AFB 2,5 TDi V6 ahto-ongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

d0gi
-
Viestit: 117
Liittynyt: 3.11.2006 21:47

AFB 2,5 TDi V6 ahto-ongelma

ViestiKirjoittaja d0gi » 22.7.2014 19:29

Nyt kun saatiin ruiskupumppu (Kiitos KGP.ee) asennettua ja Audi käyntiin, jatkuu ongelma ahto-ongelman muodossa. Olen koittanut katsoa ahtoputkiston vuotoja ja se tutkinta vielä jatkuukin. VNT-ohjaus näyttäisi toimivan (imaisee ohjaustapin ylös käynnistäessä), imusiivet ainakin on tallessa ja ahdin pyörii tyhjäkäynnillä ihan sutjakasti.

Kaipaisin siis hiukan ajatuksia, mistä tuota vikaa nyt lähtisi muualta etsimään, kuin ahtovuodoista, joita ei alustavasti vaikuta olevan.. Toki jos on jotain ihan oleellisia potentiaalisia kohtia, joista ahtovikaa lähtisi etsimään, saa niitäkin ehdottaa.

Vikakoodi tulee ainoastaan imuilman lämpötilan anturista, jota ei ilmeisesti tässä ole paikallaan. Kuuluisikohan se olla MAF:in kyljessä?

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 23.7.2014 19:12

Eikös se imuilman lämpöanturi ole samojen kuorien sisällä kuin ahtopaineanturi?? 4 napaa liittimessä, joista 2 paineelle ja 2 lämmölle. Välijäähdyttimen jälkeen se on joka tapauksessa oltava.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 23.7.2014 19:19

Imuilman lämpöanturi on maffin kanssa samassa.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 23.7.2014 20:01

Imuilman lämpöanturi on tosian Maf:in yhteydesä ja ahtopaineanturin yhteydessä on sitten seuraava lämpöanturi (olisko ahtolämpö sille suunnilleen oikea termi)
Tarkka vikakoodi saattaisi olla hyödyksi ;)

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 23.7.2014 20:54

2.5tdi v6:ssa ei ole ahtolämpöanturia. Joskus on tullut muutama yksilö vastaan, missä on ollut mafin johtosarjassa hajoamisia liittimen juuresta. Kantse kattoa et johdot on ehjiä.

d0gi
-
Viestit: 117
Liittynyt: 3.11.2006 21:47

ViestiKirjoittaja d0gi » 24.7.2014 7:07

Kiitos vastauksista. Täytynee metsästää jostain tollainen lämpötila-anturi. Tosiaan ahtolämmön anturista en puhunut, mutta tuollainen nelinapainen liitin on kyllä tuossa öljynputsarin edessä. Tuon kun ottaa irti niin hehkuttaa täyden ajan - ei kuitenkaan ilmeisesti mittaa ahtolämpöjä?

En kuitenkaan usko että tuo lämpötila-anturi voi vaikuttaa siten, että ei ahda lainkaan? Voiko tuo luistoneston vikakoodi aiheuttaa jonkin sortin tehojen häviön? Mustaa kuitenkin tulee putkesta kun pääsee kierroksille.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa