Golf 3 AZZ vaidettaisiin 1Z kone jos mahdollista

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jartza00
-
Viestit: 67
Liittynyt: 29.9.2007 17:40

Golf 3 AZZ vaidettaisiin 1Z kone jos mahdollista

ViestiKirjoittaja Jartza00 » 25.7.2014 20:03

Voisiko joku laittaa jonkun linkin että missä olisi hyvät ohjeet tähän hommaan?
Autot on saman vuotisia 1995. Olisiko helpompi laitttaa tohon AZZ kaikki sähkövehkeet vai ottaa AZZ:sta se mekaaninen pumppu ja laittaa 1Z? Kiitoksia vastanneille.

htm
-
Viestit: 405
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 30.7.2014 9:06

Oletettavasti siis toisessa autossa hyvä kori ja huono tekniikka ja toisessa päinvastoin?

Ei ole suoranaisesti ohje, mutta tuossa keskustelussa http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=194392 on muun muassa käsitelty sitä toimiiko esikammiodieselin pumppu suoraruiskussa vai ei.

Itse lähtisin rakentamaan kaikki sähkövermeet vaihtaen. Saisi varmasti toimivan koneen sekä vakkarin helposti ja halvalla. Jos molemmat autot ovat jo olemassa, niin on halpakin vaihtoehto. m-TDI -pumpun rakenteluun voipi mennä euro jos toinenkin, jos ei osaa syöttöpumppuasennuksia tehdä itse.

Jartza00
-
Viestit: 67
Liittynyt: 29.9.2007 17:40

ViestiKirjoittaja Jartza00 » 30.7.2014 18:45

Joo siinä missä on toi TDI niin siitä ottaisin koneen kaikki sähkövermeet mitä tdi irtoaa ja vaihdelaatikon ja vaihtaisin sen AZZ tilalle missä on parempi kori.

Mites sitten jos ottaa ton pumpun vaikka fiat ducatosta?
onko tuo millainen homma vaihtaa kaikki sähkövermeet tohon mekaanisen AZZ tilalle?

Jartza00
-
Viestit: 67
Liittynyt: 29.9.2007 17:40

ViestiKirjoittaja Jartza00 » 30.7.2014 18:49

ja huomaako katsastus mies mitään et on tehokkaampi kone?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 30.7.2014 19:43

No miksei sitä muutoskatsastaa uudelle koneelle?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 31.7.2014 2:02

Irroitat luovuttajasta kaiken konehuoneesta (poislukien jarrutehostaja, kun on sama kuin AAZ), sekä moottorin johtosarjan sulaketaululle asti, ja vaihdat ne siihen AAZ:n vastaavien osien paikalle. Täts it ja tättärää, tekniikanvaihto tehty onnistuneesti, kun sopeutat vielä vag-comilla AAZ:n ajoneston osat 1Z:n ecun kanssa. Jossei ole vag-comia mahdollista käyttää, vaihda virta-avainten kesken ajoneston sirut, sekä rattiakselin tienoilla kojelaudan sisällä olevat ajonestoboxit autosta toiseen.

Mekaanisen syöttöpumpun värkkääminen TDI-moottoriin on aikalailla sama asia kuin yrittäisi kiivetä takajalat edellä puuhun.

Jartza00
-
Viestit: 67
Liittynyt: 29.9.2007 17:40

ViestiKirjoittaja Jartza00 » 31.7.2014 8:51

Joo noin mä ensiksi ajattelin mutta sitten luin että mTDi muuttaminen ei olisi ehkä niin kauheen vaikeata. Mutta ehkä pääsen näin halvemmalla ja helpomalla.
Pitääkös se kaasupoljin ottaa siitä autosta missä on TDi kone?

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 31.7.2014 9:03

Tarvii ottaa kun TDi:t on sähkösellä polkimella vrt. AAZ on vaijerilla..

Jartza00
-
Viestit: 67
Liittynyt: 29.9.2007 17:40

ViestiKirjoittaja Jartza00 » 31.7.2014 16:39

juu kiitos tiedoista.
mietin sellaista vielä että tartteeko tota AAZ koneella olevan auton kojelautaa aukaista ollenkaan tässä remontissa? vai sopiiko kaikki mitaariston johdot yms niin tuohon 1Z?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 1.8.2014 1:17

Ei tarvitse aukaista. Mittaristokin saattoi toimia molemmissa ympäristöissä. Mutta jossei toimikaan, niin sen vaihto on 5min juttu.

Konehuoneen johtosarjankin vaihtaa sen kummemmin purkamatta, kun ei sulaketauluakaan tarvitse vaihtaa, mutta releitä toki joudut lisäilemään. Releet voit varulta vaihtaa päikseen taulusta toiseen, josset varmasti tiedä mikä on mikäkin.

Muista laittaa myös OBD-pistoke sille kuuluvalle paikalleen, jos siinä AAZ:ssa ei jostain syystä sitä ole.

Jartza00
-
Viestit: 67
Liittynyt: 29.9.2007 17:40

ViestiKirjoittaja Jartza00 » 7.8.2014 16:54

tosta AZZ löytyy kyllä jonkinlainen OBD pistoke mutta ehkä parempi on vaihtaa se tosta toisesta.
Kyllähän tää kuulosta ihan suht helpolta operaatiolta :D

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 7.8.2014 17:14

Ei sille tarvitse tehdä mitään jos sieltä sellainen löytyy.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa