Venttiilivarren kumien vaihto diesel koneeseen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

Venttiilivarren kumien vaihto diesel koneeseen

ViestiKirjoittaja boliisi » 9.4.2014 17:22

Pystyykö venttiilivarrenkumit vaihtamaan ilma että irrottaa kannen?
Kone 1,9TDi AHU VM 1999

lasses
-
Viestit: 608
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 9.4.2014 21:54

mäntä alas, pyykkinarua hehkun reijästä, mäntä ylös?

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 9.4.2014 22:28

..bensa autoon oli joku tehnyt tulpasta "työkalun" silleen että oli katkaissut tulpan sekä porannut reiän ja hitsannut siihen paineilmaletkua varten liittimen. "tulppa" paikalleen ja paineilmaa sylinteriin venttiilin pitäs pysyä paikallaa?? ... en löytänyt enää tuota juttua mistään joten en tiedä toimmiko tuo...

Onko kukaan tehnyt tuota naru "temppua"?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 9.4.2014 22:43

Ainakin Biltema myi aikanaan tuollaista paineilma-adapteria tulpanreikään kyseiseen operaatioon. Toimivuudesta ei tietoa kyllä.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 10.4.2014 9:55

Toimii se.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 10.4.2014 10:06

Toimi se sylinterin paineistaminen ainakin jossain vanhassa bensa-Nissanissa johon vaihdettiin nuo kumit. Tosin toimi tässä tapauksessa vaan kolmossylinteriin asti, jonka kohdalla oli kansipahvissa vikaa ja sen jälkeen alkoi nesteet puskemaan ulos...mutta jos kannentiiviste kunnossa niin pysyyhän ne venttiilit ylhäällä ja nesteet sisällä tuolla konstilla. Tosin en takaa, että on yhtä väljät tilat tdissä kaivella niitä kumeja sieltä kuin oli tuossa japanin tekeleessä.

Stade
-
Viestit: 12
Liittynyt: 22.1.2014 18:57

ViestiKirjoittaja Stade » 13.4.2014 17:44

Narutemppu toimii,kokeiltu bensakoneissa,kunhan vaan kaveri pitää kampiakselissa "vääntöä" ettei venttiili lähde karkuun.

pete99
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 26.2.2011 8:54

ViestiKirjoittaja pete99 » 15.4.2014 19:29

yksi sylinteri kerrallaan,mäntä ylös,vent.jouset pois,siinä tilanteessa ei paljon männän ja venttiilin väliin jää tyhjää ei tipu juuri yhtään alaspäin,ennen jousien irrotusta voi tieten varmistaa painamalla venttiiliä paljonko on tyhjää männän välissä(toimi AHL:ssä varmaan muissakin)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa