TDI pumpun ajoituksen säätö heittokellolla

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

TDI pumpun ajoituksen säätö heittokellolla

ViestiKirjoittaja Anagonda » 6.8.2014 20:00

Paljonko pitää pistää nostoa jotta koneen saa edes käymään?

Asentelen uutta pumppua ja edellinen onneton purkaja oli ottanut hihnapyörän keskiön irroituksessa irti. Eli nyt pistetään ihan lotolla.

Oma arvio:
-Akselin kiila-ura kohti nestepään a:ta(ykköspytty?)
-"Vanhojen pumppujen arvolla" 0.9mm nostoa kun muut ajotusmerkit ovat kohdallaan.

Onko oikein? Veivasin äsken akun tyhjäksi, kun ilmailin putket yms. mutta ei hörähtänytkään. Yleensä sentään käy vaikka ei kaikkia vielä ole ilmannut.

Ja miksi kysyn on se, että vaihdan 10->11mm pumpun ja siinä on eri liitin yms. joten on ajoituksen lisäksi on monta muuttujaa mitkä voi olla pielessä.

Nyt akku latautuu yön yli ja aamulla harjottelemaan...

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 7.8.2014 2:28

Olethan kokeillut myös eri pumpun kannen asennoilla, ettei käynnistys rajoitu liian pieneen syötönmäärään? (vrt. Hammer-mod)

Ajoitusmerkki on silloin suht likellä oikeaa, kun nokkalevyn tappi on klo 1 & 2 tienoilla nestepäästä katsottuna(kiilaura saattoi olla suht samalla linjalla nokkalevyn tapin kanssa). Nokkalevyn tapin pitäisi näkyä kun irroitat määränsäätimen ja tihrustat sitä kautta sen "kohdalleen". En anna takuuta että sattuu juuri millilleen ajoitustappi koloonsa pumpun rungossa, mutta kahden hampaan tarkkuuteen pääset. Runsas harmaa savu startatessa on merkki siitä että likellä ollaan.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 8.8.2014 10:35

Syötön määrää en ole tarkistanut, koska näyttää että ruuveja ei ole ikinä löysätty.

Ei kukaan osaa kertoa noston määrää ykk:ssa? Tai varmistaa ykkösen syötön paikkaa(kiilan kolo?).
Olisi helpompi kun sais ne varmasti kohdalleen niin sitten voi alkaa ratkomaan muita paikkoja jos ei käynnisty. Iski flunssa perkule niin en ole nyt hetkeen autoon koskenu, mutta vielä joku päivä!

K0nzta_
-
Viestit: 123
Liittynyt: 23.3.2013 15:59

ViestiKirjoittaja K0nzta_ » 9.8.2014 13:00

miten toimit sen liittimen kanssa? johdot poikki ja tinasit numeroinnin mukaan yhteen vai vaihdoitko sen koko paketin määränsäätimestä toiseen? nimittäin laitoin omaan passattiin jonkun audin tdi pumpun jossa oli vääränlainen liitin alunperin. tinailin vanhan oikeanlaisen liittimen kiinni ja ei kirveelläkään käyntiin. päädyin sitten ratkaisuun nakata vanhan pumpun määränsäädin uuden pumpun päälle, tiivisteet vaihtoon ja ei muuta ko hammeroimaan syöttöä kohdilleen jotta sai auton käymään sievästi. vaikka samanverran johtoja oli molemmissa liittimissä ja numeroitukin oli, niin jotenkin se toiminta oli erilainen ja autoa ei saanut käyntiin mitenkään.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 11.8.2014 7:23

Vaihdoin liittimen auton johtosarjaan 8+3->10 napaseksi. Ei tarvitse tinailla tms. kun vaihtoi vain nastat eri runkoon.

Eiköhän tässä kohta löydy voimia käydä kurkkaamassa autoa...

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 11.8.2014 8:59

Volkkarin koneen kohdalla en osaa sanoa paljonko pitäisi olla nostoa yläkuolokohdassa, mutta rellun DTI koneessa jossa myös käytetään VE-pumppua on oikea säätöarvo 0,25-0,4 mm. Tuskimpa tuolla arvolla kovin kaukana ollaan muun merkkisissäkään autoissa.
Tarkempi säätö sitten vcds:llä kun saa käymään..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 30 vierailijaa