Voisiko joku laittaa jonkun linkin että missä olisi hyvät ohjeet tähän hommaan?
Autot on saman vuotisia 1995. Olisiko helpompi laitttaa tohon AZZ kaikki sähkövehkeet vai ottaa AZZ:sta se mekaaninen pumppu ja laittaa 1Z? Kiitoksia vastanneille.
Golf 3 AZZ vaidettaisiin 1Z kone jos mahdollista
Valvoja: ffp jäsenet
Oletettavasti siis toisessa autossa hyvä kori ja huono tekniikka ja toisessa päinvastoin?
Ei ole suoranaisesti ohje, mutta tuossa keskustelussa http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=194392 on muun muassa käsitelty sitä toimiiko esikammiodieselin pumppu suoraruiskussa vai ei.
Itse lähtisin rakentamaan kaikki sähkövermeet vaihtaen. Saisi varmasti toimivan koneen sekä vakkarin helposti ja halvalla. Jos molemmat autot ovat jo olemassa, niin on halpakin vaihtoehto. m-TDI -pumpun rakenteluun voipi mennä euro jos toinenkin, jos ei osaa syöttöpumppuasennuksia tehdä itse.
Ei ole suoranaisesti ohje, mutta tuossa keskustelussa http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=194392 on muun muassa käsitelty sitä toimiiko esikammiodieselin pumppu suoraruiskussa vai ei.
Itse lähtisin rakentamaan kaikki sähkövermeet vaihtaen. Saisi varmasti toimivan koneen sekä vakkarin helposti ja halvalla. Jos molemmat autot ovat jo olemassa, niin on halpakin vaihtoehto. m-TDI -pumpun rakenteluun voipi mennä euro jos toinenkin, jos ei osaa syöttöpumppuasennuksia tehdä itse.
Joo siinä missä on toi TDI niin siitä ottaisin koneen kaikki sähkövermeet mitä tdi irtoaa ja vaihdelaatikon ja vaihtaisin sen AZZ tilalle missä on parempi kori.
Mites sitten jos ottaa ton pumpun vaikka fiat ducatosta?
onko tuo millainen homma vaihtaa kaikki sähkövermeet tohon mekaanisen AZZ tilalle?
Mites sitten jos ottaa ton pumpun vaikka fiat ducatosta?
onko tuo millainen homma vaihtaa kaikki sähkövermeet tohon mekaanisen AZZ tilalle?
Irroitat luovuttajasta kaiken konehuoneesta (poislukien jarrutehostaja, kun on sama kuin AAZ), sekä moottorin johtosarjan sulaketaululle asti, ja vaihdat ne siihen AAZ:n vastaavien osien paikalle. Täts it ja tättärää, tekniikanvaihto tehty onnistuneesti, kun sopeutat vielä vag-comilla AAZ:n ajoneston osat 1Z:n ecun kanssa. Jossei ole vag-comia mahdollista käyttää, vaihda virta-avainten kesken ajoneston sirut, sekä rattiakselin tienoilla kojelaudan sisällä olevat ajonestoboxit autosta toiseen.
Mekaanisen syöttöpumpun värkkääminen TDI-moottoriin on aikalailla sama asia kuin yrittäisi kiivetä takajalat edellä puuhun.
Mekaanisen syöttöpumpun värkkääminen TDI-moottoriin on aikalailla sama asia kuin yrittäisi kiivetä takajalat edellä puuhun.
Ei tarvitse aukaista. Mittaristokin saattoi toimia molemmissa ympäristöissä. Mutta jossei toimikaan, niin sen vaihto on 5min juttu.
Konehuoneen johtosarjankin vaihtaa sen kummemmin purkamatta, kun ei sulaketauluakaan tarvitse vaihtaa, mutta releitä toki joudut lisäilemään. Releet voit varulta vaihtaa päikseen taulusta toiseen, josset varmasti tiedä mikä on mikäkin.
Muista laittaa myös OBD-pistoke sille kuuluvalle paikalleen, jos siinä AAZ:ssa ei jostain syystä sitä ole.
Konehuoneen johtosarjankin vaihtaa sen kummemmin purkamatta, kun ei sulaketauluakaan tarvitse vaihtaa, mutta releitä toki joudut lisäilemään. Releet voit varulta vaihtaa päikseen taulusta toiseen, josset varmasti tiedä mikä on mikäkin.
Muista laittaa myös OBD-pistoke sille kuuluvalle paikalleen, jos siinä AAZ:ssa ei jostain syystä sitä ole.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa