Volkswagen golf mk3 1,9 td farkku jarruongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

volsu-td1,9
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 17.7.2014 22:37

Volkswagen golf mk3 1,9 td farkku jarruongelma

ViestiKirjoittaja volsu-td1,9 » 17.7.2014 22:56

Eli takajarrut ei pidä (rumpujarrut) ja on tutkittu jarrupainesäädin ja se toimii, kiristetty niin paljon kun saa (tappi joka on kuusiokololla niin ylös kun saa ja jousi niin alas kun saa) jarrukengän uudet ja puhdistettu, jarrurummut on 20cm halkaisijaltaan eli se mikä pitää ,jarruttaa joten kuten mutta ei tehoja.

Kengät ovat tuolle 20cm halkaisijaltaan olevalle rummulle. Kiristys tappi on kireimmillään ja näyttäs olevan hyväkuntoinen mutta menee pohjaan heti. Eli missä vika

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 18.7.2014 7:35

Mitens se jarrunestettä sisältävä puoli pääsylinteri-työsylinteri-akselilla jaksaa?

Tosin toi kiristystapin (siis se kolmiopala) alas putoaminen on aika kummaa. Onhan varmasti kaikki kasattu oikein? Kokeilutoimenpiteenä voit yrittää kiristää kengät käsijarruvaijereista hollille.

hanski
-
Viestit: 1177
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 18.7.2014 10:01

itsellä oli jokin aika sitten sama ongelma 3-golffissa.
takapäässä ei nimeksikään jarrutehoa..
jarruja ilmatessa huomattiin, ettei nestettä oikein tule. pääsylinteristä oli takapiirin tiivistekumit hajalla, koko sylinterin vaihtamalla auto tuli kuntoon.

eli ootko koittanut ilmata jarruja ja nestettä tosiaan tulee riittävästi pääsylinteriltä?

volsu-td1,9
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 17.7.2014 22:37

jarru

ViestiKirjoittaja volsu-td1,9 » 19.7.2014 12:17

Nestettä tulee hyvin ja ilmattu hyvin, rummussa oleva sylinteri on kunnossa, se vaan ihmetyttää kun kiristys mahdollisuus loppuu kun ei missään ole enää kiristys mahdollisuutta.

Kengät on kasattu oikein ja tarkastettu kolmeenkin otteeseen, tossa on toinen samanlainen volkkari sama kone ja myös farkku niin pitää paremmin takajarrut ja kiristys mahdollisuutta riittää vielä siinä mutta ei erovaisuuksia kengissä, rummuissa, nesteen tulossa, jarrupaineen säätimessä , kiristys tapissa tai edes työsylintereissä

Mika R.
-
Viestit: 14
Liittynyt: 16.8.2011 21:48

ViestiKirjoittaja Mika R. » 19.7.2014 12:36

Tarkista ne säätökiilat, niiden kyljissähän pitää olla hennot hammastukset. Itsellä oli sen verta ruosteiset että pääsivät lipsumaan ja jarruteho olematon.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa