Afn suuttimet ahuun

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

topiolavi
-
Viestit: 202
Liittynyt: 10.2.2013 14:22

Afn suuttimet ahuun

ViestiKirjoittaja topiolavi » 15.10.2014 17:10

Olen kokeillu hakua(mutta taidan olla vähän käsi tuossa hommassa, sori) . Jos joku ystävällisesti viitsii vastata niin olen tyytyväinen :) . Elikkä hommasin käytettynä tuollaiset afn koneen suuttimet runkoineen,niin sopivatko suoraan ahuun? Mimmoinen homma on vaihtaa ne suuttimet ja joutuuko säätämään jotain,noissa on varmaan jonkinlaiset tiivisteet niin ne kannattaa varmaan uusia ? Kai noista "uusista" suuttimista on jonkin näköistä iloa noinkin laiskassa koneessa,hammer modella IQ säädetty jo jonkin verran pienemmälle :)

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 15.10.2014 17:26

Ei se kone ole laiska vaan siinä kiinni olevat laitteet:-) Onhan niistä jotain iloa niistä pykälän isommista suuttimista. Vaihtoa varten olis hyvä olla uudet liekkirenkaat, toki ite oon pleissaamalla vai mikä se termi nyt olikaan, niin tehny. Nehän on käytännössä paksut messinki tiivisteet. Ite oon kosanilla käyttäny ne vanhat sinishehkusena ja aina on pitäny. Tätä en suosittele kellekään, mulla vaan sattuu olemaan 300 kilometriä lähimmälle diesel pajalle, josta nuita sais. Kerran tilasin agr moottoriin rekisterinumerolla pörhöltä ja paketissa tuli esikammio koneen liekkirenkaat.

Joskus vanhat on lujasti kiinni, niin irrotuksessa tarkkuuta. Pitäs lähteä ihan vaan nitkuttelemalla. Reikä pitää puhistaa kunnolla vaikka paineilmalla. Suuttimet puhistetaan aina löpöllä. Niitten pukkien pulttien momentti oli joku aika mitätön, tyyliin 15nm. Jos ei pidä pikkumomentilla niin tiivisteessä vika, taikka jääny paskaa. Ilmaus normaalisti suutinputket löysäämällä, kunnes löpöä tirskuu välistä startattaessa.

Älä polta turboa, siinä saattaa käyä sillälailla, jos vastuksella vedät iq:n ihan minimiin.

topiolavi
-
Viestit: 202
Liittynyt: 10.2.2013 14:22

ViestiKirjoittaja topiolavi » 15.10.2014 18:09

Kiitoksia vastauksesta :) IQ katsottiin vag-comilla ja taitaa tällähetkellä olla 1.8 (jos en väärin muista) ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa