TDI syöttöpumpun ajoitus vag-comilla/ jakopäänhihnan vaihtoa
Valvoja: ffp jäsenet
TDI syöttöpumpun ajoitus vag-comilla/ jakopäänhihnan vaihtoa
http://www.youtube.com/watch?v=MEguZWbEE9g
tuossa videossa selviää aika hyvin miten homma tapahtuu. mutta mitenkä sitten toimitaan, jos autossa onkin virityslastu?
pitääkö säätö tehdä jotenkin eritavalla, vai päteekö linkin video myös lastutettuihin TDI moottoreihin?
tuossa videossa selviää aika hyvin miten homma tapahtuu. mutta mitenkä sitten toimitaan, jos autossa onkin virityslastu?
pitääkö säätö tehdä jotenkin eritavalla, vai päteekö linkin video myös lastutettuihin TDI moottoreihin?
Viimeksi muokannut hanski, 12.10.2014 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Säätötoimenpide ei eroa mitenkään. Osa suosii hieman aikaiselle laittoa, jolloin käynnistyvyys paranee. Tämä ei kuitenkaan ole tarpeellista, mikäli lähtee näppärästi käyntiin kylmänäkin.
edit: huomioithan, että jakajapumppuja on paria eri mallia eli osassa käännetään koko pumppua ja osassa säätö onnistuu löysyttämällä hihnapyörä ja säätö keskipultista (tämä siis tossa videossa näytetty)
edit: huomioithan, että jakajapumppuja on paria eri mallia eli osassa käännetään koko pumppua ja osassa säätö onnistuu löysyttämällä hihnapyörä ja säätö keskipultista (tämä siis tossa videossa näytetty)
pumpun ajoitus tarkistettu.
moottori AGR 1.9 TDI
karvan alle sinisen viivan tuo liikkuu 46-48, toisen viivan näyttäessä 122 lämpötilaa.
tuolla se ainakin on toiminut viimeisen 5 vuotta ja kylmänä lähtee heti käymään.
minkälainen tuo jakopäänhihnan kiristysrulla on? mitä kuvia netistä katsellut, jonkinlainen "säätöasteikko" tuossa olisi? eli miten tuo oikeaoppisesti tulisi kiristää, saa neuvoa..
moottori AGR 1.9 TDI
karvan alle sinisen viivan tuo liikkuu 46-48, toisen viivan näyttäessä 122 lämpötilaa.
tuolla se ainakin on toiminut viimeisen 5 vuotta ja kylmänä lähtee heti käymään.
minkälainen tuo jakopäänhihnan kiristysrulla on? mitä kuvia netistä katsellut, jonkinlainen "säätöasteikko" tuossa olisi? eli miten tuo oikeaoppisesti tulisi kiristää, saa neuvoa..
uusi hihna paikalla, kiristinpyörä laitettu vellun antaman linkin mukaisesti. lukitukset poistettu ja konetta pyöritetty pari kierrosta ympäri. ajoitukset pysyivät kohdillaan, hyvä!
ehkä tyhmä kysymys, mutta varmistan nyt että tämä menee varmasti oikein..
kun moottoria pyörittää kampiakselin päästä, tuo merkkiviiva liikkuu 1-2mm kireämmän suuntaan tuossa asteikossa, varmaan näin kuuluukin tehdä, kun kiristin on jousikuormitteinen, eikö?
ehkä tyhmä kysymys, mutta varmistan nyt että tämä menee varmasti oikein..
kun moottoria pyörittää kampiakselin päästä, tuo merkkiviiva liikkuu 1-2mm kireämmän suuntaan tuossa asteikossa, varmaan näin kuuluukin tehdä, kun kiristin on jousikuormitteinen, eikö?
tällä ajettu jakohihnan ja vesipumpun vaihdon jälkeen reilu 500km. toimii kuten ennenkin, ajoitus kohdillaan, samoin kulutuslukemat samoissa kuten ennenkin.
mutta kone lämpenee selvästi hitaammin kuin ennen. 90 asteessa puhaltaa kyllä kuumaa ja mielestäni järjestelmä ilmattu riittävän hyvin, vai voiko tuonne silti jäädä ilmataskuja tms tekemään kiusaa?
vesipumppu oli alkuperäisosa, samoin uusikin pumppu.
tai termostaatti vaan väsähtynyt sattumalta samalla hihnanvaihdon yhteydessä..
mutta kone lämpenee selvästi hitaammin kuin ennen. 90 asteessa puhaltaa kyllä kuumaa ja mielestäni järjestelmä ilmattu riittävän hyvin, vai voiko tuonne silti jäädä ilmataskuja tms tekemään kiusaa?
vesipumppu oli alkuperäisosa, samoin uusikin pumppu.
tai termostaatti vaan väsähtynyt sattumalta samalla hihnanvaihdon yhteydessä..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 22 vierailijaa