Hei.
Autossani (VW passat 1.9 TDI, 85 kW, AJM, vm 1999) on ilmeisesti hyvinkin tyypillinen vika eli: Kiihdyttäessä turbo menee vikatilaan ja kun auton käynnistää uudelleen niin toimii normaalisti kunnes taas kiihdyttäessä menee
vikatilaan. Autosta vaihdettu MAF -anturi ja N75 anturi uusiin, mutta muuta ei juurikaan ole tehty ja viat säilyneet ennallaan.
Jollakin halpislukijalla antaa vikakoodia 17958
Kyselisinkin, että olisiko pääkaupunkiseudulla asiantuntijoita, jotka pystyisivät tsekkailemaan asiaa VAG-COMilla yms. Ei ensimmäisenä viittis kuitenkaan Laakkoselle viedä korjattavaksi...
Foorumeita selaillessa myös vastaan on tullut vikaehdotuksia hukkaporteista, kattiin ja näin autojen kanssa vähän pelehtineenä ei uskaltais ihan umpimähkään lähteä asioita tutkimaan....
Kiitoksia etukäteen.
VW Passat 1.9 TDI , vm 1999 Turbovika
Valvoja: ffp jäsenet
MR Muscle käsittelyä suosittelisin. Lisää tietoa allaolevasta linkistä.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070
Aivan. tosiaankin autolla on ahettu n.410 t km , eli kilsoja alkaa ihan mukavasti jo olemaan alla. Edellinen omistaja on tosiaan tulppaillut egr.n tuosta ja en tiedä onko turbolle tehty mitään koko auton eliniän aikana. Itse olen ajanut tuolla n. 60 t km enkä ole tehnyt mitään.
Ongelmat alkoivat hyvin satunnaisesti jo n. vuosi sitten... siis esim. kerran kuussa/kahdessa limb modeen...talven toimi hyvin kunnes nyt keväällä ei enää kestä kierrättää juuri yhtään...
egr.n vieressä on sellainen muovinen vipu ja osasta minulla lähtee kumiletku. Tämä letku on toisesta päästään irti. Voiko joku kertoa mihin letku menee vai onko sillä mitään virkaa egr.n tulppaksen jälkeen?
Hieman kärsivällisyyttä ,allekirjoittanut melko aloittelja näiden juttujen kanssa...
Ongelmat alkoivat hyvin satunnaisesti jo n. vuosi sitten... siis esim. kerran kuussa/kahdessa limb modeen...talven toimi hyvin kunnes nyt keväällä ei enää kestä kierrättää juuri yhtään...
egr.n vieressä on sellainen muovinen vipu ja osasta minulla lähtee kumiletku. Tämä letku on toisesta päästään irti. Voiko joku kertoa mihin letku menee vai onko sillä mitään virkaa egr.n tulppaksen jälkeen?
Hieman kärsivällisyyttä ,allekirjoittanut melko aloittelja näiden juttujen kanssa...
http://postimg.org/image/d6hva73lx/
Eli muistaakseni tuosta punaisen vivian kohdalta lähtevä kumiletku ei johda tällä hetkellä mihinkään ja keltaisen viivan kohdalle tuleva letku on irroitettu ja tulpattu... ei taida olla merkitystä mihinkään?
Lainattu toiselta foorumilta:
"Eli tuo musta kello punaisen viivan kohdalla on sammutusläpän alipainekello.
Ja tuon keltaisen viivan kohdalla on EGR:n alipainekello."
Taidanpa lähteä mr musclea hakemaan... kunhan kaupat aukeepi.
Eli muistaakseni tuosta punaisen vivian kohdalta lähtevä kumiletku ei johda tällä hetkellä mihinkään ja keltaisen viivan kohdalle tuleva letku on irroitettu ja tulpattu... ei taida olla merkitystä mihinkään?
Lainattu toiselta foorumilta:
"Eli tuo musta kello punaisen viivan kohdalla on sammutusläpän alipainekello.
Ja tuon keltaisen viivan kohdalla on EGR:n alipainekello."
Taidanpa lähteä mr musclea hakemaan... kunhan kaupat aukeepi.
-
- -
- Viestit: 189
- Liittynyt: 29.7.2003 23:26
-
- -
- Viestit: 189
- Liittynyt: 29.7.2003 23:26
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa