg/str
2: 2.99
3. -1.55
4. -0.47
Nykyään:
1: 0,82
2: -1.98
3: -1.98
4: 2.99
Näin ajateltuna vaikuttais siis siltä johtosarja vialta vai mitä olette mieltä?
Mites nuo numeroinnit menee. Onko 1 pytty/suutin kabiinin vai keulan päässä?
MItenkäs tuo puristusmittaus käytännössä tehdään dieselissä?
Katselin tuossa noin vuosi sitten ja 20tkm mittaamia arvoja jolloin esiintynyt nykyminen (ei nyi nyt, vaan tyhjäkäynti seilaa ja kone tärisee hiukan enemmän kuin normaalisti) poistui johtosarjan putsauksella. Arvot otettu ennen putsausta
Suuttimien korjausarvot tyhjäkäynnillä tuolloin:
1: 1.20 mg/str
2: 2.99
3. -1.55
4. -0.47
Nykyään:
1: 0,82
2: -1.98
3: -1.98
4: 2.99
Näin ajateltuna vaikuttais siis siltä johtosarja vialta vai mitä olette mieltä?
Mites nuo numeroinnit menee. Onko 1 pytty/suutin kabiinin vai keulan päässä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa