OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy   Omat asetuksetOmat asetukset   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Yleinen - autot ja liikenne
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
vk
 
Skoda_Octavia 1.4TSI -11, VW_T5 Carsport GLE -08, MB_Sprinter Carsport GLE -11 & -12

LähetäLähetetty: 3.6.2012 23:08    Viestin aihe: Uutta pienehköä umpikaappiperävaunua hankkimassa

Otsikko sen jo kertoo eli

Pientä jarrutonta umpikaappiperävaunua ollaan hankkimassa yritykselle matkatavaran kuljetukseen. Tarjontaa tuntuu olevan jonkun verran ja hintahaarukka aika laaja.
vaatimuksina on:
-jarruton
-koko saa olla aika pieni kunhan MP tai kelkka sopii kyytiin. (eli oisko se sisältä 330x150 vähintään)
-ulkokorkeus noin 220
-luiskattu etuyläreuna
-valkoinen ja/tai teipattavissa
-takaluukku aukeaa alaspäin rampiksi
-yksiakselinen
-laadukkaasti tehty, hyvät sähköt ja materiaalit. Hyvät navat, tulee näkemään paljon maantietä.
-tiivis
-hinta 2000-3000€
-uusi, takuu vähintään 12kk

Pitää vähän kuulostella onko porukalla kokemuksia ja mielipiteitä näistä vaunuista ja valmistajista.

Seuraavia vaunuja/valmistajia olen vähän miettinyt:
http://www.trailerhouse.fi/hopster_traileri.php KALLIS
http://www.nettivaraosa.com/kuljetuskalusto/1094746
http://www.kolumbus.fi/veikkolaakso/perakarryt.htm
http://www.nettivaraosa.com/kuljetuskalusto/1295416
http://www.ht-truck.fi/?koppivaunut,6
http://www.eurowagon.fi/index.asp?t1=2&t2=2&t3=

Suurin kiinnostus kohdistuu nyt noihin Respo Bison kaappeihin. Kohtuullinen hinta ja sopiva koko, mutta ei ole minkäänlaista kokemusta kyseisistä vaunuista.


Kertokaa toki lisää jos on kerrottavaa.
lasses
 
Hirveitä romuja kaikki

LähetäLähetetty: 4.6.2012 11:16    Viestin aihe:

Joku vuosi sitten ostin kaverin muuttokuorman mukana tulleen kapellikärryn pois. Saksasta oli tullut ja muutaman vuoden vanha. Tais olla 400 euroa + kats.

Että sieltä katselisin, jos kärryä etsisin. Tää mun kärry on Thule.

Sitten Tampereella on Aisapojat, jonka kärryjä näkyy paljon.
vk
 
Skoda_Octavia 1.4TSI -11, VW_T5 Carsport GLE -08, MB_Sprinter Carsport GLE -11 & -12

LähetäLähetetty: 4.6.2012 22:13    Viestin aihe:

Respolle löytyi yllättäen pari paikallista edustajaa Oulusta ja ainakin toisella on vaunua varastossa esillä. Pitääkä käydä tutustumassa tekeleeseen. Hinta vaikutti hyvinkin kohtuulliselta.

Kertokaahan niitä kokemuksia näistä muistakin kopeista ja valmistajista. Kärry tulee aika hyvin julkiseen käyttöön joten pienelle valmistajalle saattaisi olla hyvä dilli tehdä mulle kärry.
vk
 
Skoda_Octavia 1.4TSI -11, VW_T5 Carsport GLE -08, MB_Sprinter Carsport GLE -11 & -12

LähetäLähetetty: 5.6.2012 23:28    Viestin aihe:

Eikö ole kellään kokemuksia tuosta virolaisesta Resposta????

Hinta on ainakin merkittävästi halvempi kuin vastaavilla kotimaisilla. Miten laatu?

Myykö noita Thulen kaappeja Suomessa kukaan?
ConD
 
VW Jetta VI (ex G4, Touran TDI)

LähetäLähetetty: 6.6.2012 5:26    Viestin aihe:

Ei nyt suoraan tuosta kaappikärrystä kokemusta mutta resposta kuitenkin...

Firmalla on työveneen trailerina respon jarruton kärry, noin 2v vanha. Siihen joutuu nyt käytännössä vetämään sähköt uusiksi kun ovat hapettuneet sieltä-täältä solmuun. Muutenkin laatu on vähän niin-ja-näin sähköjen osalta, kun osa liitoksista on suojaamattomia rosvoliitoksia venetrailerissa, kaikki valot eristämättömiä jne.

Oikeastaan koko 2v nuiden valojen kanssa on saanut painia, kun osasta autoista polttaa koukun sulakkeet tai polttimot takavaloista.

Mutta käy katsomassa ja jos nuo sähköt vaikuttavat yhtään paremmin tehdyiltä kuin tuossa meidän härvelissä, niin osta pois.
vk
 
Skoda_Octavia 1.4TSI -11, VW_T5 Carsport GLE -08, MB_Sprinter Carsport GLE -11 & -12

LähetäLähetetty: 9.6.2012 22:13    Viestin aihe:

kävinpä katsomassa kärryjä. Todella siistejä kärryjä sillain ulkoisesti. Hyvät saumat ja tyylikäs kokonaisuus kun on täysin valkoinen ilman alumiinilistanurkkia. Seinät hiukan ohuet ja lasikuitua ilmeisesti. Jos tuohon tulee kovaa jotain niin läpi menee. Sähköjohdot näkyivät pohjassa samalla tyylillä kuin muulissa oli eikä niissä mitään epäilyttävää ollut. Takaumpiot vaikuttivat lujilta. Todennäköisesti vedän sähköt kokonaan itse uudestaan kun tulee vähän ylimäräistä valoarsenaalia niin eipä näille ole hirveästi väliä. Ja vaikka antaisi noiden ollakin, on kärryllä kahden vuoden täystakuu ja maahantuoja ja huolto Oulussa. Myyjä sanoi että kahdeksan vuoden aikana yksi kärry on käynyt takuuhuollossa. Kova väite jota voi hiukan epäillä.

Hinta vaan aika paljon kovempi kuin valmistajan sivulla. Jotain höpisi että niissä ei olisi veroja. Ilmeisesti arvonlisäveroa tarkoitti mutta siinä tapauksessa tarjous olisi nollakatteella ja tätä on vähän vaikea uskoa.
Osaako joku kertoa tuosta viron veron ilmoituskäytännöstä kun ei tuo nettisivuilla oleva suomen hinta ole lähelläkään sitä mitä pyytävät.
cool blue
 
Audi A8 & 100 & 80 E-max 110S

LähetäLähetetty: 17.6.2012 18:26    Viestin aihe:

Ei kai noi valot voi tuottaa tuskaa kun 30e saa valmiiksi kasatun takavalopaneelin, jossa on riittävän pituinen johto ja pistoke valmiiksi. Sen kun ruuvaa kiinni vaan.
Mulla on tuollainen ylimääräisenä tallissa ja sillä on aina hyvä kokeilla onko autossa vai kärryssä vikaa jos valot ei toimi.
vk
 
Skoda_Octavia 1.4TSI -11, VW_T5 Carsport GLE -08, MB_Sprinter Carsport GLE -11 & -12

LähetäLähetetty: 6.12.2012 20:39    Viestin aihe:

Päivitetäänpä kokemuksia jos joku tätä joskus lukee.

Respo tuli ja nyt sillä on ajeltu pari kuukautta ja parikymmentä tuhatta kilometriä.
En tiedä mistä johtuu mutta Sprinterin perässä käyttäytyy erittäin hyvin ja vaikuttaa todella kevyeltä. Vertailukohtana käytän vastaavan kokoista uutta Eurowagonia jota on myös tullut vedettyä samalla vetoautolla.

Ainakin toistaiseksi sähköt ovat toimineet, mutta takaumpiot ovat vahvasti huurteessa sisäpuolelta eli nuo eivät ainakaan ole vesitiiviit.

Etureuna ja katto on erittäin sileää lasikuitua? ja erittäin helppo pitää puhtaana. Seinät on sitten karheampaa jotain ja vaatii vähän enemmän liuotinta että saa suolat irti.

Takaluukun astinpinnan karhennus on erinomainen. Jalka tarttuu nyt talvellakin vaikka ois luntakin päällä. Molemmat ovet pitävät hyvin märässä kelissä ajaessa mutta painepesurin kanssa touhutessa sivuovi päästää vettä sisälle. Luukkuissa on ikäviä saumoja joiden pitäminen puhtaana on toivotonta. Sama ylä- ja takareunan silikonisauman kanssa. Päivässä musta ja hankala puhdistaa.

Mutta yhteensä erinomainen kärry. Ei mitenkään huippuedullinen mutta edullisempi kuitenkin kun muut ja ainakin osittain vaikuttaa paremmalta. Voin tällä kokemuksella suositella.

EDIT: En nyt ala mainostamaan omaa hintaa kun siihen liittyi kaikkea muutakin isoa hankintaa ja yhteystyökuviota ja kärry oli hieman perusversiota varustellumpi. Tarjouksen tälläisestä voi kysyä vaikka Oulusta Tullin Pultista Alatalon Teuvolta. Kyseinen mesta on maahantuoja ja pitävät suosittuja malleja varastossa valmiina.
http://www.pulttiketju.fi/tullinpultti/yhteystiedot.htm


Viimeinen muokkaaja, vk pvm 8.12.2012 22:05, muokattu 1 kertaa
peeki
 
T4:2.5TDI ja 2,4 bussi, Touran 1.9TDI-06, Passat- 1.8T-02, T5-06; ex poliisi

LähetäLähetetty: 8.12.2012 15:38    Viestin aihe:

Mihin hintaan saa noita kärryjä?
_AMIS_
 
Jetta 1.6 -90

LähetäLähetetty: 8.12.2012 16:08    Viestin aihe:

Otsikko hämäs kyllä pahasti... sanoisin noita peräkärryiksi, en perävaunuiksi... Umpikaappipv:stä tuli mieleen jotakuinkin
ybi
 

LähetäLähetetty: 8.12.2012 16:36    Viestin aihe:

Minkäs me sille voidaan jos et tiedä oikeita nimiä.
Lainaus:
Auton perävaunut jaetaan kokonaismassan perusteella seuraaviin luokkiin:

1) O1-luokan ajoneuvon (kevyt perävaunu) kokonaismassa on enintään 0,75 tonnia;

Lähde:trafi.fi
_AMIS_
 
Jetta 1.6 -90

LähetäLähetetty: 8.12.2012 16:54    Viestin aihe:

Kyllä mä tiesin että ne on (lakitekstissä) perävaunuja. Hämäs se silti.
Slantsix
 
-95 Golf Variant VR6 Syncro

LähetäLähetetty: 8.12.2012 17:06    Viestin aihe:

Valitettavasti me ei voida mitään sinun rajoittuneelle käsityskyvylle.
Hart
 
Golf IV GTi -Sonic

LähetäLähetetty: 8.12.2012 17:25    Viestin aihe:

Lainaus:
Kyllä mä tiesin että ne on (lakitekstissä) perävaunuja. Hämäs se silti.


Ja pakko oli saada oma sana taas kerrottua? Toivonut, että jospa joku päivä herra, jonka nimeä en nyt mainitse, tajuaa olla kirjoittamatta jos ei ole mitään muuta kuin turhaa mussutettavaa joka asiaan, mutta ei.

Oletusarvo minusta FFP:ssäkin on, että ollaan aikuisia ihmisiä, jotka keskustelevat ja neuvovat toisia autoilusta kiinnostuneita ihmisiä. Trollausta voi harrastaa vaikka täällä:
http://www.aamulehti.fi/Etusivu

1. Selaa sivustoa
2. Etsi sinua kiinnostava uutinen
3. Trollaa minkä ehdit
4. Jos ei löydy trollattavaa, niin siirry suomi24:seen tai vauva.fi:hin. Vain taivas on siellä rajana.

Kiitos ja anteeksi OT.
PabloNeruda
 
C3

LähetäLähetetty: 8.12.2012 18:18    Viestin aihe:

Lainaus:
Ja pakko oli saada oma sana taas kerrottua? Toivonut, että jospa joku päivä herra, jonka nimeä en nyt mainitse, tajuaa olla kirjoittamatta jos ei ole mitään muuta kuin turhaa mussutettavaa joka asiaan, mutta ei.

Oletusarvo minusta FFP:ssäkin on, että ollaan aikuisia ihmisiä, jotka keskustelevat ja neuvovat toisia autoilusta kiinnostuneita ihmisiä. Trollausta voi harrastaa vaikka täällä:
http://www.aamulehti.fi/Etusivu

1. Selaa sivustoa
2. Etsi sinua kiinnostava uutinen
3. Trollaa minkä ehdit
4. Jos ei löydy trollattavaa, niin siirry suomi24:seen tai vauva.fi:hin. Vain taivas on siellä rajana.

Kiitos ja anteeksi OT.


Nyt pitäisi löytyä se tykkää-nappi tästä foorumista :D
Näytä edelliset viestit:   
Vastaa viestiin    ffp Foorumin päävalikko -> Yleinen - autot ja liikenne Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa