Mistä kohti aukastaan se pönttö, jos tai kun se hiukkasloukku alkaa olemaan täynnä ja pakkopolttokaan ei enää auta? Kaiketi KAT on siellä ylimpänä ja se jätetään paikalleen vai tyhjennetäänkö koko pönttö?
VAi tehdäänkö rälläkällä aukko alalaitaan ja pikkataan se DPF kenno palasina ulos?
DPF:n tyhjennys 1.6 TDI CR
Valvoja: ffp jäsenet
Juu, toi on tiedossa ja softafirmalta on tarjouskin. Kysymys kuuluukin, että jätetäänkö se loukun yläosan katalysattori paikalleen ja jos jätetään, niin koittas rälläköidessä avata pöntön niin, että se katti jäis ehjäksi.
Tarkotus tehdä kotitallissa se pöntön tyhjennys ja viedä auto ohjelmoitavaksi sen jälkeen. Säästää satasia, kun loukun irrotus isotöinen.
Tarkotus tehdä kotitallissa se pöntön tyhjennys ja viedä auto ohjelmoitavaksi sen jälkeen. Säästää satasia, kun loukun irrotus isotöinen.
Ainakaan tuossa kuvassa kennot näyttäisivät olevan yhtä yleensä ovat aina erilliset mitä on aukonut noita.
http://www.responsechips.com/images/nw1 ... 00x250.jpg
Joissain malleissa kennojen kat ja dpf välissä oli lämpö anturi josta tiesi tuon kennojen välin joskin kaikki on tullut otettua pois noita availlessa pelti kun on prässätty keraamisten kennojen päälle nii lujalle etteivät pääse liikkumaan.
Kennoja en hakkaamaan lähtisi on muuten jonkun verran tuota ympäristölle niin vaarallista tuhkaa omassa kärsässä..
http://www.responsechips.com/images/nw1 ... 00x250.jpg
Joissain malleissa kennojen kat ja dpf välissä oli lämpö anturi josta tiesi tuon kennojen välin joskin kaikki on tullut otettua pois noita availlessa pelti kun on prässätty keraamisten kennojen päälle nii lujalle etteivät pääse liikkumaan.
Kennoja en hakkaamaan lähtisi on muuten jonkun verran tuota ympäristölle niin vaarallista tuhkaa omassa kärsässä..
Jos siinä on erillinen katti, mutta samassa pöntössä DPF:n kanssa, niin ehdottomasti jätä paikoilleen, muuten haisee pahalle. Passateissa olen törmännyt sellaisiin suodattimiin, joissa ei ole varsinaista kattia ollenkaan, vaan DPF:n kennon moottorinpuoleinen pää on hieman erin näköinen, kuin toinen pää. Tässä siis katti jotenkin rakennettu DPF:n yhteyteen. Niissä joutuu tyhjentämään koko paketin.
Katin ja DPF:n välisen kohdan näkee myös siitä, missä paine-eroanturin ensimmäinen putki menee pönttöön.
Katin ja DPF:n välisen kohdan näkee myös siitä, missä paine-eroanturin ensimmäinen putki menee pönttöön.
-
- -
- Viestit: 33
- Liittynyt: 11.10.2014 9:43
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 67 vierailijaa