2007 2.0tdi BKD tehot hukassa
Valvoja: ffp jäsenet
2007 2.0tdi BKD tehot hukassa
Joo autona olis skooda octavia 2.0tdi dsg. asiasta näyttää olevan monta keskustelua täällä vaan en kehtais ruveta kaikkia osia vaihtamaan.
autossa on seoroovanlainen vika elikkäs.
Normia ajussa (kerran kiihdytyksessä) saattaa yhtä äkkiä heittää tehot pois, pyssäytys tiesivvuun - sammutus ja matka jatkuu. ei vikakoodia. välillä saattaa olla pitkän aikaa että ei tee ja välillä sitten 15km matkalla kerran.
kerran kuukaudessa käyn iisalmi-tampere-iisalmi (n.900km) lenki ajamassa niin yleensä tekee tuo tehojen hävittämisen alla 100km ajettu matkasta ja sitte voi toimia koko matkan ilman ongelmia.
Kerran on tullu vika koodi ja se oli turboahdin / mek.ahdin overboost condition.
eli siis onko joku tietty anturi tai joku juttu missä voi tuo vika olla? en uskoisi että turbossa olisi vikkaa kun kuitenkin toimii hyvin, ei nyvi.
ja vielä sammaan syssyyn kysäsen tuosta PERJKL!! turvavyön lukosta, välillä ajon aikana alkaa kuulua pimputus ja kojetaulu näyttää että ei turvavyö kiinni, vähän heilautat lukkoo niin loppuu ja kohta alkaa taas.
autossa on seoroovanlainen vika elikkäs.
Normia ajussa (kerran kiihdytyksessä) saattaa yhtä äkkiä heittää tehot pois, pyssäytys tiesivvuun - sammutus ja matka jatkuu. ei vikakoodia. välillä saattaa olla pitkän aikaa että ei tee ja välillä sitten 15km matkalla kerran.
kerran kuukaudessa käyn iisalmi-tampere-iisalmi (n.900km) lenki ajamassa niin yleensä tekee tuo tehojen hävittämisen alla 100km ajettu matkasta ja sitte voi toimia koko matkan ilman ongelmia.
Kerran on tullu vika koodi ja se oli turboahdin / mek.ahdin overboost condition.
eli siis onko joku tietty anturi tai joku juttu missä voi tuo vika olla? en uskoisi että turbossa olisi vikkaa kun kuitenkin toimii hyvin, ei nyvi.
ja vielä sammaan syssyyn kysäsen tuosta PERJKL!! turvavyön lukosta, välillä ajon aikana alkaa kuulua pimputus ja kojetaulu näyttää että ei turvavyö kiinni, vähän heilautat lukkoo niin loppuu ja kohta alkaa taas.
Turbon johdesiivet jumiutuvat karstasta ja ahtopaineensäätö takkuaa -> kiihdytettäessä auto yliahtaa ja antaa vikakoodin sekä leikkaa tehot. Tämä on satunnaista omassa autossanikin. Paras ratkaisu olisi purkaa turbon turbiinipää ja puhdistaa mekanismi.
Jos etupenkillä on tavaraa ja auto ilmoittaa että repsikan penkillä istuu joku ilman vöitä? Onko penkin alla olevat sähköliittimet kunnolla kiinni, käytä auki ja kiinni...
Jos etupenkillä on tavaraa ja auto ilmoittaa että repsikan penkillä istuu joku ilman vöitä? Onko penkin alla olevat sähköliittimet kunnolla kiinni, käytä auki ja kiinni...
kerran on jääny vikakoodin kun kojetauluun moottorinvikavalo palamaan. nollauksen jälkeen kun lähti taas tehot pois ja katon vikakoodit niin ei antanu mitään. kyllä tuntuu aika juuttuvasiipisiä nuo urpot olla, ihmettelen vaan kummasti kun normisti saa kiihytellä niin ei mitn ongelmaa ja vetää niinkuin pitääkin (paitsi sen yhden kerran) ja sitten kun normaalisti ajelee suoralla tiellä niin hävittää tehot.
mut kait se on urpo käytettävä irti ja puhisteltava, kuinkahan vtumainen operaatio se irrottelu ja puhistus on? tarviiko pakosarjaa käyttää irti jne jne?
mut kait se on urpo käytettävä irti ja puhisteltava, kuinkahan vtumainen operaatio se irrottelu ja puhistus on? tarviiko pakosarjaa käyttää irti jne jne?
Oliskohan tästä apua http://www.tecalemit.fi/tuotteet/forte- ... bo-cleaner onko kukaan testannut?
tännään koittelen miten siivet liikuskelee niin sen verran liikku kun kello anto peris alas päin, eikä takellellu.
ainut että kun konehuonetta ylhäältä päin kattelin niiin ilmamössömittarin jälkeen tuleva muoviletkun pätkä, ilmamössömittarin jälkeisessa liitoksessa ei ollu lemmari paikallaan ja ol aika väljä liitos, olisko tuosta johtunu että joskus sillon tällöin meni "linkutus tilaan"
ainut että kun konehuonetta ylhäältä päin kattelin niiin ilmamössömittarin jälkeen tuleva muoviletkun pätkä, ilmamössömittarin jälkeisessa liitoksessa ei ollu lemmari paikallaan ja ol aika väljä liitos, olisko tuosta johtunu että joskus sillon tällöin meni "linkutus tilaan"
joo skeida kesti n.700 km ei mitn ongelmaa, oli auto täynnä porukkata ja ajettiin paljon. noh nytten ku emäntä ol töihin ajamassa niin 80km matkalla 3 kertaa vikatillaan ja ei mitn vikakoodia. minkälaista se alakaa tehhä jos ilimamassamittari alkaa mennä? entäs sitten kun ahtopainesäädin alkaa oikutella? antaako se aina vikakoodin vai ei
Venttiili 6Q0 906 625E
Multa löytys tommonen venttiili mötikkä
siis tämä anturi mikä on muovisessa ahtoputkessa enne imusarjaa eli just tämä map anturi (038 906 051 c)
piti alottaa halvemmasta vaihtoehdosta, kait se on jos vielä alkaa oikuttelemaan niin sitten vaihdettava se ahtipaineitten säätö sole tai vai mikä se nyt onkaan mistä lähtee 5 muutakin alipaine letkua
piti alottaa halvemmasta vaihtoehdosta, kait se on jos vielä alkaa oikuttelemaan niin sitten vaihdettava se ahtipaineitten säätö sole tai vai mikä se nyt onkaan mistä lähtee 5 muutakin alipaine letkua
purkaamolta ostin (serkku haki) anturin, 85ktm ajettu, vw caravellesta (2006) peräsin oleva anturi mutta väliäkö tuolla kun oli kuitenkin (038 906 051 c) ja kustansi 30e anturi + 6e postikulut, viikon olis mennyt että olisin saanut osan niin kusti polki ja posti kulki nopeemmin.
kalliimpiakin samoja antureita olis ollu mutta otin halvimman :D
nyt o viikon päivät ajeltu ja ei oo kertaakaan vikatilaan mennyt
en käyny edes marmoritiskiltä kysymässä mut voisin veikata että hinta olis siellä uuvella ollut tuplat ja tilaus tavaraks olis menny?
kalliimpiakin samoja antureita olis ollu mutta otin halvimman :D
nyt o viikon päivät ajeltu ja ei oo kertaakaan vikatilaan mennyt
en käyny edes marmoritiskiltä kysymässä mut voisin veikata että hinta olis siellä uuvella ollut tuplat ja tilaus tavaraks olis menny?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa