kyseessä Avg eli sama kuin afn 110hp.
1000-3000rpm on vetoja, puutuu 3000rpm jälkeen.
Auto toimii muuten hyvin ja kulkee mukavasti aina 3k rpm asti.
Ei vaimentajia,egr laipattu,ahdin putsattu, Evry kytkimen takana.
ahdot piikkaa 1bar,jatkuvana 0.7-0.9.
maf vaihdettu
alipaine letkut vaihdettu.
savu arvot oli 0, ilman evryä.
forte käsittelyt tehty ja öljyt vaihdettu,ahdin on puhdas.
ei vikakoodeja
Ainut poikkeavuus on N75 (ahtopaineventtiili/solenoidi)
jonka tilalla on Egr:än n18 venttiili..
Voiko toi olla syypää +3000rpm tehojen puuttumiseen?
evryllä/ilman sama puutuminen +3000rpm jälkeen.
Afn tehot hukassa.3-4k rpm
Valvoja: ffp jäsenet
tuntuu että veto on eri luokkaa kuin tuosss 2-3k kohdilla, kiihtyy kyllä mutta pers dynolla tuntee että vaisummaks menee mitä korkeammalle kierrättää.
Joo,saattaa tietysti olla ominaispiirre mutta ei ole tullu ajeltua muilla tdi vehkeillä aikoihin niin ei ole tuntumaa että johtuuko omasta autosta vai onko ihan normaalia.
Joo,saattaa tietysti olla ominaispiirre mutta ei ole tullu ajeltua muilla tdi vehkeillä aikoihin niin ei ole tuntumaa että johtuuko omasta autosta vai onko ihan normaalia.
Heitin pienen lenkin golf 6 dsg:llä jossa 140hp
meni nätisti kunnes vaihtoi 3. ja siinä+3500 jälkeen ei juurikaan tuntunut kiihtyvän, tuntui tuota Afn+evryä tukkoisemmalta.
vastaavalla koneella mutta farmari, pd 115hv+ automaatilla pääsin apukuskiksi.
ei voi kuin todeta että tuntui hyytyvän jo ennen 3000rpm
Osaako kukaan kertoa N75 ja Egr ohjaavan N18 välisiä eroja?
kokeeksi pistin aidon N75 kiinni ja auto keräsi hitaasti ahtoja,eikä piikkiä tullut siinä 2000rpm kohdalla..tuntui tasaisemmalta/tehottomammalta.
N18 ahdot tulee nopeasti ja piikki on siinä 1800-2200 kohdalla.
meni nätisti kunnes vaihtoi 3. ja siinä+3500 jälkeen ei juurikaan tuntunut kiihtyvän, tuntui tuota Afn+evryä tukkoisemmalta.
vastaavalla koneella mutta farmari, pd 115hv+ automaatilla pääsin apukuskiksi.
ei voi kuin todeta että tuntui hyytyvän jo ennen 3000rpm
Osaako kukaan kertoa N75 ja Egr ohjaavan N18 välisiä eroja?
kokeeksi pistin aidon N75 kiinni ja auto keräsi hitaasti ahtoja,eikä piikkiä tullut siinä 2000rpm kohdalla..tuntui tasaisemmalta/tehottomammalta.
N18 ahdot tulee nopeasti ja piikki on siinä 1800-2200 kohdalla.
Muuta eroa niillä ei ole, kuin OUT-pillissä olevan pienen metallisen kuristimen reijän koko. N75:ssa karvan verran isompi reikä kuin EGR-venttiilissä, juuri tuon pehmeämmän toiminnan takia.
Ohjelmoinnilla saa lääkettä tuonne yläkierroksien puutumiseen. Vakiossa TDI:ssä maksimisyöttö tulee karkeasti kierrosvälillä 1750-2500rpm, jonka jälkeen syöttö hiipuu. Koskee niin VE kuin PD moottoreita.
Ohjelmoinnilla saa lääkettä tuonne yläkierroksien puutumiseen. Vakiossa TDI:ssä maksimisyöttö tulee karkeasti kierrosvälillä 1750-2500rpm, jonka jälkeen syöttö hiipuu. Koskee niin VE kuin PD moottoreita.
iso vaikutus tuolla n75 isommalla pillillä pers dynolla mitattuna.
pitää vielä koittaa kun kerkiää että miten aidolla.n75 toimii +3000rpm alueella.
joo kai se softaus olis ainut helpoin tapa korjata asiaa mutta ei halvin.
olis mukava saada edes.1päivän testiksi tuon softan jos ei miellytäkkään niin ei menis rahat hukkaan.
täällä lähin olis voimaa.com mutta en ole kysellyt vielä onko tälläistä mahdollisuutta heillä tarjota.
Selailin nettiä niin osassa sanotaan että n75 heräis ahdin nooeammin ja mahdollistaisi kirkeammat ahdot.
Osaisko joku vahvistaa onko Valko hattuinen se N75 vaiko N18
pitää vielä koittaa kun kerkiää että miten aidolla.n75 toimii +3000rpm alueella.
joo kai se softaus olis ainut helpoin tapa korjata asiaa mutta ei halvin.
olis mukava saada edes.1päivän testiksi tuon softan jos ei miellytäkkään niin ei menis rahat hukkaan.
täällä lähin olis voimaa.com mutta en ole kysellyt vielä onko tälläistä mahdollisuutta heillä tarjota.
Selailin nettiä niin osassa sanotaan että n75 heräis ahdin nooeammin ja mahdollistaisi kirkeammat ahdot.
Osaisko joku vahvistaa onko Valko hattuinen se N75 vaiko N18
Valkohattuinen on N75. Jos N18:lla toimii turbo napakammin, niin kannattanee kellon säätötankoa aavistus lyhentää. Tähänkin kannattaa ottaa VCDS apuun ja katsoa, miten toteutunut ahtopaine vastaa pyydettyä. Vaikuttaa tuo ahtopaine melko alhaiselta. Vakiona taitaa olla 0,95 bar, (ainakin AHF:ssä). Savukartta rajoittaa yläpäässä syöttöä, joten liian pienellä ilmamäärällä ei anna oikein syöttöäkään.
Minulla ollut jo 3 vuotta sama vika omassa AFN Passatissa. N 3000 - 3500 rpm jälkeen ei tehoa. Turbo ei näköjään kierrä. Vikakoodit kertoi aikoinaan että "N75 maadoitusvika", joten se ei vissiin nostanut paineita turboon.
Olen vaihtanut N75 ventiilin, EGR:än, Maf:in, polttoainesuodattimen jo pari kertaa ja ilmasuodattimen kolme kertaa. Mikään ei auta!
N75 ventiili muistaakseni naksui kyllä, joten luulisi sen ainakin toimivan.
Noh, mun ei ole pakko ajaa yli 140lm/h ja yhdellä tankilla pääsen nykyään aina yli 1200km. Ennätys on 1440km yhdellä tankilla vaikka mittarissa on jo 560.000km.
Ainut harmi välillä on että auto hyytyy jyrkässä ylämäessä joskus ihan 90 km tuntivauhtiin vaikka poljin on ihan pohjassa.
Banana
Olen vaihtanut N75 ventiilin, EGR:än, Maf:in, polttoainesuodattimen jo pari kertaa ja ilmasuodattimen kolme kertaa. Mikään ei auta!
N75 ventiili muistaakseni naksui kyllä, joten luulisi sen ainakin toimivan.
Noh, mun ei ole pakko ajaa yli 140lm/h ja yhdellä tankilla pääsen nykyään aina yli 1200km. Ennätys on 1440km yhdellä tankilla vaikka mittarissa on jo 560.000km.
Ainut harmi välillä on että auto hyytyy jyrkässä ylämäessä joskus ihan 90 km tuntivauhtiin vaikka poljin on ihan pohjassa.
Banana
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa