Kaksoismassa kiinteäksi
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 24.6.2014 21:34
Kaksoismassa kiinteäksi
Ylihuomenna menee nykyinen kulkine (vw golf V 2.0 TDI BKD manuaali) kytkinremppaan. Nykyisestä painelaakeri ääntää ja välillä kaksoismassa kolahtelee. Tilalle tulee Valeon kiinteä korvaussetti ja samalla vaihtuu myös kampiakselin stefa ennakoivana huoltona. On muuten VAG-konsernilta hittikeksintö laittaa asentotunnistin stefan yhteyteen (hieman kallis, 120€ original..) Viikonlopun jälkeen voin laittaa kokemuksia kuinka toimii, mutta asennusliike on laittanut noita aiemmin reiluun kymmeneen vastaavaan ja suositteli. On muuten asennettuna 500€ halvempi, kuin uusia kaikki kaksoismassana. Kokemuksia löytyy netistä suhteellisen vähän, niin ajattelin rohkaista muita tekemään samaa ratkaisua. Tietysti pidemmällä aikavälillä ei voi ennustaa mitä vaihteisto yms tykkää, kun jousto on vain kytkinlevyssä. Se jää nähtäväksi. Kokonaisuutena asennuksineen hinnaksi tulee 1300€, mikä ei mielestäni enää ole paha hinta. Ilman stefan vaihtoa olisi selvinnyt n. 1100, mutta useampaan otteeseen ei viitsi kyllä availla!
Omaan audiin ( 2.0tdi BKD) vaihettiin kyseinen valeon setti, koska rupesi painelaakeri vollottaan ja 2-massa vauhtipyörä kolahteli. Kytkin tuntuma muuttui hieman ja n.2000 kiekan kohalla resonoi koriin ku kiihyttää. Jäykemmät öljyt kuulemma kannattaa laittaa ku vaihtaa kiinteään, kestää tieten paremmin. 6tkm ajanut nytten ja ollu ihan tyytyväinen.
Mulla on BKD:n jatkona 6-vaihteinen manuaali ja talvella asennettiin kova vauhtipyörä & Sachsin levy ja asetelma.Kyllähän tuo vaihteisto tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla väännättäessä aika jäätävää meteliä pitää. Mielessä on käynyt, eikä ihan yksi eikä kaksi kertaa olekaan, takaisin kaksoismassapakettiin siirtyminen. Tolla olen kylläkin nyt 11tkm ajanut ilman ongelmia, mutta vaihteiston meteli kyllä ärsyttää todella paljon.
Itsellä Octavia2 ja kaksoimassa menee vaihtoon lähiaikoina. Aika pitkät arpajaiset vietin, laittaako tilalle kiinteä, päädyin kuitenkin tilaamaan Darksideltä kaksoimassapyörän ja kytkinpaketin valmiiksi odottamaan vaihtoa, siitä syystä etten viitsi kuunnella edes nykyisiä pieniä resonanssi ääniä, saati sitten kovempia jurinoita kiinteällä pyörällä.
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 24.6.2014 21:34
Nyt auto takaisin pihassa. Entinen painelaakeri oli täysin loppu, samoin kytkinlevy. Kaksoismassasta jouset kuoleentuneet. Ei kolise ja vaihdot huomattavasti miellyttävämpiä! Ainut miinus tulee liikkeelle lähdöstä, jossa pumpparin epätasainen käynti tuntuu hieman läpi. Toki pidemmän ajon jälkeen osaan kertoa tarkemmin, mutta äkkiseltään ei kaduta.
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 24.6.2014 21:34
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa