1.9 Tdi ei käynnisty kansirempan jälkeen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Veewee mies
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.8.2014 19:33

1.9 Tdi ei käynnisty kansirempan jälkeen

ViestiKirjoittaja Veewee mies » 22.8.2014 19:39

Joo eli kansi kävi remontissa, on kasattu ja merkit pitäis olla kohillaan. mutta ei vaan käynnisty.Harmaata savua tulee putkesta eikä edes lupaa...
Mikähän nyt on pielessä?
Ensimmäinen VW niin ei oikein tunne vielä näitä vehkeitä.
Ja autohan on Golf -99

Olis mahtava juttu jos joku osais auttaa:

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 22.8.2014 20:20

Nokka 180 astetta väärin, pumpun ajoitus tai ilmaa polttoainelinjoissa.

Veewee mies
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.8.2014 19:33

ViestiKirjoittaja Veewee mies » 22.8.2014 20:31

Nokka pitäis olla oikein.
Mistä löytyy pumpun ajoitusmerkki? En löytäny kunnollista merkkiä, eli kyllä vika taitaa sitten olla siinä?!?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 22.8.2014 20:46

Jako heitttää noiden oireiden perusteella!

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 22.8.2014 21:00

siis jos oon ymmärtnyt kone tyypin oikein niin nokka lukitaan levyllä takaa ja pumppu tapilla. Kampurassa ei taida ola hyvää merkkiä, paitsi isossa pyörässä. Nokkapyörähän löysätään kun laittetaan hihna ja pumpun 3 pulttii jos on. Näin muistista pikku tinassa. Mikä kone tyyppi?

Veewee mies
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.8.2014 19:33

ViestiKirjoittaja Veewee mies » 22.8.2014 21:21

Mistä tuon konetyypin näkee?

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 22.8.2014 21:42

Vauhtipyörässä on se kampiakselin merkki.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 22.8.2014 22:26

ei ole kaikissa koneissa.:)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 23.8.2014 0:11

Mistä tuon konetyypin näkee?
Jos tarkoitetaan moottorikoodia, niin huoltokirjan sisäkannessa mallitarrasta.

Jos tarkoitetaan pumppusuutin/esikammio/mikälie niin ei hajuakaan :)

Tietäjät tietää ulkoa moottorikoodistakin em.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 23.8.2014 3:13

veikkaan kyl ihan jakajapumppuu vm päätellen.,

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 23.8.2014 8:35

Voidaan kertoa tasan tarkkaan ne jakomerkit, jos kerrot onko kannen päässä alipainepumppu.

Veewee mies
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.8.2014 19:33

ViestiKirjoittaja Veewee mies » 23.8.2014 8:51

Joo alipainepumppu löytyy kannen päästä.

Veewee mies
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.8.2014 19:33

ViestiKirjoittaja Veewee mies » 23.8.2014 11:40

Ei prkl meinaa löytyä tuota pumpun (jakajapumppu siis) merkkiä mistään.
Nyt olis kyllä hyvät neuvot tarpeen...

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 23.8.2014 12:09

Ootko käyttäny pumpun ratasta irti? Siinähän ei ole kiilaa lainkaan. Merkkiä ei ole muuta siinä rattaassa ku se paikka tapille. About 6mm reikä on siinä rattaassa ja vastaavasti reikä sille tapille löytyy siitä pumpun kannatinraudasta. Siihen tappi niin on oikein ja saat käyntiin.

Veewee mies
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.8.2014 19:33

ViestiKirjoittaja Veewee mies » 23.8.2014 12:12

Ei oo ratas ollu irti, eikä näy kuin neliön mallinen reikä pumpun pyörällä.
Millähän kohtaa suurinpiirtein pitäis olla se reikä?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 23.8.2014 21:38

Kuva

Kuva

Kuvan lukitustappi on n. 6mm. Itse olen käyttänyt pitkää M6 pulttia.

Hihnapyörän saa käyttää irti noista kolmesta(3kpl) 13mm kantaisesta M8 pultista, mutta tuota mustaa tyviosaa elä mene irroittamaan jos et ole varma että saat sen edes sinnepäin paikoilleen.

Mikäli valkeaa/harmaata savua tulee startatessa paljon, on ajoitus karvan verran liian myöhäisellä. Joudut siis asettamaan pumpun ennakon aikaisemmalle. Mikäli hihnapyörän säätövara loppuu, aikaista pumppua hypäyttämällä jakohihnalta hampaalla, ja taas kokeilet hihnapyörän säätöalueen myöhäisimmästä päästä aikaisemmalle pykälittäin.

Veewee mies
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.8.2014 19:33

ViestiKirjoittaja Veewee mies » 24.8.2014 18:46

No nyt on niin selekiät ohjeet että huonompiki kaveri saa jaon oikein!
Kiitosta vaan täältä!!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa