1.9 tdi ahun dieselpumppu vuotaa.
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 tdi ahun dieselpumppu vuotaa.
Yritin haulla kovasti etsiä,mut en löytänyt. Semmoinen ongelma että pumppu on ruvennut tiputtamaan dieseliä tulipellin puoleisesta päädystä. Putkia kokeiltu kiristää mutta tuntuvat olevan kiinni. Yritin peilin avulla tihrustaa pumpun alle vuotokohtaa, niin huomasin sen vuotavan jostain sieltä päädyn kulmasta. Onko siellä jotain tiivisteitä? Millainen homma on purkaa pumppu pois paikoiltaan(onko jossain ohjeita kyseiseen hommaan) .
https://www.google.com/search?tbm=isch& ... sch%20vp36
On ohjeita bosch vp36, tuo pumppuosa noissa lähes samaa, sähköt kannessa eroa perinteisiin jakajapumppuun.
http://www.netikka.net/vepiku/nestepasennus.htm
O-rengas nestepäässä samaa sukua, hytikkäliikkeestä löydät pelkän tiivisteen ;)
On ohjeita bosch vp36, tuo pumppuosa noissa lähes samaa, sähköt kannessa eroa perinteisiin jakajapumppuun.
http://www.netikka.net/vepiku/nestepasennus.htm
O-rengas nestepäässä samaa sukua, hytikkäliikkeestä löydät pelkän tiivisteen ;)
Viimeksi muokannut sa, 30.6.2014 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu varmasti vienkin,ainoa ongelma on se että Porvoossa on yksi ainoa ukko joka noita tekee...ja tulee lomilta vasta elokuussa...ja tuskin mä sillä tiedolla mitään tee,että sulla on appiukko joka noita tekee(ei ihan hirveesti auta mua),on mullakin appiukko joka ajoi työkseen bussia mutta on jo nyt eläkkeellä;b
tossa toi isompi tiiviste sinne nestepäähän 2460 210 012 ja se pienempi 1460 210 349 sekä sinne jakopäänpuolelle akselille 2460 283 001. mulla aina vuotanut toi isompi nestepään tiiviste , jos on jostain vuotanu. siihen nestepään pienempään tiivisteeseen tarvitsee erik.avaimen , mut muuten ihan simppeliä hommaa.
Ulkomaan foorumeilla on todettu, että nestepään ison O-renkaan saa vaihdettua pumppu paikallaan nestepäätä vähän raottamalla.
Eli nestepään ruuveja just sen verran auki, että O-rengas tulee näkyviin.
Sitten vanha O-rengas poikki, ura puhtaaksi ja uusi O-rengas just venyy nestepään yli paikoilleen.
Tossa ei jouset vielä pääse niin löysälle pumpun sisällä, että tipahtelis paikoiltaan.
Ite en oo kokeillu, koska piti vaihtaa kaikki muutkin tiivisteet = pumppu pöydälle.
Mutta nyt jos joutus pelkän nestepään O-renkaan vaihtamaan, niin tekisin sen noin ;)
PS: En ole dieselkorjaaja ja vain netistä eri ohjeita ja räjäytyskuvia selaamalla ja pähkimällä sain pumpun purettua, putsattua, tiivistettyä, vaihdettua nestepään ja takasin kasaan. Eli ei tarvitse olla dieselkorjaaja, jos omaa maalaisjärkeä ja ruuvimeisseli pysyy kädessä :)
Eli nestepään ruuveja just sen verran auki, että O-rengas tulee näkyviin.
Sitten vanha O-rengas poikki, ura puhtaaksi ja uusi O-rengas just venyy nestepään yli paikoilleen.
Tossa ei jouset vielä pääse niin löysälle pumpun sisällä, että tipahtelis paikoiltaan.
Ite en oo kokeillu, koska piti vaihtaa kaikki muutkin tiivisteet = pumppu pöydälle.
Mutta nyt jos joutus pelkän nestepään O-renkaan vaihtamaan, niin tekisin sen noin ;)
PS: En ole dieselkorjaaja ja vain netistä eri ohjeita ja räjäytyskuvia selaamalla ja pähkimällä sain pumpun purettua, putsattua, tiivistettyä, vaihdettua nestepään ja takasin kasaan. Eli ei tarvitse olla dieselkorjaaja, jos omaa maalaisjärkeä ja ruuvimeisseli pysyy kädessä :)
Hyvin on hinnotellut ittensä :D
Pumpun vaihto ei oo mikään homma, samalla vaihtaa jakohihnan ja kiristäjän ja jakopään stefat.
Senkin pystyy jälleen tekemään ihan itse, vaikka ei ole aiempaa kokemusta asiasta ;) Pitää vaan olla tarkka ja tsekata vaikka kolme kertaa kaikki mitä tekee. Korjausopas on tässä melko hyvä apu.
Itse tuossa pari kk sitten vaihtelin jakopään, 1,9TD koneeseen kylläkin, mutta eikait noi juurikaan toisistaan mekaanisesti eroa..
Ihan hyvä taito opetella, voi vaikka tien päällä vaihtaa kun on vaan työkalut mukana. Ja säästöö tulee heti.
Pumpun vaihto ei oo mikään homma, samalla vaihtaa jakohihnan ja kiristäjän ja jakopään stefat.
Senkin pystyy jälleen tekemään ihan itse, vaikka ei ole aiempaa kokemusta asiasta ;) Pitää vaan olla tarkka ja tsekata vaikka kolme kertaa kaikki mitä tekee. Korjausopas on tässä melko hyvä apu.
Itse tuossa pari kk sitten vaihtelin jakopään, 1,9TD koneeseen kylläkin, mutta eikait noi juurikaan toisistaan mekaanisesti eroa..
Ihan hyvä taito opetella, voi vaikka tien päällä vaihtaa kun on vaan työkalut mukana. Ja säästöö tulee heti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa