Kaksoismassa kiinteäksi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

_Volkswagen_
-
Viestit: 28
Liittynyt: 24.6.2014 21:34

Kaksoismassa kiinteäksi

ViestiKirjoittaja _Volkswagen_ » 6.8.2014 19:37

Ylihuomenna menee nykyinen kulkine (vw golf V 2.0 TDI BKD manuaali) kytkinremppaan. Nykyisestä painelaakeri ääntää ja välillä kaksoismassa kolahtelee. Tilalle tulee Valeon kiinteä korvaussetti ja samalla vaihtuu myös kampiakselin stefa ennakoivana huoltona. On muuten VAG-konsernilta hittikeksintö laittaa asentotunnistin stefan yhteyteen (hieman kallis, 120€ original..) Viikonlopun jälkeen voin laittaa kokemuksia kuinka toimii, mutta asennusliike on laittanut noita aiemmin reiluun kymmeneen vastaavaan ja suositteli. On muuten asennettuna 500€ halvempi, kuin uusia kaikki kaksoismassana. Kokemuksia löytyy netistä suhteellisen vähän, niin ajattelin rohkaista muita tekemään samaa ratkaisua. Tietysti pidemmällä aikavälillä ei voi ennustaa mitä vaihteisto yms tykkää, kun jousto on vain kytkinlevyssä. Se jää nähtäväksi. Kokonaisuutena asennuksineen hinnaksi tulee 1300€, mikä ei mielestäni enää ole paha hinta. Ilman stefan vaihtoa olisi selvinnyt n. 1100, mutta useampaan otteeseen ei viitsi kyllä availla!

JJlehto
-
Viestit: 27
Liittynyt: 5.10.2010 14:33

ViestiKirjoittaja JJlehto » 6.8.2014 20:31

Omaan audiin ( 2.0tdi BKD) vaihettiin kyseinen valeon setti, koska rupesi painelaakeri vollottaan ja 2-massa vauhtipyörä kolahteli. Kytkin tuntuma muuttui hieman ja n.2000 kiekan kohalla resonoi koriin ku kiihyttää. Jäykemmät öljyt kuulemma kannattaa laittaa ku vaihtaa kiinteään, kestää tieten paremmin. 6tkm ajanut nytten ja ollu ihan tyytyväinen.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 6.8.2014 21:22

Tuskin kuitenkaan kannattaa öljyjä vaihtaa jäykempiin jos vaihteiston toiminta menee huonompaan suuntaan sen seurauksena. Nopeesti siihen rallatukseen tottuu :D

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 6.8.2014 22:31

Mulla on BKD:n jatkona 6-vaihteinen manuaali ja talvella asennettiin kova vauhtipyörä & Sachsin levy ja asetelma.Kyllähän tuo vaihteisto tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla väännättäessä aika jäätävää meteliä pitää. Mielessä on käynyt, eikä ihan yksi eikä kaksi kertaa olekaan, takaisin kaksoismassapakettiin siirtyminen. Tolla olen kylläkin nyt 11tkm ajanut ilman ongelmia, mutta vaihteiston meteli kyllä ärsyttää todella paljon.

tapsa 86
-
Viestit: 246
Liittynyt: 4.11.2006 21:14

ViestiKirjoittaja tapsa 86 » 7.8.2014 7:20

Itsellä Octavia2 ja kaksoimassa menee vaihtoon lähiaikoina. Aika pitkät arpajaiset vietin, laittaako tilalle kiinteä, päädyin kuitenkin tilaamaan Darksideltä kaksoimassapyörän ja kytkinpaketin valmiiksi odottamaan vaihtoa, siitä syystä etten viitsi kuunnella edes nykyisiä pieniä resonanssi ääniä, saati sitten kovempia jurinoita kiinteällä pyörällä.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 7.8.2014 7:31

Itse en korvaisi vakio kytkinpakettia Valeon kiinteällä paketilla. Monessakin tapauksessa ei ole ainakaan lisännyt väännönkestoa. Joko Sachsin kaksoismassa hilut ulkomailta tai sitten virittäjälle laadukkaampi kiinteän vauhtipyörän paketti.

_Volkswagen_
-
Viestit: 28
Liittynyt: 24.6.2014 21:34

ViestiKirjoittaja _Volkswagen_ » 8.8.2014 15:26

Nyt auto takaisin pihassa. Entinen painelaakeri oli täysin loppu, samoin kytkinlevy. Kaksoismassasta jouset kuoleentuneet. Ei kolise ja vaihdot huomattavasti miellyttävämpiä! Ainut miinus tulee liikkeelle lähdöstä, jossa pumpparin epätasainen käynti tuntuu hieman läpi. Toki pidemmän ajon jälkeen osaan kertoa tarkemmin, mutta äkkiseltään ei kaduta.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 10.8.2014 14:09

Sulla on ilmeisesti 5-vaihteinen vaihteisto? 6-vaihteiset pitää kiinteällä setillä aikamoista mekkalaa.

_Volkswagen_
-
Viestit: 28
Liittynyt: 24.6.2014 21:34

ViestiKirjoittaja _Volkswagen_ » 10.8.2014 14:16

6-vaihdetta löytyy. Nyt kun on enemmän kilometrejä alla, niin on huomattu että ykkösellä tyhjäkäynnillä rullatessa kuuluu meteliä. Muuten äänellisiä eroja ajossa ei ole ilmenny. Osaako kukaan kertoa tarkkaan, mikä ne äänet aiheuttaa? Resonointi?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 10.8.2014 17:06

Laatikon välyksistä ku hakkaavat ees takas.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa