Golf V 1,9TDi puutuu alakierroksilla

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kaspian
-
Viestit: 110
Liittynyt: 30.10.2006 21:29
Viesti:

Golf V 1,9TDi puutuu alakierroksilla

ViestiKirjoittaja kaspian » 4.10.2014 13:48

Elikkäs...

Auto 1,9TDi Golf V -04

Puutuu alakierroksilla ja eikä oikeen vedä ylhäältäkään.

Vikakoodi olis:

Engine:

18000 - altitude sensor - boost pressure sensor.
P1592-000-implausible correlation

Absolute pressure: 999,6 mbar
Absolute pressure: 714,0 mbar

Nollaamalla tulee takas heti.

Olisko Map-anturi? Missä sijaitsee? miten vaihdetaan?
Ja mikä kyseisen anturin tehtävä on?

Jos näihin sais vastauksia ni pääsis emäntä töihin taas... =)

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 10.10.2014 8:43

map-anturihan se. vaihto pitäis olla nopea. ainakin edellisessä a6-audissa oli ahtoputkessa ihan nenän edessä lähellä jarrutehostinta (siinä tosin oli kone pitkittäin). Kahdella ruuvilla kiinni ja vaihto tehty alle 5 minuutissa. Ennen vaihtoa/osan tilausta tarkasta kuitenkin vielä ettei vaan ole vahingossakaan ahtoputki/letku irronnut mistään tai haljennut. yleensä kyseinen vaiva aiheuttaa kyllä muitakin vikakoodeja, mutta näiden kanssa kannattaa aina pelata varman päälle. Näin tekisin siis itse jos mulla antais tommosen koodin ja veto olis puutunutta :)

Map-anturi kertoo moottorinohjaukselle imusarjassa vallitsevan ilmanpaineen, jonka perusteella se tietää/arvioi kuinka paljon ilmaa menee moottoriin. Kun tieto on virheellinen/katkonainen/heittelevä, moottorinohjaus ottaa varmanpäälle ja menee ns. limb-modeen ja säätää ohjauksen siten, että anturin virheellinen toiminta ei riko moottoria. Kun vaihdat osan, moottorinohjaus saa jälleen oikean tiedon ja osaa toimia oikein, jolloin se antaa täydet ahtomäärät moottorille ja oikeat seokset muutenkin. Olettaen, että kaikki on muutoin kunnossa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa