2,0tdi sähkövastus (PTC) toiminta
Valvoja: ffp jäsenet
2,0tdi sähkövastus (PTC) toiminta
Miten ptc vastuksen pitäisi toimia? Itse en huomaa että tulisi lämmintä heti käynnistyksen jälkeen. Climatronicista kun katsoo kanavaa 20,0 niin se näyttää 1. Mutta kanava 20,2 pitäisi näyttää lämmittimen tehoa, se näyttää aina 0. Sulakkeet katsoin että olivat ehjät. Miten tämän vastuksen saa päälle?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Hei,
aluksi kannattaa käydä lukemassa vikakoodit. Viallisesta PTC-vastuksesta tulee vika koodi.
Käsittääkseni tuon ikäisessä on CAN-säätöinen PTC-vastus (uudemmissa on jokin rele hässäkkä), vastuksen päätyyn menee sähkösyöttö ja väylä. Korjasin syksyllä 3kpl -05 vuoden Skodan PTC-vastukset, muutama pintaliitos vastus irronnut. tässä ohjetta. Muistaakseni ennen kun alottaa niin piti kääntää lämmöt täysille ja katkaista virta että yksi vipu menee ruuvin tieltä pois.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=22429.0
VagComilla näkee vastuksen toiminnan, kun kone on kylmä ja lämmitys täysillä alkaa vastus lämmittää. Täysi teho, vasta kun antaa hiukan kierroksia. Tyhjäkäynnillä ei ole täydellä teholla. Jos ei lähe tinailujen jälken toimimaan niin kannattaa katsoa että CAN-modililla ei ole vikaa päällä johtojen nyppimisen takia.
aluksi kannattaa käydä lukemassa vikakoodit. Viallisesta PTC-vastuksesta tulee vika koodi.
Käsittääkseni tuon ikäisessä on CAN-säätöinen PTC-vastus (uudemmissa on jokin rele hässäkkä), vastuksen päätyyn menee sähkösyöttö ja väylä. Korjasin syksyllä 3kpl -05 vuoden Skodan PTC-vastukset, muutama pintaliitos vastus irronnut. tässä ohjetta. Muistaakseni ennen kun alottaa niin piti kääntää lämmöt täysille ja katkaista virta että yksi vipu menee ruuvin tieltä pois.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=22429.0
VagComilla näkee vastuksen toiminnan, kun kone on kylmä ja lämmitys täysillä alkaa vastus lämmittää. Täysi teho, vasta kun antaa hiukan kierroksia. Tyhjäkäynnillä ei ole täydellä teholla. Jos ei lähe tinailujen jälken toimimaan niin kannattaa katsoa että CAN-modililla ei ole vikaa päällä johtojen nyppimisen takia.
Kohtalaisen vaikea ymmärtää tuon vastuksen toimintaa. Jotta saisi lisälämpöä, on veivattava Climatronicista lämmönsäädintä eestaas. Eli ihan sama kuin käyttäis vanhan ajan manuaalista lämmityslaitetta! Varsin erikoisesti suunniteltua saksalaista automaatiota.
Kuka vääntää ekana kunnon koodin tuohonkin vehkeeseen?
Kuka vääntää ekana kunnon koodin tuohonkin vehkeeseen?
Kiitos vastauksista! Epäilen että tuo vastus ei minulla toimi, kun lämpöä alkaa tulemaan vasta parin ajokilometrin jälkeen vaikka climatronicin asetukset olisivat oikein. Auto oli vw huollossa muun asian takia ja katsoivat silloin vikakoodit, mutta ei ne tuosta vastuksesta mitään ainakaan sanoneet että olisi rikki. Täytyy asiaa tutkia vielä paremmin. Ei tuo niin välttämätön varuste ole kun on sentään lohkolämppäri ja sisäpistoke. Olisi se tietysti hyvä toimia jos sellainen on.
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mistähän johtunee, kun osassa näissä PTC-vastustopikeissa esiintyy "tieto" lämmönsäätimen >90% asennosta. Lienee käännöskukkanen tai sen koulukunnan tieto, joka höylää sitä Climatronicin lämpönamiskaa kesät talvet muutenkin HI-LO ees taas :D
Hienoa, jos tuo vastus toimii niin kuin pohjolassa pitääkin. Kiitos tiedosta juha_j!
Hienoa, jos tuo vastus toimii niin kuin pohjolassa pitääkin. Kiitos tiedosta juha_j!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa