Tuli ostettua tuollainen '95 TDi Golf 1z-tekniikalla, jossa on nyt ilmennyt erinnäisiä ongelmia.
Parin päivän aikana on aamuisin kylmällä moottorilla alkanut tyhjäkäynti pätkimään/leijaamaan ja välillä rynkyttääkin hiukan. Kaasua hiukan painaessa tulee putkesta mahdoton musta savupölläkkä, mutta jää rynkyttämään siltikin. Aivan kuin se vetäisi itsenä vikatilaan. Ajossa tuo ilmenee ajoittaisena pätkimisenä. Hetken ajettua ja auton oltua sammuksissa pienen hetken, niin toimii taas normaalisti.
Aiemman omistajan toimesta tuohon on joku lastu laitettu, muuten tekniikka on aivan vakio. Itse taasen vaihdoin 2000km takaperin polttoainesuodattimen, ilmansuodattimen sekä öljyt koneeseen ja vaihdelaatikkoon. Moottorinkannatin kumet ovat vaihtolistalla, mutta vaikuttaako ne mitenlin paljon toimintaan? Vaihdelaatikon kannatin on huonoimmassa jamassa (Ilmenee moottorin tärisemisellä pakittaessa, moottorijarruksessa taasen vonkaisee hiukan.)
Vikakoodinlukulaitteita ei ole, joten mahdollisuutta lukea niitä ei tällä hetkellä ole.
Kiitokset vinkeistä etukäteen!
1z ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Ehdotuksia:
Jokunen hehkutulppa pimeänä.
Ilmaa polttoaineputkessa. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=101572
Jokunen hehkutulppa pimeänä.
Ilmaa polttoaineputkessa. http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=101572
Viimeksi muokannut jukki60, 26.12.2013 14:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onko tällä mötikällä mitä merkitystä polttoaineen saannin suhteen? Ja mikä tuo on? Joku pumpun rele?
http://joonas00.kuvat.fi/kuvat/MkIII+Go ... 3%A4miset/
Tuo nimittäin virrat päälle laittaessa rätisee samalla lailla kuin viallinen rele, välillä hiljaa ja välillä erittäin kovaa.
Vika myös pahentunut sen verran, että nykii ja pätkii nyt lähestulkoon kokoajan. Aivan kun se ei tosiaan saisi polttoainetta tarpeeksi.
http://joonas00.kuvat.fi/kuvat/MkIII+Go ... 3%A4miset/
Tuo nimittäin virrat päälle laittaessa rätisee samalla lailla kuin viallinen rele, välillä hiljaa ja välillä erittäin kovaa.
Vika myös pahentunut sen verran, että nykii ja pätkii nyt lähestulkoon kokoajan. Aivan kun se ei tosiaan saisi polttoainetta tarpeeksi.
Kuulostaa kyllä pumppu ongelmalta. Itsellä ollut parissa passatissa vastaavaa vikaa. Varsinkin jos kylmänä reippaammin anto kaasua, meni ihan "tukkoon" koko kone, ei ottanut kierroksia ja kärysi kuin vanha mersu.
Molemmilla kerroilla auttoi, kun putsasi määränsäätimen, oli 500tkm pumpuissa takana, niin metallimujua kertynyt sisään. Sen putsailu riitti, jotta alkoi taas laitteet toimia, kuten suunniteltu. Suht helppo toimenpide, mikäli löytyy vcds, kolvi ja tinaa sekä perustyökalut ja hieman mielenkiintoa.
Molemmilla kerroilla auttoi, kun putsasi määränsäätimen, oli 500tkm pumpuissa takana, niin metallimujua kertynyt sisään. Sen putsailu riitti, jotta alkoi taas laitteet toimia, kuten suunniteltu. Suht helppo toimenpide, mikäli löytyy vcds, kolvi ja tinaa sekä perustyökalut ja hieman mielenkiintoa.
Kävin vikakoodit lukemassa läheisellä huoltamolla ja sieltä löytyi seuraava koodi.
00765 Modulating piston movement sensor (G149)
Kotona sitten rämpläsin, avasin ja putsailin pumpulle meneviä johtoja sekä liittimiä, jonka myötä vika tuntui häviävän tyystin.
Eli jonkun sortin kosketus/kosteushäiriö tuntui olevan kyseessä. Täytyy nyt seurailla, että mihin suuntaan etenee.
Kiitokset kaikille ehdotuksista!
00765 Modulating piston movement sensor (G149)
Kotona sitten rämpläsin, avasin ja putsailin pumpulle meneviä johtoja sekä liittimiä, jonka myötä vika tuntui häviävän tyystin.
Eli jonkun sortin kosketus/kosteushäiriö tuntui olevan kyseessä. Täytyy nyt seurailla, että mihin suuntaan etenee.
Kiitokset kaikille ehdotuksista!
Jatketaan samassa aiheessa..
Tuli vaihdettua nyt tuohon 1z:taan ahdin vähemmän ajettuun ja parempikuntoiseenkin.
Nyt kun sain auton käynnistyskuntoon, niin päätti pölläyttää pakokaasut pihalle jostain pakosarjan alueelta ja kaasua antaessa säkättää/nakuttaa kuin venttiilivikainen.
Hetken tutkailtuani huomasin, että pakosarjan ja turbon välinen laippaa fuskaa, josta tuo pakokaasu sekä säkättävä ääni kierroksia antaessa kuuluu.
Nyt seuraakin kysymys, että saako sinne marmoritiskiltä tiivistettä ollenkaan, kun alunperin siellä ei sellaista ole, jostain kumman syystä. Vai joudunko irroittamaan pakosarjan seka turbon ja käyttämään ne tasopinnat oikaisussa, jos ne pinnat on jostain kumman syystä pääseet menemään hiukan kieroon.
Ensiksi kyllä meinasin, kunhan monttu tai nosturi vapautuu jostain hetkeksi käyttöön, niin yrittää kiristää niiden pakosarjan päällä olevien pulttien lisäksi myös siellä alapuolella olevaa mutteria, johon ei yläkautta pääse käsiksi. Toivotaan, että korjaantuisi sillä.
Kiitokset niille etukäteen, jotka asiasta enemmän tietäisivät kuin minä
Tuli vaihdettua nyt tuohon 1z:taan ahdin vähemmän ajettuun ja parempikuntoiseenkin.
Nyt kun sain auton käynnistyskuntoon, niin päätti pölläyttää pakokaasut pihalle jostain pakosarjan alueelta ja kaasua antaessa säkättää/nakuttaa kuin venttiilivikainen.
Hetken tutkailtuani huomasin, että pakosarjan ja turbon välinen laippaa fuskaa, josta tuo pakokaasu sekä säkättävä ääni kierroksia antaessa kuuluu.
Nyt seuraakin kysymys, että saako sinne marmoritiskiltä tiivistettä ollenkaan, kun alunperin siellä ei sellaista ole, jostain kumman syystä. Vai joudunko irroittamaan pakosarjan seka turbon ja käyttämään ne tasopinnat oikaisussa, jos ne pinnat on jostain kumman syystä pääseet menemään hiukan kieroon.
Ensiksi kyllä meinasin, kunhan monttu tai nosturi vapautuu jostain hetkeksi käyttöön, niin yrittää kiristää niiden pakosarjan päällä olevien pulttien lisäksi myös siellä alapuolella olevaa mutteria, johon ei yläkautta pääse käsiksi. Toivotaan, että korjaantuisi sillä.
Kiitokset niille etukäteen, jotka asiasta enemmän tietäisivät kuin minä
Niin arvelinkin hiukan.
Täytyy nyt yrittää ensin kokeilla kiristää ne pultit, jos jääny löysälle. Jos ei auta, niin irroitettava koko paketti taas ja käytettävä oikaisussa ja laitettava vielä lisäksi tiiviste väliin, jos tosiaan sattuu löytymään marmorilta sinne käypäinen tiiviste. Vai saako mistään sellaista kuumutta kestävää tiivistearkkia, josta voisi itse sinne leikellä käypäisen tiivisteen?
Täytyy nyt yrittää ensin kokeilla kiristää ne pultit, jos jääny löysälle. Jos ei auta, niin irroitettava koko paketti taas ja käytettävä oikaisussa ja laitettava vielä lisäksi tiiviste väliin, jos tosiaan sattuu löytymään marmorilta sinne käypäinen tiiviste. Vai saako mistään sellaista kuumutta kestävää tiivistearkkia, josta voisi itse sinne leikellä käypäisen tiivisteen?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa