Golf 1.6 16V (BCB) vikakoodi:17961 - Barometric / Manifold..

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mane80
-
Viestit: 11
Liittynyt: 14.3.2010 11:01

Golf 1.6 16V (BCB) vikakoodi:17961 - Barometric / Manifold..

ViestiKirjoittaja mane80 » 18.10.2014 7:49

Elikkäs ongelma seuraavanlainen. Golffin tyhjäkäynti rupesi tuossa joku aika sitten vaeltamaan. Ajattelin sitten vilkaista sen kaasuläppä kotelon. Ja sehän oli sitten yltäpäätä karstan peitossa. Puhdistelin karstat pois ja tein kaasuläpän sopeutuksen ja egr:n sopeutuksen. Nyt vikakoodi "17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation" -syttyy alakierroksilla ja ecp valo syttyy myös palamaan.

Puhdistuksen jälkeen tyhjäkäynti on isompi (1000rpm) ja tasaisempi.

Onko kellään hyviä ehdotuksia mikä vois olla vikana?

Eli auto on:
VW Golf 1.6 16V vm.03
BCB kone

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 18.10.2014 8:07

Voi olla et EGR venttiili jumittaa.

mane80
-
Viestit: 11
Liittynyt: 14.3.2010 11:01

ViestiKirjoittaja mane80 » 18.10.2014 8:15

voiko sen egr:n ottaa vag comilla pois käytöstä

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 18.10.2014 8:48

Ei voi. Uushan maksaa jonkun verran kyllä.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 18.10.2014 16:41

Joku on mennyt vikaan sopeutuksissa, jos käynti on korkea.

Ensin nollaa opitut arvot, kanava 0, tallenna arvo 0.
Virta pois 15s, virta päälle.
Kaasuläpän sopeutus, kanava 60.
Virta pois 15s, virta päälle.
EGR sopeutus, kanava 74.
Virta pois 15s, virta päälle.
Done.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 18.10.2014 17:16

Imuventtiilit karstassa myös ja vuotaa, mikä rupee nostamaan imusarjan painetta.. Paljos imusarjan paine mahtaa näyttää mitta-arvoista, alle -700mbar pitäis olla joutokäynnillä.

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 19.10.2014 11:37

otitko sen kaasuläppäyksikön irti puhdistusta varten? jos et niin siellä on vielä todennäköisesti likaa. sopeutus tosiaan pielessä jos on likaa yhtään välissä ja sopeutetaan. sen jälkeen sekoilee yleensä ihan komeasti ja vikakoodit tulee poikkeamista oikeista tyhjäkäynnin painearvoista kun map niitä pelkästään tsekkailee. Itse vaihdoin aikanaan egr:n ja putsasin kaasuläpän ympäriinsä eikä oo sen jälkeen käynti seilaillu.

mane80
-
Viestit: 11
Liittynyt: 14.3.2010 11:01

ViestiKirjoittaja mane80 » 19.10.2014 19:08

Kiitoksia vastauksista.
Tein vielä sopeutuksen egr:ään ja kaasuläppäkoteloon uudestaan.
En aiemmin nollannut niitä opittuja arvoja pois.
Nyt vaikuttas toimivan paremmin.
Egr:n pinna pultit ihan ruosteessa ei saa särkemättä irti. Täytyy katella
osia valmiiks ja ruveta runnomaan vielä tuo egr:ä pois ja puhdistas vielä senkin.

miga
-
Viestit: 56
Liittynyt: 23.3.2010 20:43

ViestiKirjoittaja miga » 19.10.2014 19:26

Koitappa sellasta että otat egr venttiilistä pistokkeen irti koneen ollessa tyhjäkäynnillä. Parista tälläsestä on tyhjäkäynti laskenu tuolla konstilla


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa