1.6 tdi CR 77 kW alavääntö vm. 2010 vs 2012

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Hakku
-
Viestit: 46
Liittynyt: 10.5.2007 13:16

1.6 tdi CR 77 kW alavääntö vm. 2010 vs 2012

ViestiKirjoittaja Hakku » 31.3.2014 12:37

Veljellä on ajossa vm. 2010 Ocu 1.6 TDI CR 77 kW. Tässä on tullut koeajettua uudempia vm. 2012 VAG kulkupelejä(Ocu ja Passat), ja alaväännössä on merkkittävää eroa 1500-2000 rpm välillä uudempien hyväksi.

Onko moottoriin tullut tehtaalta ECU päivityspaketteja, joilla alavääntöero selittyy. Onko komponentteja päivitetty? Moottorikoodit kuitenkin ovat ilmeisesti samat Ocun vm. -10 ja -12:ssa.

Hakku
-
Viestit: 46
Liittynyt: 10.5.2007 13:16

ViestiKirjoittaja Hakku » 1.4.2014 11:42

Tässä on tullut luettua jo liiankin paljon EGR ongelmista 1.6 tdi CR yhteydessä, että voikohan sen vikaantuminen aiheuttaa alaväännön puutetta. Tämä pitää koittaa poissulkea tarkastelemalla ilmamääräpyyntejä yms. VCDS avulla.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 1.4.2014 13:01

Kyllä voi. Täyskaasulla EGR:n pitäisi sulkeutua kokonaan ja sylintereihin pitäisi virrata pelkästään puhdasta ulkoilmaa. Jos läppä takertelee ja koneeseen virtaa jatkuvasti myös palamiskaasuja niin kierrätyskaasut eivät luonnollisestikaan sisällä samaa määrää happea kuin ulkoilma.

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 1.4.2014 18:39

Oon noita viitisentoista dynotellu ja ei noissa ainakaan mitään eroja ole ollut eri softa versioiden tai vuosimallin välillä.

Hakku
-
Viestit: 46
Liittynyt: 10.5.2007 13:16

ViestiKirjoittaja Hakku » 2.4.2014 7:35

EDIT: Kuvassa ilmamäärä ja ahtopaineet seuraavat pyyntiä. EGR pyynti-% ja EGR venttiilin asento %:na.

Onko MAF rikki, turbo jumissa vai egr vena auki?

Kuva

Hakku
-
Viestit: 46
Liittynyt: 10.5.2007 13:16

ViestiKirjoittaja Hakku » 7.5.2014 11:45

Octavian nuhaisuuden ongelma selvisi. Auton ohjelmisto käytiin päivittämässä, jonka jälkeen auto pyytää riittävästi ahtopaineita jo 1500-2000 rpm välillä. Mutta myös oikea vika löytyi alipainelinjasta: EGR jäähdyttimen läpän alipaineletku oli lähes irti (imuputken alla kulkeva linja), jolloin järjestelmän alipaine ei ilmeisesti riittänyt ohjaamaan turbon VN-koneistoa oikein. Siksi ahtopaineet laahasivat pyyntiä, mikä korostui ohjelmapäivityksen jälkeen. Vikakoodia auto ei antanut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa