Autossa mittarissa reilu 270 tkm ja edelleen mennään vakioahtimella. Nyt teki ensimmäisen kerran siipijumin, eli limp modella tultiin kauppareissulta. Mr Musclea tulevana viikonloppuna käytetään kyllä, mutta tuskinpa sillä enää montaa kymmentä tuhatta lisäaikaa saa noinkin paljon ajetulle?
Kun kytkinkin on jo päivitetty kiinteämassaiseksi, niin samaa perustekniikkaa lähdetään jatkamaan. Onko porukka siis mistä hankkinut näihin uusia pakosarjoja, joihin käy kiinni kiinteäsiipinen ahdin ja minkälaisilla laipoilla on saatavilla? Mielessä esim. perusvarma Holset Hx25 tms. edukas "pikkuahdin". Tehoa ei siis olla hakemassa lisää, ainakaan yli 200. Täytyy autovanhusta sen verran sääliä. Haulla ei tälläisiä projekteja ainakaan löytynyt?
BKD ahdin+pakosarja asiaa
Valvoja: ffp jäsenet
Mä en ainakaan nää mitään syytä vaihtaa muuttuvasiipistä kiinteäsiipiseen turboon.
Fin-Turbolta löytyy muuttuvasiipisiä turboja eri tehoille esim. Garrett GT1749VB
http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=34
Fin-Turbolta löytyy muuttuvasiipisiä turboja eri tehoille esim. Garrett GT1749VB
http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=34
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 24.6.2014 21:34
Mulla oli kanssa siivet jumissa omassa 190tkm ajetussa bkd koneessa, mä ostin sinne täyskunnostetun vakio ahtimen, sen saa 650e:lla. Ja vaihdatin sen kiinni koneeseen, sitten putsasin vanhasta ahtimesta siivet ja totesin sen olevan kunnossa ja myin sen 300e eteenpäin.
Tässä linkki jossa myydän kunnostettuja ahtimia:
http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/VW/VW-G ... arttype_id[0]=0
Tässä linkki jossa myydän kunnostettuja ahtimia:
http://www.varaosahaku.fi/fi-fi/VW/VW-G ... arttype_id[0]=0
Oikea Garrett vaihtolaite ei jää paljoa kalliimmaksi.
Jos ketjun aloittaja haluaa, ettei VNT enää karstan takia jumi, niin ahtimen vaihto Borg Warnerin vastaavaan kannattaa. Borg Warner VTG on teknisesti hieman erilainen, mutta pako-ohjureilta tulevaa öljypikeä tai kannen halkeaman vuoksi ahtimeen vuotavaa jäähdytysnestettä ei sekään siedä.
Jos ketjun aloittaja haluaa, ettei VNT enää karstan takia jumi, niin ahtimen vaihto Borg Warnerin vastaavaan kannattaa. Borg Warner VTG on teknisesti hieman erilainen, mutta pako-ohjureilta tulevaa öljypikeä tai kannen halkeaman vuoksi ahtimeen vuotavaa jäähdytysnestettä ei sekään siedä.
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 29.6.2014 20:48
Laitatin syksyllä Fin-turbolla tuon Garretin GT1749VB:n. Tekevät sen uuteen runkoon joten vanha jää halutessasi itsellesi. Voi olla että saat jopa neuvoteltua runkopantin hinnan pois jos jätät vanhan sinne.
Ahdin(huom. uusi aito Garret) jäi asennettuna maksamaan hitusen alle 1500€. Sulla VW:ssä ahdin paremmin käsillä niin asennus varmaan vielä hivenen halvempi.
Samalla kertaa päivitin myös Findieselin abaut 200hp/400Nm softan, enkä ole katunut. Findieselin kaveri teki yläkerrassa softaa samalla kun pajassa ruuvasivat ahtimen paikalleen.
Ahdin(huom. uusi aito Garret) jäi asennettuna maksamaan hitusen alle 1500€. Sulla VW:ssä ahdin paremmin käsillä niin asennus varmaan vielä hivenen halvempi.
Samalla kertaa päivitin myös Findieselin abaut 200hp/400Nm softan, enkä ole katunut. Findieselin kaveri teki yläkerrassa softaa samalla kun pajassa ruuvasivat ahtimen paikalleen.
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 24.6.2014 21:34
Taas painitaan saman asian tiimoilla, nykyinen ahdin alkaa nyt olemaan OIKEASTI tiensä päässä. Pitkäänhän tuolla vielä mentiinkin edellisen postauksen jälkeen.
Kuitenkin, vähän isompaa ahdinta täytyisi saada, mutta ei mitään vakiokuoriin tehtyjä "suurempia".. Jostain keskustelusta aikanaan luin, että BRD koneen pakosarja kävisi myös BKD-koneeseen? Siihenhän on sitten mahdollista modata erilainen laippa ja ahtimien valikoima kasvaa huomattavasti. Mutta käykö se sitten kuitenkaan?
Kuitenkin, vähän isompaa ahdinta täytyisi saada, mutta ei mitään vakiokuoriin tehtyjä "suurempia".. Jostain keskustelusta aikanaan luin, että BRD koneen pakosarja kävisi myös BKD-koneeseen? Siihenhän on sitten mahdollista modata erilainen laippa ja ahtimien valikoima kasvaa huomattavasti. Mutta käykö se sitten kuitenkaan?
Allekirjoittanut teetti viime vuonna tuubipakosarjan omavalmiste laipoilla ja siihen kylkeen Garretin 1756vk turbon koska kansi halkesi ja turbo oli tiensä päässä (282tkm).
Samalla putsattiin imusarja joka oli ihan tukossa ja disabloitiin egr hilut.
Findieselin arttu hoiti ohjelmoinnin jolla saatiin lukemat 220hp/430nm.
Jos jotakuta kiinnostaa pakosarjan laipat niin minulta niitä voi tiedustella.
Samalla putsattiin imusarja joka oli ihan tukossa ja disabloitiin egr hilut.
Findieselin arttu hoiti ohjelmoinnin jolla saatiin lukemat 220hp/430nm.
Jos jotakuta kiinnostaa pakosarjan laipat niin minulta niitä voi tiedustella.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa