Suuttimien sopivuus ALH -> AGR
Valvoja: ffp jäsenet
Suuttimien sopivuus ALH -> AGR
Elikkäs kyseessä olis suuttimien vaihto. Kakkiksessani on tuollanen viritetty ALH mylly jossa on stage 2 käret asennettu suuttimiin. Ostin sitten käyttöauton Boran jossa on vastaavasti AGR moottori. Passaako näistä suuttimet päikseen vai teenkö turhaa työtä jos kokeilen?
AGR on ilmeisesti kiintee siipisellä turbolla varustettu? Pystyykös tähän jollain helpolla kikalla rakentamaan siiven säätösysteemin? Ajattelin vain saisko noi palikat passaamaan Golfista tähän Borattiin...
AGR on ilmeisesti kiintee siipisellä turbolla varustettu? Pystyykös tähän jollain helpolla kikalla rakentamaan siiven säätösysteemin? Ajattelin vain saisko noi palikat passaamaan Golfista tähän Borattiin...
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Sekä muuttuvasiipisen ohjaus on alipaineella, joten eri N75 ja sen letkut eri paikasta. Downpipen laippa on erilainen.
Isommilla suutinkärjillä (riippuu miten paljon isommat) saattaa toimiakin jotenkin, kokeilemalla selviää. Jos paukkuu vikatilaan niin sitten säätöhommiin. Mutta melko pienellä on siis vaihdettavissa ja saatavissa osat pelaamaan ristiin, varsinkin jos on ne kaksi moottoria mistä vaihdella osia päikseen.
Isommilla suutinkärjillä (riippuu miten paljon isommat) saattaa toimiakin jotenkin, kokeilemalla selviää. Jos paukkuu vikatilaan niin sitten säätöhommiin. Mutta melko pienellä on siis vaihdettavissa ja saatavissa osat pelaamaan ristiin, varsinkin jos on ne kaksi moottoria mistä vaihdella osia päikseen.
Arveletteko siis että saisin pelaamaan tuon muuttuvasiipisen turbon vaihtamalla Golfista n75 venttiilin siihen ja laittelemalla letkut uuteen uskoon? Autot tosiaan vierekkäin mahdollisuus saada että voi osia napsia. Poksin joutuu tottakai sitte säätämään, sillehän ei voi mitään. Tuskin passaa Cordoban poksi tähän Boran sähköjärjestelmään :/ On sen verta eroja että Cordobassa on kuitenki nelosen mittaristo mutta erillinen ajoneston purkki mutta kolmos/kakkoskorin viiksikiinnitys+liittimet... Boran ajoneston purkki taitaapi sitten olla mittaristossa kiinteesti..
Suuttimia aattelin vaan vaihtaa jos saan passelin turbon niitten kaveriksi. Eihän muuten ole niistä oikein hyötyä, suotta hulluna savuttamaankaan..
Onkos muute agr moottorissa vielä kiintee vauhtipyörä vai kaksoismassa? Ainakin tuossa Cordoban ALH koneessa on kiintee vielä. Mistäs sais parempia Sre kytkimiä?
Tarkoitus tässä olisi siis piristää tämä Bora noihin Golfissa oleviin tehoihin 172/373 Golfissa olevilla osilla joilla se koppa liikkuu jotenkuten. Tämän jälkeen olisi tarkoitus virittää vaikka esim kiintee siipisellä turbolla golffia lisää jos siitä joutuu ottamaan sen n75 venttiilin. Golffiin on siis otettu tekniikka tuosta Cordobasta!
Suuttimia aattelin vaan vaihtaa jos saan passelin turbon niitten kaveriksi. Eihän muuten ole niistä oikein hyötyä, suotta hulluna savuttamaankaan..
Onkos muute agr moottorissa vielä kiintee vauhtipyörä vai kaksoismassa? Ainakin tuossa Cordoban ALH koneessa on kiintee vielä. Mistäs sais parempia Sre kytkimiä?
Tarkoitus tässä olisi siis piristää tämä Bora noihin Golfissa oleviin tehoihin 172/373 Golfissa olevilla osilla joilla se koppa liikkuu jotenkuten. Tämän jälkeen olisi tarkoitus virittää vaikka esim kiintee siipisellä turbolla golffia lisää jos siitä joutuu ottamaan sen n75 venttiilin. Golffiin on siis otettu tekniikka tuosta Cordobasta!
Menikö apurunkoineen päittäin cordobasta, laitoitko ohjaustehostimen? Siis onnistuu niin että vaihdat ne suuttimet ja turbon boraan paikalleen. Sitte vaihdat vielä ne 75 venat ja letkut päikseen. Sitten softaat sen boran, jonka yhteydessä muutetaan n75 alipainesäätöseksi softaan. Tällä tavalla onnistuu ainaki varmasti.
Voit toki kokeilla vaihtaa boksejaki, vaan siitä en tiedä onnistuuko miten ja mitä tulee loppupeleissä maksamaan. Jos ite nyt alkaisin laittaan lisää tehoa niin tulis vnt heräämisen, käytettävyyden ja kulutuksen vuoksi.
Motonetistä saa sasch power paketin kiinteälle vauhtipyörälle, joka kestää ainaki 350nm, eikä maksa paljon. Tepolta ainaki saat sre asetelman, eli speedautoteilestä. Moottorinumerosta riippuu onko kiinteä vai kaksoismassa, purkamalla selviää viimeistään. Muista että pulttien pituus on eri ja aina pitäs laittaa uudet.
Voit toki kokeilla vaihtaa boksejaki, vaan siitä en tiedä onnistuuko miten ja mitä tulee loppupeleissä maksamaan. Jos ite nyt alkaisin laittaan lisää tehoa niin tulis vnt heräämisen, käytettävyyden ja kulutuksen vuoksi.
Motonetistä saa sasch power paketin kiinteälle vauhtipyörälle, joka kestää ainaki 350nm, eikä maksa paljon. Tepolta ainaki saat sre asetelman, eli speedautoteilestä. Moottorinumerosta riippuu onko kiinteä vai kaksoismassa, purkamalla selviää viimeistään. Muista että pulttien pituus on eri ja aina pitäs laittaa uudet.
Moottori kävi paikoilleen ihan bolt on golffin apurunkoon kun vaihtoi vaan vänkärin kulmassa moottorin takana olevan kannakkeen vanhasta moottorista. Ohjaustehostinta en laittanu koska tykkään enemmän tuntumasta tiehen :) Olisi sekin varmaan mahtunut ihan hyvin sinne mutta olisi ollut jo kohtuu ahas konehuone sen jälkeen..
Enpäs ookkaan tiennyt että motonetistä saa tuollaista kytkinpakettia? Onko varmuutta että se kestää tuon 350 nyyttöniä?
Mistäs moottorin numerosta lähtien on ollut kaksoismassa?
Enpäs ookkaan tiennyt että motonetistä saa tuollaista kytkinpakettia? Onko varmuutta että se kestää tuon 350 nyyttöniä?
Mistäs moottorin numerosta lähtien on ollut kaksoismassa?
Suosittelen sitte sitä vr6 versiota. Ihan sen takia että on halvempi. Se sre itestään on 350e ja pelkkää kytkinlevyä nyt on niin ja näin saada, yleensä tuppaavat tyrkyttään asetelman kans niitä levyjä, toki tilanne voi olla toinen jos netistä hommaa. Ja jos tykkää siitä kivan tuntusestä kytkimestä niin sre voi olla turhan ottava. Ite kyllä tykkään ku tietää tasan tarkkaan että on kiinni niin että pitää.
Juu, Golfissa on tuollanen SRE:n levy+asetelma kun siinä oli kiintee vauhtipyörä jo vakiona, on tosi hyvä ajaa! Ei oo kyllä kaduttanut hetkeekään ja jopa nelosella jaksoi pitää kun anto vähän kaarteessa lievää kokeilunmuotoista pommia... Boraan nyt tilattu Valeon kuulema riittävä kytkinpaketti jossa tulee myös mukana ilmeisesti vauhtipyörä + pultit. Toivottavasti pitää :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 74 vierailijaa