VW Passat 1.9 TDI , vm 1999 Turbovika

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jombrero
-
Viestit: 3
Liittynyt: 20.4.2014 22:54

VW Passat 1.9 TDI , vm 1999 Turbovika

ViestiKirjoittaja jombrero » 20.4.2014 23:14

Hei.

Autossani (VW passat 1.9 TDI, 85 kW, AJM, vm 1999) on ilmeisesti hyvinkin tyypillinen vika eli: Kiihdyttäessä turbo menee vikatilaan ja kun auton käynnistää uudelleen niin toimii normaalisti kunnes taas kiihdyttäessä menee
vikatilaan. Autosta vaihdettu MAF -anturi ja N75 anturi uusiin, mutta muuta ei juurikaan ole tehty ja viat säilyneet ennallaan.

Jollakin halpislukijalla antaa vikakoodia 17958

Kyselisinkin, että olisiko pääkaupunkiseudulla asiantuntijoita, jotka pystyisivät tsekkailemaan asiaa VAG-COMilla yms. Ei ensimmäisenä viittis kuitenkaan Laakkoselle viedä korjattavaksi...

Foorumeita selaillessa myös vastaan on tullut vikaehdotuksia hukkaporteista, kattiin ja näin autojen kanssa vähän pelehtineenä ei uskaltais ihan umpimähkään lähteä asioita tutkimaan....

Kiitoksia etukäteen.

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 21.4.2014 1:58

MR Muscle käsittelyä suosittelisin. Lisää tietoa allaolevasta linkistä.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 21.4.2014 8:35

Auton vuosilukua oleellisempi asia on, kuinka paljon autolla on ajettu ja onko turbo ikinä vaihdettu noihin kilometreihin?

jombrero
-
Viestit: 3
Liittynyt: 20.4.2014 22:54

ViestiKirjoittaja jombrero » 21.4.2014 9:29

Aivan. tosiaankin autolla on ahettu n.410 t km , eli kilsoja alkaa ihan mukavasti jo olemaan alla. Edellinen omistaja on tosiaan tulppaillut egr.n tuosta ja en tiedä onko turbolle tehty mitään koko auton eliniän aikana. Itse olen ajanut tuolla n. 60 t km enkä ole tehnyt mitään.

Ongelmat alkoivat hyvin satunnaisesti jo n. vuosi sitten... siis esim. kerran kuussa/kahdessa limb modeen...talven toimi hyvin kunnes nyt keväällä ei enää kestä kierrättää juuri yhtään...

egr.n vieressä on sellainen muovinen vipu ja osasta minulla lähtee kumiletku. Tämä letku on toisesta päästään irti. Voiko joku kertoa mihin letku menee vai onko sillä mitään virkaa egr.n tulppaksen jälkeen?

Hieman kärsivällisyyttä ,allekirjoittanut melko aloittelja näiden juttujen kanssa...

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 21.4.2014 12:08

Tarkoitatkohan nyt Egr ohjaavaa letkua? se yleensä on tyhjillään/tulpattuna.

Kannatta varmaan tehdä tuohon autoon Misteri muskle kylpy niin saa ne paskat pois ahtimesta, saattaa noi ajoittaiset limpit aiheutua ihan yliahdosta.

jombrero
-
Viestit: 3
Liittynyt: 20.4.2014 22:54

ViestiKirjoittaja jombrero » 21.4.2014 12:22

http://postimg.org/image/d6hva73lx/

Eli muistaakseni tuosta punaisen vivian kohdalta lähtevä kumiletku ei johda tällä hetkellä mihinkään ja keltaisen viivan kohdalle tuleva letku on irroitettu ja tulpattu... ei taida olla merkitystä mihinkään?

Lainattu toiselta foorumilta:

"Eli tuo musta kello punaisen viivan kohdalla on sammutusläpän alipainekello.
Ja tuon keltaisen viivan kohdalla on EGR:n alipainekello."

Taidanpa lähteä mr musclea hakemaan... kunhan kaupat aukeepi.

tdi-variant
-
Viestit: 189
Liittynyt: 29.7.2003 23:26

ViestiKirjoittaja tdi-variant » 21.4.2014 19:40

Mulla Passat (awx) tekee selllaista että ahtopaineet piikkaa 2bariin, turbosta kuuluu ihme moukunaa silloin. Mr musclet jo ostettu, mutta kuuluisiko mennä vikatilaan jos vakio softa ??

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 21.4.2014 20:08

Siinä taitaa olla tietty varoaika, hetkellinen ylitys ei vielä laukaise tuota suojatilaa.

Varmasti 2bar todellista ahtoa ettei absoluuttista?

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 21.4.2014 21:42

Joskus se turbo pitää, joka tapauksessa vaihtaa. 400tkm on aika pitkä matka turbolle.

tdi-variant
-
Viestit: 189
Liittynyt: 29.7.2003 23:26

ViestiKirjoittaja tdi-variant » 21.4.2014 21:43

1,2,3-vaihteilla menee 2bar, 4 ja 5-vaihteilla tasaantuu välillä apaut 1.3-1.4bar. Mittarina autogauge.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa