Vw jetta 1,9 tdi -07 täristää/nykivää menoa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

petririv
-
Viestit: 8
Liittynyt: 1.11.2011 16:12

Vw jetta 1,9 tdi -07 täristää/nykivää menoa

ViestiKirjoittaja petririv » 4.4.2014 11:30

Moro

Olisi otsikon mukainen liikkumisväline, jonka kanssa alkaa loppumaan todellakin kärsivällisyys ja ennen kaikkea rahat!!
Kytkintä nostettaessa auto tärisi ja kytkinpolkimessa asti tuntui nykytystä. Käytin autoa vw huollossa ja tuomioksi tuli joko kaksoismassavauhtipyörä tai kytkin ja paineasetelma..tai kaikki nämä yhdessä! Autotalliin, joka on loivass ylämäessä ajettaessa kuului ihan paukahduksia jostain..tätä ei saanut demottua aina vaikka yrittikin.

Samalla kun pakka on auki niin päätin sitten vaihtaa valeon paketin (kytkin+ paineasetelma ja kiinteä vauhtis)
Niiden puolesta auto tuntuukin olevan ok tällä hetkellä.
En tiedä oliko näitä oireita jo ennen tätä ko remonttia, mutta nyt kun autoa "ryömittää" sievästi eteen tai taakse päin menee se nykivästi eteen tai taakse päin ja edelleen hieman ravistaa siinä vaiheessa kun kytkin alkaa ottamaan. Oireet tulee hyvin esille kaupunki ajossa, kun lähdetään vaikka hieman ylämäkeen.
Vein auton takaisin huoltoon ja huoltomies sanoi,että kyllä tässä jotain vikaa on.
Auto pukille ja tutkimaan. Kuskin puolen vetari vaihtoon. No oli se väljä ja hyvä vaihtaa,mutta edelleen on sama ongelma. Toisen puolen vetari on kuulemma ok:t kuten myös sisemmät.
Tässä on mennyt nyt rahaa ihan riittävästi, joten olisko ideoita/tietoa mistä tämä nyt johtuu, ettei tarttis ostella osia ja kokeilla!!!

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 4.4.2014 11:41

Moottorin tukikumit? Konepelti auki, joku seisomaan auton vierelle(jalat pois eturenkaan alta) ja jarrua vasten vedätystä. Jos moottori liikkuu maalaisjärjellä ajatellen liikaa, niin siellähän se voisi olla vika? Ikää autolla ei tosin ole mahdottoman paljon, mutta mikseipä se voisi olla moottorin tuentakin rikki. Yksi todella vanha -80 luvun Jetta bensakoneella tuli nähtyä, jossa kone suorastaan pomppasi liikkeelle lähdössä ja piti paukutusta. Joku kumi meni vaihtoon, todennäköisesti etummainen. Sillä se kuitenkin korjaantui.

petririv
-
Viestit: 8
Liittynyt: 1.11.2011 16:12

ViestiKirjoittaja petririv » 4.4.2014 13:38

Okei,ne voisi tarkastaa. Mistähän niitä kannattaisi kysellä? Alkuperäisiä vai saako niitä esim.motonetistä. Ainakaan sivujen kautta pika vilkaisulla oli vain tarjolla 2.0 litraiseen.käykö sama?
Pystyykö ne helposti vaihtamaan itse vai pitääkö saada auto ilmaan reippaasti?

samisalami
-
Viestit: 133
Liittynyt: 27.2.2012 10:37

ViestiKirjoittaja samisalami » 10.4.2014 12:38

Omista kokemuksista sen verran että kaksmassan tilalle vaihtamalla kiinteän, tulee jonkin verran noita täristyksiä erilailla vaikka kaikki olisi kunnossakin, tuo kaksmassahan vaimentaa värinät/tärinät.

Moottorin kannakkeita ei omakohtaisiin kokemuksiin perustuen kannata välttämättä hakea motonetistä, ei juurikaan kalliimmat jossain muussa varaosaputkassa tai jopa marmorilta, nuo motonetin on tupanneet hajoamaan ennenaikaisesti tai ovat jo valmiiksi liian pehmeät ja moottori pääsee jälleen elämään.

petririv
-
Viestit: 8
Liittynyt: 1.11.2011 16:12

ViestiKirjoittaja petririv » 11.4.2014 8:27

Huomenta

Nyt olisi moottorin kannatinkumit tarkastettu ja yksikään ei ollut rikki, joten vika ei ollut siinäkään.
Liikkeelle lähtiessä, kun kytkin alkaa irroittamaan tulee ravistusta. Välyksiä yms alustassa ja moottorin kannatuksessa ei tosiaan tunnu olevan, kun asentajan kanssa sitä on ihmetelty.

Yhtenä vaihtoehtona asentaja sanoi, että moottorinohjauksessa voisi olla jotain? Alakierroksilla polttoaineen syöttö tms..päivityksillä voisi korjaantua.
Minä en enää näistä tiedä, kun en autoista niin paljoa ymmärrä.
Lähinnä siis, että onko tämä nyt ominaisuus ja annanko asian olla vai voisikohan tälle vielä jokin järkevä syy löytyä.
Minulla on ollut näitä 1,9 tdi kamppeita aika monta ja yksikään ei ole näin käyttäytynyt, joten siksi hieman häiritsee.

- Petri

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 11.4.2014 9:21

Tuo meidän v golffi tekee ihan samaa, myös 1.9tdi. Tehnyt sitä aina, olen olettanut kyllä sen johtuvan väljästä tukikumista. Syy oletukseen, on ääni joka tulee jos alkaa välittömästi pakittamaan eteenpäin menon jälkeen --> kuuluu lonksahdus, eli joku siellä antaa jostain periksi.

On jo usean kuukauden ajan pitänyt alkaa ongelmaa tutkimaan, mutta ei ole vielä saanut aikaiseksi.. Tuohon on kaksoismassa + kytkin laitettu noin 30tkm sitten, olettaisin niiden olevan kunnossa vielä.

Vääntö tyhjäkäynnillä tuossa moottorissa on likipitäen olematon verrattuna vanhempiin tdi koneisiin mitä on ollut, joten saattaahan se olla "ominaisuuskin."

petririv
-
Viestit: 8
Liittynyt: 1.11.2011 16:12

ViestiKirjoittaja petririv » 11.4.2014 19:11

Joo, hyvä tietää etten ole ainoa :)
Pitää jatkaa tutkimista tai odotella mitä seuraavaksi hajoa :)
Jotenkin mulla on niin huono tuuri tuon auton kanssa,että siinä on koko ajan jotain rikki.
Juuri vaihdoin sisätilan puhaltimen moottorin kun lakkasi toimimasta.

Mitenhän tämmöisen pelin lastuttaminen..saisiko sillä lisää vääntöjä ihan sinne tyhjäkäynnille asti?

Sopiiko pyörimään ja mikä olisi sopiva rengaskoko.
18" vanteet löytyy autotallista jotka kyllä menee alle. ET luku niissä on 51

petririv
-
Viestit: 8
Liittynyt: 1.11.2011 16:12

ViestiKirjoittaja petririv » 11.4.2014 20:46

Joo, hyvä tietää etten ole ainoa :)
Pitää jatkaa tutkimista tai odotella mitä seuraavaksi hajoa :)
Jotenkin mulla on niin huono tuuri tuon auton kanssa,että siinä on koko ajan jotain rikki.
Juuri vaihdoin sisätilan puhaltimen moottorin kun lakkasi toimimasta.

Mitenhän tämmöisen pelin lastuttaminen..saisiko sillä lisää vääntöjä ihan sinne tyhjäkäynnille asti?

Sopiiko pyörimään ja mikä olisi sopiva rengaskoko.
18" vanteet löytyy autotallista jotka kyllä menee alle. ET luku niissä on 51


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa