Takanapa tuli tiensä päähän ja en viittiny eres yrittää vanhaa abs-anturia kaivaa pois. Uuden jälkeen luonnollisesti uudet ongelmat. Abs-valohan se heräsi talviunilta tuon asennuksen jälkeen. Käyty luonnollisesti hakemassa seuraava uusi anturi. Sama vika jatkuu. Ennen valon heräämistä abs rutina kuuluu, vaikka jarruun ei edes koskisi. Hammaskehän hampaat laskettu sekä uudesta, että vanhasta ja molemmista löytyy 45kpl.
Molemmat anturit merkkiä: nobody knows. Huomenna tai maanantaina on NK:n anturia tarjolla. (juu en hae käyttöautolta sitä 150€ anturia). Onko kenelläkää muulla tullu kyseistä probleemaa noilla "ei merkkiä"-antureilla?
Liitteeksi vielä pari videoo anturin rutinoista. Oikea takanen kuten vireosta näkee...
https://www.dropbox.com/sh/jn8lfjzl49zj ... 42K9a?dl=0
passat 3b5 -98 (1,9tdi ahu) takanapa
Valvoja: ffp jäsenet
No sehän ois kyl kieltämättä fixu testi, selviäis paljon isolla vaivalla. Ainut vaa ku toisella puolellaki o vielä tuo 440tkm matkaa taittanu napa niin todennäköisesti se ei tuu sieltä muutakuin hajottamalla. Ei kait se pahaa tekis uusia sekää, tuntuu vaa et satku uppoo nii prkl nopiaa ku jotain hakee :D
Edit: helepompi ratkaasu, siirtää navat ristiin ;) se on sentää jotenki mahollista, kokeelen sitä huomenna.
Edit: helepompi ratkaasu, siirtää navat ristiin ;) se on sentää jotenki mahollista, kokeelen sitä huomenna.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
tulipahan testailtua.. Anturit kokeiltu vuoron perään ristiin ja vika "korjaantui" kun vasemmalta puolelta veti anturinjohdon oikeanpuolen liittimeen. Jatko johdon sai kätevästi vanhan navan abs-anturin johdosta kun sen katkasi ja jonkimoiset apiko-liittimet päihin ettei ota toisiina kun laitto alkup. anturinjohdon napoihin. Ja toisenpään sai vaan kytkeä kun pää oli valmiina. Kuvahttps://www.dropbox.com/s/wd9mbv0ixwigv8i/20140919_110925.jpg?dl=0
Vastaavasti kun johdon kytki oikealta vasemmalle tulos oli odotettu, nopeustieto näytti 1:tä melkein kokoajan, vielä harvemmin näytti oikeaa lukemaa kun oli jatkojohto välissä, eli signaali oli selvästi heikompi.
Offtopic:
Tänään sain jo uuden anturin haettua, mutta ei kereenny paikalleen laittamaan, kun menin kurkkaamaan takaovien haitarin kohdalta, että miltä johdot näyttää : Tältä:Dhttps://www.dropbox.com/s/54aqjys3yu5bexm/johtonippu.jpg?dl=0
Lopputuloshttps://www.dropbox.com/s/jfnotelyd54gt2r/lopputulos.jpg?dl=0
Vastaavasti kun johdon kytki oikealta vasemmalle tulos oli odotettu, nopeustieto näytti 1:tä melkein kokoajan, vielä harvemmin näytti oikeaa lukemaa kun oli jatkojohto välissä, eli signaali oli selvästi heikompi.
Offtopic:
Tänään sain jo uuden anturin haettua, mutta ei kereenny paikalleen laittamaan, kun menin kurkkaamaan takaovien haitarin kohdalta, että miltä johdot näyttää : Tältä:Dhttps://www.dropbox.com/s/54aqjys3yu5bexm/johtonippu.jpg?dl=0
Lopputuloshttps://www.dropbox.com/s/jfnotelyd54gt2r/lopputulos.jpg?dl=0
Nyt on kokeiltu NK:n anutrilta, joka muuten vaikutti laadukkaamman oloiselta (hinnasta tokikaan ei vielä tietoa) johdossa oli oikea määrä kannakkeitakin (2+läpivienti) aikaisemmassa ollut vain yksi jolloin yhden pitimen kohdalle laitettiin putki, ettei hinkkaa johtoa halki.
Valo paloi liikeelle lähdössä ja sitten sammui kun lähti liikkeelle. Pari jarrutustestiä, joissa abs:t toimi selvästi paremmin kun halpisanturilla. Sen jälkee pihaan hakee läppäriä ja kappas abs valo syttyi takaasi. Nollattu vikakoodit ja samaa jatkuvaa oiretta sielä valitteli. Liveseurannassa ensimmäisen videon kanssa samankaltainen tulos.välillä näyttää oikein ja välillä 1km/h. Täytyy ny ottaa anturi vielä kerran pois ja tarkistaa moskat, hyvin siistiltä näyttänyt navan sisusta. Kokeilla nypätä anturia vähä pihallepäin, kuinka sitte toimii. Kaipa se täytyy maanantaina käydä hakemas uus napa testiin. Onko kellää mitää hajua onko navassa itessää magneettia vai pelkästään anturissa?
Valo paloi liikeelle lähdössä ja sitten sammui kun lähti liikkeelle. Pari jarrutustestiä, joissa abs:t toimi selvästi paremmin kun halpisanturilla. Sen jälkee pihaan hakee läppäriä ja kappas abs valo syttyi takaasi. Nollattu vikakoodit ja samaa jatkuvaa oiretta sielä valitteli. Liveseurannassa ensimmäisen videon kanssa samankaltainen tulos.välillä näyttää oikein ja välillä 1km/h. Täytyy ny ottaa anturi vielä kerran pois ja tarkistaa moskat, hyvin siistiltä näyttänyt navan sisusta. Kokeilla nypätä anturia vähä pihallepäin, kuinka sitte toimii. Kaipa se täytyy maanantaina käydä hakemas uus napa testiin. Onko kellää mitää hajua onko navassa itessää magneettia vai pelkästään anturissa?
Napa vaihdettu sama vika jatkuu. Tarkistettu johto abs anturin jatkokohdasta(takapenkin alta) liittimestä abspumpulle, toimii.
Semmoinen ero havaittu että vanhan anturin vastus 2k:n asteikolla 1,250 Uuden anturin on 1,191. Siitä alkoikin mielenkiintoinen operaatio. Aloin korjaamaan vanhaa anturia (johto lähtenyt anturin päästä työn tiimellysessä irti). Mitatty vanhan navan anturin vastus noin 1250. Onko kukaan noita mitannut, mahtaako tuommoinen ero saada vian aikaan?
Noh, vanhaan anturiin kolvattu johdot kiinni, toki siitä, kumminpäin johdot sielä oli ei mitään hajua. Kaipa siitä kone osaa herjan antaa ja vaihtaa sitte vielä toisinpäin.
Sikafleksi jäi yön yli kuivamaan ja sitte kokeileen korjaantuisko tämä ongelma vanhalla abs-anturilla :D
Kuva satoa:
tuola kaikki: http://s1093.photobucket.com/user/arduaen/library/abs-anturi%20korjausta
Semmoinen ero havaittu että vanhan anturin vastus 2k:n asteikolla 1,250 Uuden anturin on 1,191. Siitä alkoikin mielenkiintoinen operaatio. Aloin korjaamaan vanhaa anturia (johto lähtenyt anturin päästä työn tiimellysessä irti). Mitatty vanhan navan anturin vastus noin 1250. Onko kukaan noita mitannut, mahtaako tuommoinen ero saada vian aikaan?
Noh, vanhaan anturiin kolvattu johdot kiinni, toki siitä, kumminpäin johdot sielä oli ei mitään hajua. Kaipa siitä kone osaa herjan antaa ja vaihtaa sitte vielä toisinpäin.
Sikafleksi jäi yön yli kuivamaan ja sitte kokeileen korjaantuisko tämä ongelma vanhalla abs-anturilla :D
Kuva satoa:
tuola kaikki: http://s1093.photobucket.com/user/arduaen/library/abs-anturi%20korjausta
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
vanhassa vara parempi
Vanha anturi laitettu uuteen napaan ja ongelmat loppuivat siihen.
Tässätapauksessa 5% erolla oli merkitys tai ei. Tiedä siitä, mutta tulipahan tämäkin urakka valmiiksi
No nyt seuraavaa napaa vaihdattaessa tietää kuinka pärjää ilman uutta anturia
https://www.dropbox.com/s/51k6or65i8qb6 ... n.jpg?dl=0
Leikattu anturi irti
https://www.dropbox.com/s/cnsmhxuuyp0rpdi/leikattu%20%281%29.jpg?dl=0
Sen jälkeen jos on anturi pellinpalassa jumissa, siihenki rautasahalla halkio, niin ei enää aharista.
Tässätapauksessa 5% erolla oli merkitys tai ei. Tiedä siitä, mutta tulipahan tämäkin urakka valmiiksi
No nyt seuraavaa napaa vaihdattaessa tietää kuinka pärjää ilman uutta anturia
https://www.dropbox.com/s/51k6or65i8qb6 ... n.jpg?dl=0
Leikattu anturi irti
https://www.dropbox.com/s/cnsmhxuuyp0rpdi/leikattu%20%281%29.jpg?dl=0
Sen jälkeen jos on anturi pellinpalassa jumissa, siihenki rautasahalla halkio, niin ei enää aharista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa