Transporter T5?
Valvoja: ffp jäsenet
Transporter T5?
Hakusessa on käytetty Transportteri T5. Mitä asioita olisi hyvä tarkistaa / ottaa huomioon? Onko tietyissä moottorimalleissa ollut selvästi enemmän ongelmia? Manuaali vai automaatti aski? Käsittääkseni tuosta 2,5TDi on ollut hyviä kokemuksia...?
vikoja
Mulla on 2004 T5, tehokkaimmalla diisselillä (ambulanssi).
Ajettu 430tkm. Heti kun ostin auton niin pumppusuuttimet joutui huoltamaan. Muuten on toiminut ilman vikoja.
Öljynvaihdot ja huollot joutuu tekemään tietysti. Etupäässä on jotain niveliä ja puslia vaihdettu, niiden kuluminenhan on ihan normisettiä.
Etuovien etureunan tiivisteet hajoo joka talvi, mutta ruostetta ei ole tullut edes suomen suolaisilla teillä...
Itte olen ollut tyytyväinen ja vaikka pumppusuutinremppa ei halpa ollut, niin maksaa miellään noista extra hevosvoimista. Ei tarvi sitten porata kun ei kulje mihinkään...
Ajettu 430tkm. Heti kun ostin auton niin pumppusuuttimet joutui huoltamaan. Muuten on toiminut ilman vikoja.
Öljynvaihdot ja huollot joutuu tekemään tietysti. Etupäässä on jotain niveliä ja puslia vaihdettu, niiden kuluminenhan on ihan normisettiä.
Etuovien etureunan tiivisteet hajoo joka talvi, mutta ruostetta ei ole tullut edes suomen suolaisilla teillä...
Itte olen ollut tyytyväinen ja vaikka pumppusuutinremppa ei halpa ollut, niin maksaa miellään noista extra hevosvoimista. Ei tarvi sitten porata kun ei kulje mihinkään...
Mulla on noita kaksi 2 kpl, toinen on niistä myynnissä jos saa mainostaa...
1. Ex poliisi, -05, 131hp koneella. Egr tukittu ja katti tyhjätty, ajettu n 390tkm, huollettu ajallaan. Itse ajanut 20tkm tällä, ei vikoja. Matkailuautoksi rekisteröity eli pienellä verolla. Tämä auto on myynnissä.
2. Ex taxi, -06, 131hp koneella. Koneeseen tehty yhtä sun toista remonttia, ilmeisesti ajettu väärillä öljyillä ja liian pitkillä vaihtoväleillä. Ajettu 540tkm. Kone mennyt uusiksi vuoden sisällä. Ostin n kuukausi sitten laatikkovikaisena suoraan taxikäytöstä, sen jälkeen seuraavat remontit: laatikko, vauhtipyörä ja kytkin juuri vaihdettu. Tuulilasi vaihdettu. Liukuoven modifiointia, rullien vaihto vielä jäljellä. Edessä myöskin imusarjan vaihto puhtaampaan, egr poistettu kokonaan kelloineen päivineen sammutusläppäkotelo/egr palikasta. Myöskin öljynlauhdutin taimikäsenyton imusarjan alla kusee öljyä joten sekin menee vaihtoon.. Melkein unohtui, moottrin etu ja takakannakeiden tyynyt ovat tällä hetkellä korjattu paistamalla uutta kumia mukaan, odottavat vaihtoa kunhan ensi viikolla ehdin.
Aivan hvtin mahtava auto ajaa niin maantiellä kuin kaupungissa, ilmastonti ja webasto molemmissa auttaa myös tuohon käyttömukavuuteen.
Varaosat ovat joko kalliita tai tosi kalliita,... Onneksi löytyy 1 kpl purussa omasta takaa tällähetkellä...
1. Ex poliisi, -05, 131hp koneella. Egr tukittu ja katti tyhjätty, ajettu n 390tkm, huollettu ajallaan. Itse ajanut 20tkm tällä, ei vikoja. Matkailuautoksi rekisteröity eli pienellä verolla. Tämä auto on myynnissä.
2. Ex taxi, -06, 131hp koneella. Koneeseen tehty yhtä sun toista remonttia, ilmeisesti ajettu väärillä öljyillä ja liian pitkillä vaihtoväleillä. Ajettu 540tkm. Kone mennyt uusiksi vuoden sisällä. Ostin n kuukausi sitten laatikkovikaisena suoraan taxikäytöstä, sen jälkeen seuraavat remontit: laatikko, vauhtipyörä ja kytkin juuri vaihdettu. Tuulilasi vaihdettu. Liukuoven modifiointia, rullien vaihto vielä jäljellä. Edessä myöskin imusarjan vaihto puhtaampaan, egr poistettu kokonaan kelloineen päivineen sammutusläppäkotelo/egr palikasta. Myöskin öljynlauhdutin taimikäsenyton imusarjan alla kusee öljyä joten sekin menee vaihtoon.. Melkein unohtui, moottrin etu ja takakannakeiden tyynyt ovat tällä hetkellä korjattu paistamalla uutta kumia mukaan, odottavat vaihtoa kunhan ensi viikolla ehdin.
Aivan hvtin mahtava auto ajaa niin maantiellä kuin kaupungissa, ilmastonti ja webasto molemmissa auttaa myös tuohon käyttömukavuuteen.
Varaosat ovat joko kalliita tai tosi kalliita,... Onneksi löytyy 1 kpl purussa omasta takaa tällähetkellä...
Olen itsekin katsellut tuollaista T5:sta seuraavaksi kulkineeksi. Jos valitseekin tuon tehokkaamman 1,9 TDi:n, niin kerjääkö ongelmia?
Ilmeisesti näissä kaikissa on kaksoismassavauhtipyörät?
Olenko ymmärtänyt oikein, että vauhtipyörä/kytkin, pumppusuutin ja nokka-akseli -remontit ovat kaikki luokkaa 1000-1500 €?
Mitkä ovat yleisimpiä ruostepaikkoja? Sivuoven kahva onkin tiedossa.
Ilmeisesti näissä kaikissa on kaksoismassavauhtipyörät?
Olenko ymmärtänyt oikein, että vauhtipyörä/kytkin, pumppusuutin ja nokka-akseli -remontit ovat kaikki luokkaa 1000-1500 €?
Mitkä ovat yleisimpiä ruostepaikkoja? Sivuoven kahva onkin tiedossa.
1.9 moottorin jatkeena on sellanen laatikko, että ei kestä kuormia.
itellä ainakin on kestänyt aivan hyvin. kohta 250 tkm mittarissa ja samalla laatikolla mennään, harrastuksena autourheilu sekä moottorikelkkailu joten matkassa ja perässä kulkee milloin mikäkin lavetti ja kopissa tavaraa yllinkyllin. Vai tuleekohan sitten ajettua vähän liian varovasti...:) Lastutettuna ollut uudesta asti.
Vähänkin isompi remppa kun on tiedossa niin uutta vaihtokonetta suosittelen. Niitä saa alle 100tkm ajettuna alle 4k€, nopeasti palaa saman verran vaikkapa kansiremontissa. Jos siis kannen joudut vaihdattamaan niin työn osuus hinnasta alkaa olemaan sen verran suuri... Ja kuitenkin sulla on vanha alakerta, vp, turbo, suuttimet ym...
Tietenkin jos työkalut pysyvät käsissä ja joitain suhteita koneistamolle niin sitten kannattanee vielä korjata..
Tietenkin jos työkalut pysyvät käsissä ja joitain suhteita koneistamolle niin sitten kannattanee vielä korjata..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 62 vierailijaa