Bora AJM kansipahvi rikki ?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 189
- Liittynyt: 29.7.2003 23:26
Bora AJM kansipahvi rikki ?
Letkut kivikovat, alavesiletku jääkylmä,paisarin ylivuotoreiästä tulee kovilla kierroksilla hieman nestettä, sisälle tulee kuumaa ja välilllä kylmää ilmaa. Öljyt ok, ja mielestäni nesteen joukossa ei öljyä. Ei savuta, kulkee normaalisti. Kansipahvi vaihdettu 160tkm kohdalla, nyt mittarissa 355 tkm. Olisiko pahvi taas mennyt, vai voiko termostaatti tehdä noin jos on rikki ?
Koneena 1.9 tdi AJM.
Koneena 1.9 tdi AJM.
-
- -
- Viestit: 189
- Liittynyt: 29.7.2003 23:26
Pari viikkoa sitten tehty touraniin kansiremontti. Oli juuri samat oireet.
Vaihdoin seuraavat osat:
- Nokka-akselin laakerit 50€
- Kansipultit 25€ sarja
- Kansipahvi sekä imu- ja pakos. tiivisteet 40€ yht.
- Hehkutulpat n.100€ yht.
- Suuttimien tiivistesarjat, 100€ yht.
- kannen painetesti ja oikaisu 190€.
Tuostapa hintahaarukkaa ilman työtä.
Vaihdoin seuraavat osat:
- Nokka-akselin laakerit 50€
- Kansipultit 25€ sarja
- Kansipahvi sekä imu- ja pakos. tiivisteet 40€ yht.
- Hehkutulpat n.100€ yht.
- Suuttimien tiivistesarjat, 100€ yht.
- kannen painetesti ja oikaisu 190€.
Tuostapa hintahaarukkaa ilman työtä.
-
- -
- Viestit: 189
- Liittynyt: 29.7.2003 23:26
-
- -
- Viestit: 189
- Liittynyt: 29.7.2003 23:26
-
- -
- Viestit: 189
- Liittynyt: 29.7.2003 23:26
Ei todennäköisesti johdu termarista tai korkista. Sitten kun kierroksia/tehoa tulee lisää, paine sylintereissä kasvaa työtahdin aikana niin paljon, että pakokaasua pääsee jäähdytysjärjestelmään. Tämä sitten heikentää nesteen kiertoa ja lämppärissäkään ei sitten kierrä nestettä. Näin itse sen ajattelisin.
Onko paisuntasäiliö ruvennut sisältä paskaintumaan? Itellä oli nuo kaikki oireet ja pikkuhiljaa paisuntasäiliö muuttui mustaks sisältä. Tein itse kansiremontin ja hintaa tuli noin 1000€, tästä tosin noin 500€ meni koneistamolle kun plaanasivat, vaihtovat pari venttiiliä ja kaikki ohjurit. samalla myös vaihdoin kaikki nostimet kun kolmessa oli kulumista.
-
- -
- Viestit: 189
- Liittynyt: 29.7.2003 23:26
Toinen pointti on, että onko tuon ensimmäisen remontin yhteydessä oikeasti tuo kansi plaanattu suoraksi vai vaihdettu vain kansipahvi. Sitten noita firmojakin on moneen lähtöön (Halvalla ei saa hyvää). Eikä tuo lohkokaan aina ole täysin suora eli jos vain kansi oikaistaan ja lohko on kiero, niin lopputulos voi olla täysin sama.
-
- -
- Viestit: 189
- Liittynyt: 29.7.2003 23:26
-
- -
- Viestit: 189
- Liittynyt: 29.7.2003 23:26
-
- -
- Viestit: 189
- Liittynyt: 29.7.2003 23:26
Noniin, aamulla alettiin purkamaan. Vesipumppu vuosi aika huolella. Lyötiin uusi pumppu ja tulille. Ei tee painetta, ja alavesiletku lämpeää. Ajossa aluksi puhalsi lämmintä ja sitten viileni. Koneessa kiertää nyt vesi kunnolla, eikä lykkää nestettä ulos. Olisiko voinut vetää ilmaa kun vesipumppu vuosi ja siksi lykkäsi nestettä ulos ? Nyt näyttäisi ettei ole pahvi mennyt, kos ne paskaklöntit oli vanhasta kansiviasta. Korjaaja epäili että lämmityslaitteen kenno olisi tukossa tai ilmastoinninlämmönsäädin rikki. Nooh, seuraillaan tilannetta.
-
- -
- Viestit: 189
- Liittynyt: 29.7.2003 23:26
No niin purampa omaa ongelmaa vähän tähän topikkiin, ku ei viiti uutta alottaa. AJM- motista kyse (ylläri) , mietin tuossa vaan että voiko tuota jäähytysjärjestelmän painetta mitenkään järkevästi mitata? Tiedän että siellä kuuluu sitä jonku verran olla, mutta ku epäilen että tossa itellä sitä on ihan liikaa.
Pyöräytin tuossa eberiä yks aamu ja sen jälkeen huomasin että jäähytysnestettä ei ollu ennää yhtään. Ei ollu lammikkookaan alla. Sitten aloin tota asiaa tarkkaileen ni huomasin että sitä nestettähän katoaa ja painetta paisarissa tuntuu olevan. Nyt huomasin sitten että tiputtaa nestettä syylärin alalaidasta että periaatteessa vuotokohta on selvä, MUTTA miten jos tuolla järjestelmässä on tuota painetta ihan liikaa ni eihän sitä tollanen muovipääsyyläri kestä vaikka uuden vaihtaskin, saa vaan hypätä vuotokohdasta seuraavaan, ku kaikki liitokset antaa periksi. Kone on AJM- Auto on golffi kansiremppa on tehty ja vaihettu metallinen lamellitiiviste, rempan jälkeen ajettu vajaa 100tkm. Lämmöt ei seilaa ja vedot on tallella.
Edit. Sen verta vielä tuossa testailin että ajon jälkeen ylävesiletku joka menee syyläriin tuntu aika kovalta, että painetta on. Olisko syyläri sitten tukossa..
Pyöräytin tuossa eberiä yks aamu ja sen jälkeen huomasin että jäähytysnestettä ei ollu ennää yhtään. Ei ollu lammikkookaan alla. Sitten aloin tota asiaa tarkkaileen ni huomasin että sitä nestettähän katoaa ja painetta paisarissa tuntuu olevan. Nyt huomasin sitten että tiputtaa nestettä syylärin alalaidasta että periaatteessa vuotokohta on selvä, MUTTA miten jos tuolla järjestelmässä on tuota painetta ihan liikaa ni eihän sitä tollanen muovipääsyyläri kestä vaikka uuden vaihtaskin, saa vaan hypätä vuotokohdasta seuraavaan, ku kaikki liitokset antaa periksi. Kone on AJM- Auto on golffi kansiremppa on tehty ja vaihettu metallinen lamellitiiviste, rempan jälkeen ajettu vajaa 100tkm. Lämmöt ei seilaa ja vedot on tallella.
Edit. Sen verta vielä tuossa testailin että ajon jälkeen ylävesiletku joka menee syyläriin tuntu aika kovalta, että painetta on. Olisko syyläri sitten tukossa..
Viimeksi muokannut ryynanen, 21.9.2014 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paineen vois mitata vaikka laittamalla haara paisuntasäiliöön tulevaan ohueen letkuun ja siihen vaikka halpa öljynpainemittari kiinni.
Tai sitten vaan varmuudeksi uusii säiliön korkin, siinä kun tulee varoventtiili mukana. Ei muistaakseni paljoa maksanut kun itselle ostin, edellinen omistaja kun oli heittänyt koko varoventtiilin mäkeen...
Tai sitten vaan varmuudeksi uusii säiliön korkin, siinä kun tulee varoventtiili mukana. Ei muistaakseni paljoa maksanut kun itselle ostin, edellinen omistaja kun oli heittänyt koko varoventtiilin mäkeen...
Mistä kohdin syylärin alalaitaa tippasee? Nelos-Golffissa kuljettajan puolen syylärin alanurkassa on ainakin järjestelmän tyhjennysproppu. Ettei siinä vuotaisi O-rengas tai ettei jopa vain olisi löysällä kun on kiertämällä aukaistava/suljettava. Niin harvalla nousullakin jenga, että 90-asteen kääntö avaa ja sulkee täysin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa