Terve, haulla en löytynyt juuri minun kaipaamaan kysymykseen vastausta, joten kysymys kuuluukin:
Minkä kokoiset suuttimet kikottimessa on tehtaalta tullessa? Edellisen omistajan mukaan hän on sinne laittanut reikäkokoa .216 olevat suuttimet. Jos ne on isommat kuin vakiot, niin pitääkö ne "ottaa käyttöön" ohjelmoimalla, vai vaikuttaako suoraan? Auto on jokatapauksessa ohjelmointiin menossa vielä ennen joulua.
Ja toinen kysymys. Kun auto on ohjelmoitu, ja olettaen että siellä on ne isommat suuttimet, niin paljonko se vaikuttaa tehonkasvoon? Vakiona 110hp/235nm ja ohjelma lupaa 140/295nm.
Jos tuntuu että jotain asiaan auttavaa tietoa jäi tästä puuttumaan, niin anteeksi.
Golf iv -1998 AHF suuttimista
Valvoja: ffp jäsenet
Vakiona siellä taitaa olla .205 kokoiset suuttimet ja isompien vaihto vaikuttaa ihan suoraan ilman ohjelmointiakin.
Kun auton viet ohjelmoitavaksi niin sinne kannattaa sitten ehdottomasti tehdä ohjelma juuri noiden paikallaan olevien suuttimien mukaan, jollain "tusinasoftalla" joka siis on mitoitettu vakiosuuttimille, saattaa tulla jo ongelmia päästömittauksessa (savutus).
Saatavaan maksimitehoon en ota kantaa, mutta taitaa kyllä tuo 140 heppaa alkaa olemaan jo vakioahtimelle siellä "järkevän" ylärajoilla.
Kun auton viet ohjelmoitavaksi niin sinne kannattaa sitten ehdottomasti tehdä ohjelma juuri noiden paikallaan olevien suuttimien mukaan, jollain "tusinasoftalla" joka siis on mitoitettu vakiosuuttimille, saattaa tulla jo ongelmia päästömittauksessa (savutus).
Saatavaan maksimitehoon en ota kantaa, mutta taitaa kyllä tuo 140 heppaa alkaa olemaan jo vakioahtimelle siellä "järkevän" ylärajoilla.
Jees. Ainakaan tähän mennessä auto ei ole savuttanut yhtään mustaa. Ja ihan oikean ohjelmoinnin laitatan tuohon,en mitään tehoboksia. (Jos optimoiautosi.fi/nanitech on kunnollinen?) Sijainninkin puolesta tuolla ajattelin käytättää,kun reilu 100km päässä vaan.
Kahtoo sitte ohjelmoinnin jälkeen sitä turboa, oisko joskus sitä varaa isontaa :) Huollettu/vaihettu turbo on kuitenkin nyt paikallaan (n.30tkm ajettu)
Kahtoo sitte ohjelmoinnin jälkeen sitä turboa, oisko joskus sitä varaa isontaa :) Huollettu/vaihettu turbo on kuitenkin nyt paikallaan (n.30tkm ajettu)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa