Vw polo 9N 1.9 sdi 02 sammuu ajosta
Valvoja: ffp jäsenet
Vw polo 9N 1.9 sdi 02 sammuu ajosta
Ongelma alkoi kun auton etu rengaat upposivat pihaan. Edes takaisin koitin montusta pois auto hyytyi eikä startilla käymään.
Hehku relettä kun remputtaa edes takaisin startatessa saa auton käymään, pääsee hetken ajamaan niin hyytyy 80kmh vauhdista, releen kun nappaa irti ja takaisin vauhdissa niin meno jatkuu taas. Uusi rele haettu marmori tiskiltä sama vaiva.
Traktorin 400A startti laturilla ladattu akku täyteen, vika koodit nollattu. Alhaisia jännite vikoja oli vika muistissa. Sama vaiva.
Akun jännite 12.7v lepotilassa
Startatessa 10.2V +7 astetta lämmintä
Käynnissä 13.7V
Startatessa sammutuksen estolta mitattu myös 10.2V ja kun auton saa käymään niin venttiilille tulee +12. V
Ja rele vetää hyppy langalla, kokeiltuna.
Ohjaus boxin maadoitus kunnossa. Akun maadotus ok, akun alla oleva maadotus? Sulakkeet on mitettu ovi paneelista, ratti pylväältä 40A sulakkeet ja kone huoneesta metalli luiska sulakkeet. OK.
Akku irti. Ratti pylvään alhaalta purettu mustalta boxilta kaikki liittimet irti ja avattu muovi kuoret boxista ei jälkiä oikosulusta tai hapettumisesta. Tarkistettu releiden liittimet paikallaan ovat ja johdot ovat ok näköiset sitämyöten mitä pääsee katselemaan.
Kasattu takaisin ja ajettu lenkki. auto hyytyi hieman pidemmälle kun ennen. useampi ecm vika koodi ei yhteyttä moottorin ohjaukseen. Uutta 109 relettä nypytetty ja renkattu auto käynnistyi ja pääsi ajamaan pihaan takaisin. Moottorin ohjaus boxi on ilmeisesti se alumiininen kone huoneessa? Sen rungosta on yhteys maihin (auton koriin ja akun - napaan) Alkaa olemaan mielenkiintoinen vika... Vika koodit nollattu, ei starttaa ennen kun relettä nypyttää.
Akun - navasta on yhteys ruiskutus pumpun perässä olevaan sammutus solenoidiin kun ei ole virtoja. Täytyy huomenna jatkaa tutkimista.
Eilen kuitenkin pääsin 38km ajamaan 5 releen nyppäsyllä. Alkoi jo taas autolla ajaminen tuntumaan hienolta kun sai nojata selkänojaan :) Ennen lähtöä irroitin akun ja moottorin ohjaus laitteen keittiön pöydälle ja alu kuoret auki (haisi palaneelta, mutta mitään jälkiä ei näkynyt kummallakaan puolella) Peukalolla painelin kaikki "satiaiset lävitse" ja purkki kasaan. Startatessa joutu relettä repiin edes takaisin, valkoinen savu täytti pihan.
Päämäärään päästyäni vika koodit vähenivät
01. 17656 - P1248 commencement of injection regulation, control difference, 35-10, intermittent
moottorin ohjauksen vika koodi
09. 01314 Engine control module, no communication
ajon eston poksilta
17. 01314 Engine control module, no communication, intermittent
koodit jota ei nyt tullut oli p1538 fuel cut off valve, p1855 databus drivetrain
Tänää joutunut taas nyppimään relettä jatkuvasti.
Uusittu naftan suodatin ja paluulinjan tiiviste renkaat suodattimelle.
Mittailtu akulta ja iskarin tolpalta,akun alta, koneen alhaalta,päältä ja vaihde laatikolta maadotuksia. Mittarin mukaan ok.
Hehkun releen (109) kantaa mitattu
sininen kelta raidallinen (pieni liitin) nasta 85 0,605k ohmia auto sammuksissa, 1,200k ohm käynnissä
punainen nasta 30 +12,7V auto sammuksissa virrat päällä, ilman virtoja 0 V
puna valko raidallinen nasta 87 +13,7 auto käynnissä
Mistä rele saa ohjauksensa ja mistä - tulee koska se ei ole maissa?
Hehku relettä kun remputtaa edes takaisin startatessa saa auton käymään, pääsee hetken ajamaan niin hyytyy 80kmh vauhdista, releen kun nappaa irti ja takaisin vauhdissa niin meno jatkuu taas. Uusi rele haettu marmori tiskiltä sama vaiva.
Traktorin 400A startti laturilla ladattu akku täyteen, vika koodit nollattu. Alhaisia jännite vikoja oli vika muistissa. Sama vaiva.
Akun jännite 12.7v lepotilassa
Startatessa 10.2V +7 astetta lämmintä
Käynnissä 13.7V
Startatessa sammutuksen estolta mitattu myös 10.2V ja kun auton saa käymään niin venttiilille tulee +12. V
Ja rele vetää hyppy langalla, kokeiltuna.
Ohjaus boxin maadoitus kunnossa. Akun maadotus ok, akun alla oleva maadotus? Sulakkeet on mitettu ovi paneelista, ratti pylväältä 40A sulakkeet ja kone huoneesta metalli luiska sulakkeet. OK.
Akku irti. Ratti pylvään alhaalta purettu mustalta boxilta kaikki liittimet irti ja avattu muovi kuoret boxista ei jälkiä oikosulusta tai hapettumisesta. Tarkistettu releiden liittimet paikallaan ovat ja johdot ovat ok näköiset sitämyöten mitä pääsee katselemaan.
Kasattu takaisin ja ajettu lenkki. auto hyytyi hieman pidemmälle kun ennen. useampi ecm vika koodi ei yhteyttä moottorin ohjaukseen. Uutta 109 relettä nypytetty ja renkattu auto käynnistyi ja pääsi ajamaan pihaan takaisin. Moottorin ohjaus boxi on ilmeisesti se alumiininen kone huoneessa? Sen rungosta on yhteys maihin (auton koriin ja akun - napaan) Alkaa olemaan mielenkiintoinen vika... Vika koodit nollattu, ei starttaa ennen kun relettä nypyttää.
Akun - navasta on yhteys ruiskutus pumpun perässä olevaan sammutus solenoidiin kun ei ole virtoja. Täytyy huomenna jatkaa tutkimista.
Eilen kuitenkin pääsin 38km ajamaan 5 releen nyppäsyllä. Alkoi jo taas autolla ajaminen tuntumaan hienolta kun sai nojata selkänojaan :) Ennen lähtöä irroitin akun ja moottorin ohjaus laitteen keittiön pöydälle ja alu kuoret auki (haisi palaneelta, mutta mitään jälkiä ei näkynyt kummallakaan puolella) Peukalolla painelin kaikki "satiaiset lävitse" ja purkki kasaan. Startatessa joutu relettä repiin edes takaisin, valkoinen savu täytti pihan.
Päämäärään päästyäni vika koodit vähenivät
01. 17656 - P1248 commencement of injection regulation, control difference, 35-10, intermittent
moottorin ohjauksen vika koodi
09. 01314 Engine control module, no communication
ajon eston poksilta
17. 01314 Engine control module, no communication, intermittent
koodit jota ei nyt tullut oli p1538 fuel cut off valve, p1855 databus drivetrain
Tänää joutunut taas nyppimään relettä jatkuvasti.
Uusittu naftan suodatin ja paluulinjan tiiviste renkaat suodattimelle.
Mittailtu akulta ja iskarin tolpalta,akun alta, koneen alhaalta,päältä ja vaihde laatikolta maadotuksia. Mittarin mukaan ok.
Hehkun releen (109) kantaa mitattu
sininen kelta raidallinen (pieni liitin) nasta 85 0,605k ohmia auto sammuksissa, 1,200k ohm käynnissä
punainen nasta 30 +12,7V auto sammuksissa virrat päällä, ilman virtoja 0 V
puna valko raidallinen nasta 87 +13,7 auto käynnissä
Mistä rele saa ohjauksensa ja mistä - tulee koska se ei ole maissa?
Autolla ajettu 244tkm, ilman suodatin vaihdettu 2vk sitten. Mitään eris kummallisempaa remonttia ei ole tehty.
Tarkennusta. Auto käy tyhjä käyntiä parkkipaikalla vaikka kuinka eli sammuu vain ajossa ja moottori jarrutuksessa tai vapaalle vaihdon jälkeen taikka jos kaasua joutuu hölläämään. Kaasu pedaalin sähkö liitintä rassattua ei vaikuttamut. Kaasu toimii muuten ok ja tehot on tallessa.
Tarkennusta. Auto käy tyhjä käyntiä parkkipaikalla vaikka kuinka eli sammuu vain ajossa ja moottori jarrutuksessa tai vapaalle vaihdon jälkeen taikka jos kaasua joutuu hölläämään. Kaasu pedaalin sähkö liitintä rassattua ei vaikuttamut. Kaasu toimii muuten ok ja tehot on tallessa.
Tänään putsattu hiekkapaperilla kummatkin akun kengät ja navat. Akulta - Startille menevä + piuha, putsattu hiekkapaperilla kummatkin päät siis kori ja kaapeli. - kaapeli ja kori kiinnitykset. Iskari tolppa, akun alta, startin päätystä. Ei auttanut.
Sammutus solenoidi otettu irti purettu pumpusta jousi ja kara pois ja asennettu runko takaisin. Sama vaiva jatkuu. Kasattu solenoidi takaisin alkuperäiseen iskuun.
Lataus jännite oli ja on nyt 14.13V
Sammutus solenoidi otettu irti purettu pumpusta jousi ja kara pois ja asennettu runko takaisin. Sama vaiva jatkuu. Kasattu solenoidi takaisin alkuperäiseen iskuun.
Lataus jännite oli ja on nyt 14.13V
Noi mustat alkuperäiset polttoaine letkut on ikäviä... Ei vuoda naftaa ulos mutta imee ilmaa sisään. Vaihdettu kirkas letku suodattimelta pumpulle. Ilmaahan sieltä tulee koko ajan... Vika tais olla siinä. Eli 109 relettä kuittaamalla, saa suuttimet aikaan kovemman paineen jotta ne aukeaa samalla kun starttaa jos on ilma vaivoja. Perjantaina hakemaan isompaa letkua kun tuli ostettua nuukuuksissaan 5.5mm letkua ja se ei veny 8mm kunnolla lämmittämälläkään. Vaihtaa kaikki letkut uusiin ja parempiin liittimiin.
Polttoaine letkut vaihdettu mustiin... Murr.. Sama vaiva. Ostettu toiset tai kolmannet uudet 8mm kirkkaat letkut. Alkuperäinen suodatin ohitettu.
Ja laitettu auto toimimaan 20L kanisterista. Pumppu jaksaa ainakin imeä. Varmaankin kalvopumppu tossa sdi:ssä? Ilman meno lakkasi meno letkussa mutta eipä lähde edelleenkään käymään kun sammuttaa ja koittaa startata. (ei suodatinta) releen kuittaa edes takas niin jo hörähtää ja käy tyhjäkäntiä tai kirroksilla oivasti mutta sammuttamisen jälkeen ei saa käymään kun 109 releen kuittaamalla ja rele oli uusi.
Pumpun meno ja paluu linjat ovat siis täynnä ainetta mutta ei starttaa.
Valkoisen pölläyksen sävyttämällä lähtee käymään sen jälkeen ei savuta.
Haettu virtalukon uusi pohja ja tilattu suodattimen paluulinjan taka isku venttiili. Ei saanut ohjaus pylvään ala muovia pois ottamatta rattia pois. Täytyy jatkaa maanantaina että saa ison hylsyn etttä saa ratin pois, kun oma verstas 100km päässä Tampereesta. Homma jatkuu...
Ja laitettu auto toimimaan 20L kanisterista. Pumppu jaksaa ainakin imeä. Varmaankin kalvopumppu tossa sdi:ssä? Ilman meno lakkasi meno letkussa mutta eipä lähde edelleenkään käymään kun sammuttaa ja koittaa startata. (ei suodatinta) releen kuittaa edes takas niin jo hörähtää ja käy tyhjäkäntiä tai kirroksilla oivasti mutta sammuttamisen jälkeen ei saa käymään kun 109 releen kuittaamalla ja rele oli uusi.
Pumpun meno ja paluu linjat ovat siis täynnä ainetta mutta ei starttaa.
Valkoisen pölläyksen sävyttämällä lähtee käymään sen jälkeen ei savuta.
Haettu virtalukon uusi pohja ja tilattu suodattimen paluulinjan taka isku venttiili. Ei saanut ohjaus pylvään ala muovia pois ottamatta rattia pois. Täytyy jatkaa maanantaina että saa ison hylsyn etttä saa ratin pois, kun oma verstas 100km päässä Tampereesta. Homma jatkuu...
Virtalukko vaihdettu. :( Ei auttanut. No ennelta ehkäisevää huoltoa. Rattissa air bagin alla xzn 12 moni hampainen (ei torks) mutterin sisä puolelta väännettävä. Murr joutu vähteen hakeen viä työkaluja...
Hyyty muutaman metrin testi lenkillä ja jää käymään kummallisesti kuin kahdella tai kolmella vain kävisi ja koko tienoo on valkoisessa savussa, ei vastaa kaasu polkimeen. Releen näppää edelleen irti niin hoplaa taas mennään kunhan ei moottori jarruttele tai pysähdy. Jarru valot toimii.
Mitäs oireita egr tekee? Missähän kampi akselin asento tunnistin tuossa koneessa on? Ilmanputsarissa on joku anturi ja imusarjassa on joku anturi mihin tulee tulo ilma putki? Egr on ilmeisesti murkula johon menee alipaine letku vänkärin pouolella ns.takana. Ilma massa määrä mittaria ei ilmeisesti ole?
Autolla ajettu 200km pelkkää maantie ajoa 8kk joka työpäivä. Et ei luulis että on tukossakaan.
Hyyty muutaman metrin testi lenkillä ja jää käymään kummallisesti kuin kahdella tai kolmella vain kävisi ja koko tienoo on valkoisessa savussa, ei vastaa kaasu polkimeen. Releen näppää edelleen irti niin hoplaa taas mennään kunhan ei moottori jarruttele tai pysähdy. Jarru valot toimii.
Mitäs oireita egr tekee? Missähän kampi akselin asento tunnistin tuossa koneessa on? Ilmanputsarissa on joku anturi ja imusarjassa on joku anturi mihin tulee tulo ilma putki? Egr on ilmeisesti murkula johon menee alipaine letku vänkärin pouolella ns.takana. Ilma massa määrä mittaria ei ilmeisesti ole?
Autolla ajettu 200km pelkkää maantie ajoa 8kk joka työpäivä. Et ei luulis että on tukossakaan.
Mulla polossa (-97 sdi aey) hyvin samantyylinen vika. 109 rele tuntuisi olevan pääosassa juonessa.
Minulla oireet alkoivat tulla hiipumalla, alkoi moottorijarrutuksesta ja paheni ja paheni, kunnes hoksasin jostain tuon 109- releen, jota raplaamalla saa pyörimään.
Käytin autoa korjaamolla, jossa arveltiin vian olevan jumittuneissa nostimissa, koska ääntivät jonkun verran. Vaihdeltiin niitä ja samalla uudet hehkutulpat. Jonkun hetken toimi normaalisti (ehkä 3 päivää...) ja oireet palasivat.
Vaihdoin kaikki releet ja sulakkeet. Ei vaikutusta.
Antureita vaihdettu repullinen. Virtalukonpohja vaihdettu. Ei vaikutusta.
Vaihdoin toisen pumpun (siis se koko hoito kaikkineen, josta lähtee putket suuttimille). Luulin ratkaisseeni ongelman... Toimi ok taas sen 3 päivää. Sitten sama ongelma.
Nyt kun tuon ongelman kanssa tapellut joitain kuukausia, niin jos sen saa jotenkin toimimaan, tulee sama takaisin, mutta paljon ärhäkkäämmin mitä ensimmäisellä kerralla. Eli ei niinkään hiipumalla kuin alussa. Ennen tuota pumpun vaihtoa ei enää releen raplauskaan auttanut, vaan auto kuoli kokonaan. Ja nyt näyttäisi olevan sama kuolema tulossa.
Minulla ainakin alkaa keinot loppumaan. Vaihdan vielä sammutinsolenoidin uuteen. Jos sillä ei tokene, niin saa jäädä tuohon kuusen alle komistukseksi ;).
Jos joku arvaa ratkaisun tähän, niin todennäköisesti saadaan jukeksin kanssa 2 autoa kuntoon.
Minulla oireet alkoivat tulla hiipumalla, alkoi moottorijarrutuksesta ja paheni ja paheni, kunnes hoksasin jostain tuon 109- releen, jota raplaamalla saa pyörimään.
Käytin autoa korjaamolla, jossa arveltiin vian olevan jumittuneissa nostimissa, koska ääntivät jonkun verran. Vaihdeltiin niitä ja samalla uudet hehkutulpat. Jonkun hetken toimi normaalisti (ehkä 3 päivää...) ja oireet palasivat.
Vaihdoin kaikki releet ja sulakkeet. Ei vaikutusta.
Antureita vaihdettu repullinen. Virtalukonpohja vaihdettu. Ei vaikutusta.
Vaihdoin toisen pumpun (siis se koko hoito kaikkineen, josta lähtee putket suuttimille). Luulin ratkaisseeni ongelman... Toimi ok taas sen 3 päivää. Sitten sama ongelma.
Nyt kun tuon ongelman kanssa tapellut joitain kuukausia, niin jos sen saa jotenkin toimimaan, tulee sama takaisin, mutta paljon ärhäkkäämmin mitä ensimmäisellä kerralla. Eli ei niinkään hiipumalla kuin alussa. Ennen tuota pumpun vaihtoa ei enää releen raplauskaan auttanut, vaan auto kuoli kokonaan. Ja nyt näyttäisi olevan sama kuolema tulossa.
Minulla ainakin alkaa keinot loppumaan. Vaihdan vielä sammutinsolenoidin uuteen. Jos sillä ei tokene, niin saa jäädä tuohon kuusen alle komistukseksi ;).
Jos joku arvaa ratkaisun tähän, niin todennäköisesti saadaan jukeksin kanssa 2 autoa kuntoon.
Eipä auttanut sammutinsolenoidin vaihto..
109- releitä käytetty 3 eri kpl. En usko millään, että minulle sattui kaikki maanantaikappaleita.
No, kävin samalla v...tutuspäissään tarjoamassa autoa purkaamolle (eri mielenkiintoista ajella kaupungissa, kun sammuu miten sattuu ja ei voi olla ihan varma, että lähteekö enää käymään). Purkaamo olisi ottanut mielellään, mutta olisin joutunut maksamaan 50€ rekisteristä poistamismaksun siitä hyvästä, että jätän auton heille!! ehe ehe!! :D Nilkuttelin Laakkoselle.
Sinne jäi polo ja meni vielä käsirahasta, vaikka kuinka koitin kehua. Nyt on pihassa saman konsernin hitusen uudenpi taistelutoveri. Jos ei muuta, niin eipähän mennyt täysin hukkaan lukijakaapelin hankinta tuossa joku aika sitten.. ;)
Mielenkiinnolla seurailen tuota ongelmaa. Toivottavasti siihen löytyy joku selitys. Itellä ei enää pälli kestänyt.
109- releitä käytetty 3 eri kpl. En usko millään, että minulle sattui kaikki maanantaikappaleita.
No, kävin samalla v...tutuspäissään tarjoamassa autoa purkaamolle (eri mielenkiintoista ajella kaupungissa, kun sammuu miten sattuu ja ei voi olla ihan varma, että lähteekö enää käymään). Purkaamo olisi ottanut mielellään, mutta olisin joutunut maksamaan 50€ rekisteristä poistamismaksun siitä hyvästä, että jätän auton heille!! ehe ehe!! :D Nilkuttelin Laakkoselle.
Sinne jäi polo ja meni vielä käsirahasta, vaikka kuinka koitin kehua. Nyt on pihassa saman konsernin hitusen uudenpi taistelutoveri. Jos ei muuta, niin eipähän mennyt täysin hukkaan lukijakaapelin hankinta tuossa joku aika sitten.. ;)
Mielenkiinnolla seurailen tuota ongelmaa. Toivottavasti siihen löytyy joku selitys. Itellä ei enää pälli kestänyt.
Kampiakselin asento tunnistin vaihdettu, ei auttanut (vika koodit nollattu)
Kaasuläpänkin uusin, ei muutosta.
Tänään vaihdettu toiset suuttimet kiitos (Dubsonic) Kaksi tiiviste prikkaa jäi vuotamaan ja akku hyytyi ilmatessa.
Huomenna hakea pari kupari prikkaa ja tiistaina lomalle siis 6pv taistelu alkaa auton kanssa...
Tai siis toivottavasti loppui tuohon 3 suuttimen neula venttiiliin.
http://volkswagen.workshop-manuals.com/polo-mk3/index.php?id=3419
http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/archive/index.php/t-67263.html?s=573ea92ed50d1a642c3b456181c76a12
Onnea uudesta kulkineesta ja surku vanhalle. Kyllä jo uutta kanssa kävin katsomassa (beetle) kun osia hakenut... joku kerta vielä auto vaihtuu mutta ei tuotakaan voi latoon jättää.
Itsellä nyt kaksi 109 relettä ja kummatkin tinannut ja uudesta vastus irti toisesta jalasta/päästä. Että hinta laatuun ei voi luottaa. 82k ohm ja toisesta 150k ohm. Ilmeisesti eri kokoiset vastukset. Hyppy langalla kokeilin niin ei se releen syy ole. Sillä releellä saa annettua ns.pulssin ilmeisesti.
Seuraavaksi vaihto listalla nokan anturi, lambda. Lämpö mittarit kun on ehjiä carportin mukaan.
Kaasuläpänkin uusin, ei muutosta.
Tänään vaihdettu toiset suuttimet kiitos (Dubsonic) Kaksi tiiviste prikkaa jäi vuotamaan ja akku hyytyi ilmatessa.
Huomenna hakea pari kupari prikkaa ja tiistaina lomalle siis 6pv taistelu alkaa auton kanssa...
Tai siis toivottavasti loppui tuohon 3 suuttimen neula venttiiliin.
http://volkswagen.workshop-manuals.com/polo-mk3/index.php?id=3419
http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/archive/index.php/t-67263.html?s=573ea92ed50d1a642c3b456181c76a12
Onnea uudesta kulkineesta ja surku vanhalle. Kyllä jo uutta kanssa kävin katsomassa (beetle) kun osia hakenut... joku kerta vielä auto vaihtuu mutta ei tuotakaan voi latoon jättää.
Itsellä nyt kaksi 109 relettä ja kummatkin tinannut ja uudesta vastus irti toisesta jalasta/päästä. Että hinta laatuun ei voi luottaa. 82k ohm ja toisesta 150k ohm. Ilmeisesti eri kokoiset vastukset. Hyppy langalla kokeilin niin ei se releen syy ole. Sillä releellä saa annettua ns.pulssin ilmeisesti.
Seuraavaksi vaihto listalla nokan anturi, lambda. Lämpö mittarit kun on ehjiä carportin mukaan.
Nyt saatu 3 ja 4 suutin pitäväksi. Auto oli jo ennestään lastutettu mutta nyt 90hv suuttimilla tuohan suorastaa hyökkää 47kw verrattuna.
Vikaa alettu hakemaan johdoista... Pumpulta lastu irti ja mitattu pelkkää pumpun liitintä. Pumpun polttoaineen lämpötila ei mene annettuihin arvoihin
Nastat 4 ja 7
tehdas arvo 80"C 275-375ohm = mulla lämpimänä 1887 ohm
tehdas arvo 30"C 1500-2000ohm = mulla kylmänä ohm
http://volkswagen.workshop-manuals.com/polo-mk3/index.php?id=3415
1 ja 2, 2 ja 3, 5 ja 6 nastoista menee ohmit annettujen arvojen sisään. Nyt tuon 3 suuttimen vaihdon ja tiivistyksen jälkeen auto ei enään kokonaan sammu ajaessa jos laskee kierrokset rauhallisesti alas, ainoastaan moottori jarruttaessa menee looppiin joutuu releellä kuittaan. Tuo 3 suutin on yhteydessä 109 releeseen jos joku ei jaksa lukea korjaus opasta.
4-7 nastojen arvot ok.Kaiiki mitattu uudelleen ja vaha mittari saunan takana...
Vikaa alettu hakemaan johdoista... Pumpulta lastu irti ja mitattu pelkkää pumpun liitintä. Pumpun polttoaineen lämpötila ei mene annettuihin arvoihin
Nastat 4 ja 7
tehdas arvo 80"C 275-375ohm = mulla lämpimänä 1887 ohm
tehdas arvo 30"C 1500-2000ohm = mulla kylmänä ohm
http://volkswagen.workshop-manuals.com/polo-mk3/index.php?id=3415
1 ja 2, 2 ja 3, 5 ja 6 nastoista menee ohmit annettujen arvojen sisään. Nyt tuon 3 suuttimen vaihdon ja tiivistyksen jälkeen auto ei enään kokonaan sammu ajaessa jos laskee kierrokset rauhallisesti alas, ainoastaan moottori jarruttaessa menee looppiin joutuu releellä kuittaan. Tuo 3 suutin on yhteydessä 109 releeseen jos joku ei jaksa lukea korjaus opasta.
4-7 nastojen arvot ok.Kaiiki mitattu uudelleen ja vaha mittari saunan takana...
Päivitetääs taas hieman... :)
Jarruvalo katkaisin vaihdettu, ei apua
Ecu vaihdatettu ja ohjelmoitu laakkosella, ei apua
Viat pysyy..
- Puolen vikaa epäili sähkäri laakkosellakin. Ei ollut vain heti aikaa että olisi voinut auton jättää sinne
No purettu pumpulta akun alle johto sarjat, ei mekaanista havaittavaa vikaa.
Eculta mitattu 109 releen miinus ohjaus, ratti akselin ja koelaudan alle taakse ok, releen kantaan ok.
Purettu releet ja muovi kikkareet koelaudan alta esille
lisää mittauksia...
Kasattu takaisin
Peräluukusta löytyi
Takalasin pesimen putki vuotanut, 3 liitintä ihan hapettuneita. Putsattu ja rasvattu
Kyllä oli ihan märkää ja kuraa yms. teippien alla. ::)
takalasin pesimen putki vuotanut joka on johtosarjan sisällä. Espanjalainen Bonita sietäis saada selkään... Selvästi jälkiä että sähkö on käynyt tuolla, osittain mustuneita johtoja ja tuo pesimen teippikin oli vihreä. :) Ihme että ei ole pahemmin käynyt.
http://s174.photobucket.com/user/jukeksi/library/Polo%20sdi%2002
Jarruvalo katkaisin vaihdettu, ei apua
Ecu vaihdatettu ja ohjelmoitu laakkosella, ei apua
Viat pysyy..
- Puolen vikaa epäili sähkäri laakkosellakin. Ei ollut vain heti aikaa että olisi voinut auton jättää sinne
No purettu pumpulta akun alle johto sarjat, ei mekaanista havaittavaa vikaa.
Eculta mitattu 109 releen miinus ohjaus, ratti akselin ja koelaudan alle taakse ok, releen kantaan ok.
Purettu releet ja muovi kikkareet koelaudan alta esille
lisää mittauksia...
Kasattu takaisin
Peräluukusta löytyi
Takalasin pesimen putki vuotanut, 3 liitintä ihan hapettuneita. Putsattu ja rasvattu
Kyllä oli ihan märkää ja kuraa yms. teippien alla. ::)
takalasin pesimen putki vuotanut joka on johtosarjan sisällä. Espanjalainen Bonita sietäis saada selkään... Selvästi jälkiä että sähkö on käynyt tuolla, osittain mustuneita johtoja ja tuo pesimen teippikin oli vihreä. :) Ihme että ei ole pahemmin käynyt.
http://s174.photobucket.com/user/jukeksi/library/Polo%20sdi%2002
Töissä yksi työ kaveri tuli kertomaan 5 viikon passatin korjaus tarinaa. Laakkosella 5 vk etsitty vikaa (kaikki anturit ehjiä, boksi ehjä) ja vahingossa oli löytynyt. Kampi akselin taka stefa vuotanut ja anturi ja vauhtipyörä öljy murjussa.
Anturi pois (kamala taistelu kun oli ns.imussa) ja AVOT (uus anturi hajosi mutta onneksi on vanha alkuperäinen metallinen ehjä, öljyn suodattimen jalka todella pahasti tiellä ja lohkolämmittimen elementti)
Vautipyörä näyttää ainakin märältä!
Vaihdelaatikon päällyreijästä käärmeellä kuvattuna
Kimaltaahan tuokin kosteuttaan
Tässähän tää oli!
Anturi pois (kamala taistelu kun oli ns.imussa) ja AVOT (uus anturi hajosi mutta onneksi on vanha alkuperäinen metallinen ehjä, öljyn suodattimen jalka todella pahasti tiellä ja lohkolämmittimen elementti)
Vautipyörä näyttää ainakin märältä!
Vaihdelaatikon päällyreijästä käärmeellä kuvattuna
Kimaltaahan tuokin kosteuttaan
Tässähän tää oli!
ei ollut kampi akselissakaan...
Mutta RATKAISTU TÄNÄÄN! Tarkistanut jaon monta kertaa mutta nyt tarkistettu jako uudelleen. Vauhtipyörän merkistä ja kammesta,pumpusta ja nokasta. Alakerta kun on oli kohdallaan niin nokka ja pumppu heitti 3 hammasta. alakerrasta pyörähtänyt kun nokka ja pumppu on saman verran pielessä. Nyt lähtee startista käymään ja kukkuu :) Vanhalla kiristin rullalla heitetty käkeä ja uusi tilalla. Johan otti voimille!!!
Mutta RATKAISTU TÄNÄÄN! Tarkistanut jaon monta kertaa mutta nyt tarkistettu jako uudelleen. Vauhtipyörän merkistä ja kammesta,pumpusta ja nokasta. Alakerta kun on oli kohdallaan niin nokka ja pumppu heitti 3 hammasta. alakerrasta pyörähtänyt kun nokka ja pumppu on saman verran pielessä. Nyt lähtee startista käymään ja kukkuu :) Vanhalla kiristin rullalla heitetty käkeä ja uusi tilalla. Johan otti voimille!!!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa