1.9TD AAZ Ei käy, ei lupaa eikä kyllä tee muutakaan.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kivi62
-
Viestit: 3
Liittynyt: 23.8.2014 18:29

1.9TD AAZ Ei käy, ei lupaa eikä kyllä tee muutakaan.

ViestiKirjoittaja Kivi62 » 23.8.2014 18:47

Moro! Nyt on vähän kiiruumpi tilanne ko. moottorin kanssa. Hakua on kyllä hakattu ja [img]vastaavanlaisia aiheita/kirjoituksia löydetty, mutta selvää yhteyttä näiden välille ei olla saatu.

Kyseessä siis Golf mk2 johon istutettu 1.9TD AAZ.
Starttaa mutta ei käynnisty, ei edes lupaa.

1-- Tällähetkellä on siis epäselvää, että millainen on tuo kampiakselin asennon kertova merkki. (koitan lisätä kuvia potentiaalisista merkkiehdokkaista, jos näin ensimmäiseen kirjoitukseen onnistuu..).

2-- Myöskin nokan asento on epäselvää.. Jossain foorumilla sanottiin, että silloin kun ykköspytyllä nokka on ylöspäin V:n muodossa niin pitäisi ollakohdillaan. onko näin?

3-- Pumpussa sähköinen "ennakonsäätö" jota ei ole kytketty vaan on käytetty alkuperäistä "vipstaakki" menetelmää. Solenoidi silti paikallaan. Onko parempi vaihtoehto tulpata koko härveli ja käyttää tuota mekaanista vaihtoehtoa?

Jos nämä saataisiin kuntoon niin varmasti vianhaku muuttuisi helpommaksi..
Kiitos todella paljon jos joku jaksaa nähdä vaihvaa vastaamiseen. Ja anteeksi sekavasta kirjoitusasusta ja huonosta vanhempien viestien ymmärtämisestä :)!

edit.
Onko jompikumpi näistä merkeistä tai nokan asennoista oikea?
Tilanne 1:
http://s790.photobucket.com/user/Y4m4h4_97/media/golf/20140823_191629_zpsea28eef7.jpg.html?sort=3&o=0
http://s790.photobucket.com/user/Y4m4h4_97/media/golf/20140823_191617_zps43c6155d.jpg.html?sort=3&o=1

Tilanne 2:
http://s790.photobucket.com/user/Y4m4h4_97/media/golf/20140823_191444_zpsf707fd50.jpg.html?sort=3&o=2
http://s790.photobucket.com/user/Y4m4h4_97/media/golf/20140823_191416_zps0809fcd9.jpg.html?sort=3&o=3

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 24.8.2014 10:16

poisto
Viimeksi muokannut sa, 28.8.2014 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

weivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.7.2010 15:38

ViestiKirjoittaja weivi » 24.8.2014 13:09

kysytään ny tyhmiä... tuleeko suuttimilta löpöä?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 24.8.2014 14:52

Meinasitko tosissaan että kampiakselin ja vauhtipyörän välissä on alennusvaihde:-) Muulla varmaan ei vois selittää sitä, että kampiakseli pyörii eritahtiin vauhtipyörän kans. Kyllä se ihan joka kierroksella on samassa merkissä ylhäällä se ykkönen.

K0nzta_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 23.3.2013 15:59

ViestiKirjoittaja K0nzta_ » 24.8.2014 18:13

jos syöttöpumpussa on se musta mötikkä jonka päässä tais olla kaksnapanen liitin, toiselta nimeltään ajonestolaite niin ei muutako talttaa ja vasaraa sille. sen alta paljastuu magneettiventtiili jolle antaa ensalkuun vaikka akulta +12 volttia niin pitäs hörähtää käyntiin. tämä siis siinätapauksessa jos suutinputkista ei dieseliä tule.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 24.8.2014 19:06

poisto
Viimeksi muokannut sa, 28.8.2014 16:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

vw-ukko
-
Viestit: 110
Liittynyt: 1.4.2007 4:21

Vauhtipyörän merkistä.

ViestiKirjoittaja vw-ukko » 28.8.2014 15:59

Älkää nyt enempää sotkeko noitten merkkien kanssa! Kyllä se ykkösen mäntä on ihan joka kerran ylhäällä kun merkki on kohdallaan vauhtipyörällä,Nokan asento on oikea/merkillä vain joka toisella kampiakselin kierroksella.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 28.8.2014 16:51

"Onko jompikumpi näistä merkeistä tai nokan asennoista oikea?
Tilanne 1:
http://s790.photobucket.com/user/Y4m4h4 ... sort=3&o=0
http://s790.photobucket.com/user/Y4m4h4 ... sort=3&o=1

Tilanne 2:
http://s790.photobucket.com/user/Y4m4h4 ... sort=3&o=2
http://s790.photobucket.com/user/Y4m4h4 ... sort=3&o=3 "

Katsoitko kuvat, kuvat ei ole YKK-kohdassa, KUKA sekoittaa, vastaa kysymykseen.
Voin ottaa omani pois jos vw-ukkoa sekoitaa ?

VASTAA kysyjälle KUVISTA.

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 28.8.2014 18:12


pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 29.8.2014 11:37

Ei ole oikein kummassakaan tapauksessa. V on se asento niille sillon ku jakoa haetaan, eli 1. Pytty ykk ja ykköspytyn nokat v-asentoon.

vw-ukko
-
Viestit: 110
Liittynyt: 1.4.2007 4:21

Perusasiat hallintaan!

ViestiKirjoittaja vw-ukko » 7.9.2014 6:08

Katoppas kun sattuikin aikaisempi kirjoitukseni osumaan kohteeseen! Tarkoitushan oli kohdistaa huomiota moottorin toiminnan perusteisiin ja pitää mielessä monta kertaa kierroksella merkit voi edes olla kohdallaan.Pertti108 oli asian jo hoksannutkin.Pahoittelen jos aiheutin mieli pahaa jollekin muulle.

Turnipsi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 10.9.2009 11:29

-98 Vento 1,9TD AAZ ei käynnisty

ViestiKirjoittaja Turnipsi » 5.12.2014 16:25

Appiukko ajoi töistä auton kotipihaan, jolloin se toimi vielä niin normaalisti mitä 500tkm Vento ylipäätän voi toimia.
Seuraavana aamuna auto ei enää suostunut lähtemään käyntiin, eikä sen koomin ole käynnistynyt. Starttaa kyllä iloisesti, niin kauan kuin akussa riittää voimaa.

Tulipa mieleen josko ajonesto on tehnyt tepposet. Onko näissä muuten ajoneston merkkivaloa?

Hehkun valo kyllä toimii ja sammuu, ja hehkut on vaihdettu noin 50tkm sitten.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 5.12.2014 18:04

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 17aec7b7fc

Ei saa polttoainetta, solenoidi tai ilmaa imee tankilta päin ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa