T5 BNZ ahdinhuolia

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

b-laiskiainen
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.11.2014 10:03

T5 BNZ ahdinhuolia

ViestiKirjoittaja b-laiskiainen » 3.11.2014 10:21

200tkm ajetussa neliveto-T5:ssa seuraavaa ongelmaa:

Vikakoodit 0299 ja 0471
Kompuraputken saumasta puskee melko reilusti öljyä.

Liekö ahdin antautumassa, vai DPF tukkeessa? DPF:n valo, jos sellaista näissä ylipäänsä on, ei syty.

Hämmentävää on myös se, että tämä vessa on koko minulla olo ajan, eli reilusti ennen ongelman ilmenemistä ollut aivan jäätävän laiskan tuntuinen (gepsillä kellottamalla +15s 0-100kmh). Karvalakki 100hv etuveto tuntuu ja on siis huomattavasti pirteämpi.

Tyhmä kun olen, aloin miettiä josko potentiaalisen paskana olevan ahtimen vaihtaisi joko AXE tai BPC koneen vastaavaan, samalla kun heivaisi koko DPF:n pois laittamalla tilalle downpipen vaikka AXE/AXD koneesta.

Onko mahdollista, helppoa tai kannattavaa?

b-laiskiainen
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.11.2014 10:03

ViestiKirjoittaja b-laiskiainen » 5.12.2014 13:31

Itse itselleni vastaten:

Vehje softattu ja DPF kilkuteltu tyhjäksi. DPF:n sisuskaluja irrallaan ja poikittain putkesa...

Limp moden saa edelleen aikaiseksi esim. motarilla ylämäkeen talla pohjassa vetämällä.

Sormella nykimällä ei VNT:n säätötanko paljoa tunnu liikkuvan, juuttuvasiipisen ahtimen siivet siis ilmeisesti karstassa.

FORTEn diesel turbo cleanerilla yritys putsata, minkä tuloksen näkee taas huomenna aamulla ja jos se ei auta, Mr. Musclea turbon pakopesään.

b-laiskiainen
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.11.2014 10:03

ViestiKirjoittaja b-laiskiainen » 8.12.2014 8:31

Itse jatkaen:

Forte jeesasi, ei mene enää ylipaineille.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 48 vierailijaa